Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-10, 14:07
  #1
Avstängd
Satt och spana lite på blocket på konkurspartier etc, det går att köpa in stora mängder av bra artiklar till bra pris. Man bör ju starta en liten fyndhörna på nätet och sälja de sen, vad tror ni om detta? Givetvis finns det men jag tror det finns plats för fler, det gäller att hitta artiklar som folk vill ha helt enkelt, ja vad tycker ni om detta? Det är även smidigt om man har en liten butik också, satt och googla fyndhornan och hitta då ett företag i min stad som har den har varit in där, är bara skräp och jag tror man kan köpa den butiken väldigt billigt, ser att hemsidan inte är uppdaterad på ett år också..Ja kom med tankar please ..
Citera
2009-03-11, 00:29
  #2
Medlem
Jag gjorde likadant efter att ha läst ditt inlägg, och tror jag hittade samma plejs...
Han verkar ju mest upptagen med den fysiska butiksverksamheten , men
spontant så låter det inte som något så värst slitsamt iallafall.

BackOnTopic: "allt kan göras bättre!" är en fin inställning att försöka ha så mycket som möjligt, även om den inte alltid är väl förankrad i verkligheten.

Själv så tror jag kanske mer på ett slags webbutik med specifika produkt-nicher ("smaskigt" med hyfsat bra hållbarhet, för lagerhållningens skull; kex, kakor, snacks, visst godis)... som säljer över hela landet och köper in som http://www.overskottsbolaget.se gör.

Ett sånt koncept är optimalt ur flera synvinklar samtidigt, hade jag inte haft min egna vision och verksamhet så hade jag hoppat in A.S.A.P. i nåt dylikt!
Citera
2009-03-11, 13:19
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zeroes & Ones
Jag gjorde likadant efter att ha läst ditt inlägg, och tror jag hittade samma plejs...
Han verkar ju mest upptagen med den fysiska butiksverksamheten , men
spontant så låter det inte som något så värst slitsamt iallafall.

BackOnTopic: "allt kan göras bättre!" är en fin inställning att försöka ha så mycket som möjligt, även om den inte alltid är väl förankrad i verkligheten.

Själv så tror jag kanske mer på ett slags webbutik med specifika produkt-nicher ("smaskigt" med hyfsat bra hållbarhet, för lagerhållningens skull; kex, kakor, snacks, visst godis)... som säljer över hela landet och köper in som http://www.overskottsbolaget.se gör.

Ett sånt koncept är optimalt ur flera synvinklar samtidigt, hade jag inte haft min egna vision och verksamhet så hade jag hoppat in A.S.A.P. i nåt dylikt!

tack för svaret. ser ju inte ut att gå så bra för butiken, är ju bara öppet några timmar i veckan...tänkte hålla mig ifrån snacks och dylikt, däremot köpa in märkeskläder etc, universitetet ligger ju bara 500 meter ifrån, de bör vara intresserade av att köpa billiga märkeskläder och sånt..Sen kan man göra klipp av att köpa in konkursbo inom elektronik har jag sett, billiga bärbara datorer är ganska lätt att sälja skulle jag tro..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback