Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-10, 18:31
  #1
Medlem
Hur bör man bära sig åt för att driva en svart webshop? Skälet till att man inte vill betala skatt är för att shoppen inte drivs kommersiellt i första hand utan för att sprida vissa produkter (ej olagliga kan tilläggas) till förmånligt pris och för att man vill vara anonym. Vad tror ni? Betalningen blir väl det största problemet? Hur gör man för att skicka en massa paket hyfsat anonymt?
Citera
2009-03-11, 00:11
  #2
Medlem
Inte att rekommendera, du blir nog påkommen förr eller senare om du ändå gör det... och det lär svida.

Du skulle väl behöva få dina kunder att skicka kontanta betalningar i brev, kanske utspritt till ett antal postboxar i fingerade namn (om det är möjligt idag vet jag inte)...
och du skulle nog behöva skicka med påhittad avsändare...
Men risken att du åker dit kvarstår ju ändå - skiter du i möjliga konsekvenser så gör du...

Om din fantasi inte räckte till att fundera ut ovanstående själv så är du kanske inte "väl lämpad från början" för att trixa runt...?

Dra igång som privatperson med "hobbyverksamhet" istället, det är väl relativt enkelt att redovisa i vanliga deklarationen... sedan avsätter du löpande en buffert för skatt.
Isåfall kan jag upplysa dig om att många har missuppfattningen att "man ska räkna med 60% beskattning generellt" - det blir lägre (kolla med Skatteverket).

Kommer du över 50k i omsättning, med åtminstone omkring lika mycket som prognos för nästa år, så kan du ju alltid avancera... och om bokföring etc. känns krångligt har du ju råd att lägga ut sånt på entreprenad då.
Citera
2009-03-11, 12:33
  #3
Medlem
Hur ska jag bli påkommen om jag tar betalt via digitala valutor så som e-gold?
Citera
2009-03-11, 12:38
  #4
Medlem
http://www.steroidakuten.org/

Det där är ett bra exempel, jag tror inte de betalar skatt liksom... Hur har de fixat sin betalning och distribution tror ni?
Citera
2009-03-16, 00:36
  #5
Medlem
Du betalar antagligen till ett vanligt bankkonto och du får sakerna i din brevlåda.
Maila till de och fråga, de kanske är snälla och svarar.

Citat:
Ursprungligen postat av Carmageddon
http://www.steroidakuten.org/

Det där är ett bra exempel, jag tror inte de betalar skatt liksom... Hur har de fixat sin betalning och distribution tror ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback