Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-10, 16:13
  #1
Medlem
Skall väl börja med att poängtera att det är min stackars kusin som är offret här, själv är jag lyckligt boende i en kåk där folk iaf har vett att skita på WC och ingen annanstans.

Men jag är ändå nyfiken på att testa hans problem på FB och se vad ni tycker.

Det började tydligen vid jul då min kusin upptäckte en hög med bajs på väg till sin dörr, och hela korridoren stank apa.

Sen har det fortsatt, och han menar att man kan räkna med att någon har gjort ifrån sig där minst 2-3 tillfällen i veckan då han går igenom korridoren.

Problemet är nu att hyresvärden tydligen är en snål pajas som har vägrat de boende önskan om att installera övervakningskameror i korridorerna

Istället skall dom "hålla koll" så löser det sig har hyresvärden sagt till min kusin.

Det är en rätt stor kåk med totalt c:a 200 pers som därmed har tillgång till ytternyckeln, och eftersom man upptäckt bajs tidigt på morgonen talar det mesta för att den skyldige är någon idiot som bor i höghuset.

Förvisso kan man ju tycka att problemet borde lösa sig själv i och med att personen tycks gilla att bajsa frekvent på olika våningsplan - d.v.s. han borde bli upptäckt, men är det en "nattbajsare" så är det klart att han hör i tystnaden om någon är på gång ut i korridoren.

Min kusin har tyvärr åkt på betalningsanmärkningar så han vågar inte försöka flytta ifall han inte skulle få något nytt kontrakt, så han är tills vidare tvungen att bo där.

Vad skulle ni gjort?
Citera
2009-03-10, 16:16
  #2
Medlem
4283s avatar
Satt ut en egen kamera alternativt lagt ut någon form av fälla!
Det här med fällor tror jag kan ara en perfekt lösning. Någonting som låter så in i helvete när någon trampar
på det eller liknande. Detta för att vakna och veta att den skitande saten är i närheten;
och samtliga stiger upp och ser honom med byxorna nere.
Då kan dessa börja stena.
Citera
2009-03-10, 16:20
  #3
Medlem
Min kusin nämnde att någon satte ut en kamera, men att den sedan försvann. Förvisso hade ingen skitit ner korridoren just den natten, så man kan väl anta att risken för stöld finns där, att någon annan kriminell person ser sin chans s.a.s.

Iofs skulle ett sätt vara att stoppa tillflödet av vatten till toa-systemet och kontrollera vilken hyresgäst som INTE hör av sig och klagar
Citera
2009-03-10, 16:36
  #4
Moderator
Tystnads avatar
Oerhört svårt att komma till rätta med sådana idioter ,krävs nästan att man tar personen på bar gärning.
Ni kan räkna med att det endast är en person som håller på så här.
Någon form av kameraövervakning ser jag som enda lösningen om problemet inte upphör av sig själv.
Citera
2009-03-10, 16:40
  #5
Medlem
tyuiops avatar
Haha förlåt, men det där är det sjukaste jag har hört! Och jävligt obehagligt för alla grannar, kan jag tänka mig. Själv hade jag nog blivit manisk och suttit uppe och spanat i kikhålet hela nätterna, men det faktum att aset väljer olika våningsplan försvårar ju dock det hela.

Kusinen kan ju ställa ut en sån där babygrej (vet inte vad de heter) som man vanligtvis använder för att höra om ungen vaknar. Så har han "högtalaren" i sovrummet och hör om nån är ute i porten så han kan springa upp och kolla efter!

Taskig idé men det enda jag kom på...
Citera
2009-03-10, 18:05
  #6
Medlem
Bruc3s avatar
TS måste ju bara berätta VART detta hus ligger, blev intressant!


Går väl att få tag på en trådlös kamera från Teknikmagasinet/Hobbex whatsoever för några hundralappar ?

Eller så kör ni helt enkelt en raid, sätt er på varje våningsplan och bevaka, alternativt reta upp en rottweiler och släpp lös

Mina två cent..
Citera
2009-03-10, 18:15
  #7
Medlem
Låter väl mer som någon uteliggare eller psykfall som vill hämnas på bostadsbolaget eller nåt.
Citera
2009-03-10, 18:48
  #8
Medlem
Vardons avatar
Jag antar att detta är i konungariket Sverige? I så fall är ju standardlösning 1a att sätta upp en arg lapp alt flera arga lappar.

Övervakning med larm till kameran så försöker nån stjäla den så får det gå av en siren.

Var ett gäng och gå ronder, för statistik var ni går, när ni går där etc. Se om ni kan hitta något mönster...
Citera
2009-03-10, 18:55
  #9
Medlem
GoodToHaveAmids avatar
Sätt upp lappar där det står att "du" vet vem det är, och om och det inte genast upphör så låter du alla få veta det. Kan låta larvigt men det knepet har stoppat åtminstone 1 bajsman tidigare.
Citera
2009-03-10, 22:29
  #10
Medlem
Kenty-59s avatar
har det flyttat in somalier i huset, för dom har man ju hört gärna skiter i trapphusen..
Citera
2009-03-10, 23:40
  #11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
har det flyttat in somalier i huset, för dom har man ju hört gärna skiter i trapphusen..


Somalier? Varför skulle de hålla på att bajsa i trapphusen? Har de ingen toalett i sina lägenheter?

Själv tror jag att det är en uteliggare som gör det. Förr brukade de välja att sova i soprum och källargångar och sånt men den här gubben kanske flyttar runt lite i området.
Finns det fler höghus i området kanske han bajsar där också så du kan kanske höra med folk som bor i husen bredvid om de sett någon skum filur i deras trapphus på kvällarna för troligen måste han ju ta sig in i huset innan ytterdörren till huset låses automatiskt runt 21.00 eller så om ni inte har kodlås på den. Har ni kodlås på ytterdörren till höghuset kanske han har fått tag i koden och då måste den bytas. Koderna till hus brukar väl normalt bytas typ varannan, var tredje månad men vissa bostadsbolag byter den aldrig dumt nog.
Citera
2009-03-10, 23:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
har det flyttat in somalier i huset, för dom har man ju hört gärna skiter i trapphusen..

Du menar att de tar själva sopnedkasten för offentliga toaletter? Jag har väldigt svårt att tro att någon människa (oavsett nationalitet) på fullt allvar tror att det är okej att skita på ett golv som dessutom städas frekvent.

Det lär knappast vara en senil person, eller någon träskalle, för en sådan hade bajat vid "fel" tillfälle och åkt dit ganska snart. Utan tyvärr verkar ju idioten vara slipad i sin idioti.

En teori då skulle vara att det är en begåvad kille med en personlighetsstörning som får honom att avsky andra människor. Det skulle förklara en hel del, samt att han är skicklig nog att inte åka dit. Men om nu det är vad hans intelligens går till; Att hålla igång den här bajsterrorn kan man ju verkligen snacka om bortslösade hjärnceller
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback