Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 21:12
  #88165
Medlem
MLB

Spelade hos ombud så kunde inte lägga något annat än ML på MLB i dag men det blev följande:

Pirates - Brewers Brewers ML (1.86) - Brewers åkte från Miami långt ner i Florida där man förlorade sista matchen mot dem efter 3 extra innings, upp till Pittsburg som ligger en bra bit norrut utan vilodag igår. Pittsburg hade å anda sidan flera raka hemmamatcher och var således fräschare igår när man möttes och de vann med 6-3. Brewers var nästan påväg att hämta upp ett underläge på 6-1 i sista inning men brändes ut efter en doubleburn. De är annars det bättre laget och när man möts idag igen tror jag man tar revansch nu när man inte behövt resa.

Orioles - Rangers Rangers ML (1.83). Inget toppmöte, men Rangers känns som det starkare laget. De kommer från tre raka förluster borta mot Red Sox hela MLBs starkaste lag för tillfället, och nu åker man en bit ner till Baltimore som ligger sist, och man har två vilodagar.

Astros - Tigers Astros ML (1.38). Hade kanske kunnat köra -1.5 Astros har förlorat hela 3/4 matcher hemma mot (starka) Athletics men nu möter man ett mycket svagare motstånd på hemmaplan. Tigers facit på bortaplan är ruskigt jävla dåligt och ska väl mycket till om man lyckas förbättra den statistiken mot ligans största förhandsfavorit till att vinna hela MLB.

Dodgers - Angels Angels ML (2.35). Väldigt högt odds på Angels faktiskt, är väl ganska jämnstarka lag denna säsong och skulle säga att "rätt" odds snarare vore 1.9 - 1.9. Men tror ändå på Angels som krossade (starka) Mariners med 11-3 igår och nu åker man en mini-minibit i reseavstånd till Dodgers (som ligger i samma stad) som senast "bara" vann med 2-3 resp 2-4 två senaste mot (svaga) Padres borta.

Padres - Cubs Cubs ML (1.80). Cubs är starkare laget, punkt. En av mina egna förhandsfavoriter till att vinna hela MLB. Spelat tre raka mycket jämna bortamatcher mot (hyfsat starka) Giants i San Franscisco, varav en vinst och två förluster. Hela två dagars vilodagar gentemot Padres som som sagt förlorade med 2-3 och 2-4 mot Dodgers två senaste dagarna och nu får ställs man mot utvilade Cubs som är bättre än Dodgers. Ingen vilodag för deras del heller.

Braves - Diamondbacks Braves ML (1.74). Jämnt möte, men Diamondbacks reser ända från Colorado där man förorade 2 raka senast till Atlanta som ligger ganska långt öster om Denver. Braves å andra sidan har spelat två raka hemmamatcher, senast vann man med 9-5 mot Blue Jays och jag tror de vinner även i dag.

Körde 200 kr på denna kupong, blev drygt 30 i odds.

Den jag tror allra mest på är nog ändå Cubs om någon ryggar en singel.
Citera
2018-07-13, 21:14
  #88166
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
MLB

Spelade hos ombud så kunde inte lägga något annat än ML på MLB i dag men det blev följande:

Pirates - Brewers Brewers ML (1.86) - Brewers åkte från Miami långt ner i Florida där man förlorade sista matchen mot dem efter 3 extra innings, upp till Pittsburg som ligger en bra bit norrut utan vilodag igår. Pittsburg hade å anda sidan flera raka hemmamatcher och var således fräschare igår när man möttes och de vann med 6-3. Brewers var nästan påväg att hämta upp ett underläge på 6-1 i sista inning men brändes ut efter en doubleburn. De är annars det bättre laget och när man möts idag igen tror jag man tar revansch nu när man inte behövt resa.

Orioles - Rangers Rangers ML (1.83). Inget toppmöte, men Rangers känns som det starkare laget. De kommer från tre raka förluster borta mot Red Sox hela MLBs starkaste lag för tillfället, och nu åker man en bit ner till Baltimore som ligger sist, och man har två vilodagar.

Astros - Tigers Astros ML (1.38). Hade kanske kunnat köra -1.5 Astros har förlorat hela 3/4 matcher hemma mot (starka) Athletics men nu möter man ett mycket svagare motstånd på hemmaplan. Tigers facit på bortaplan är ruskigt jävla dåligt och ska väl mycket till om man lyckas förbättra den statistiken mot ligans största förhandsfavorit till att vinna hela MLB.

Dodgers - Angels Angels ML (2.35). Väldigt högt odds på Angels faktiskt, är väl ganska jämnstarka lag denna säsong och skulle säga att "rätt" odds snarare vore 1.9 - 1.9. Men tror ändå på Angels som krossade (starka) Mariners med 11-3 igår och nu åker man en mini-minibit i reseavstånd till Dodgers (som ligger i samma stad) som senast "bara" vann med 2-3 resp 2-4 två senaste mot (svaga) Padres borta.

Padres - Cubs Cubs ML (1.80). Cubs är starkare laget, punkt. En av mina egna förhandsfavoriter till att vinna hela MLB. Spelat tre raka mycket jämna bortamatcher mot (hyfsat starka) Giants i San Franscisco, varav en vinst och två förluster. Hela två dagars vilodagar gentemot Padres som som sagt förlorade med 2-3 och 2-4 mot Dodgers två senaste dagarna och nu får ställs man mot utvilade Cubs som är bättre än Dodgers. Ingen vilodag för deras del heller.

Braves - Diamondbacks Braves ML (1.74). Jämnt möte, men Diamondbacks reser ända från Colorado där man förorade 2 raka senast till Atlanta som ligger ganska långt öster om Denver. Braves å andra sidan har spelat två raka hemmamatcher, senast vann man med 9-5 mot Blue Jays och jag tror de vinner även i dag.

Körde 200 kr på denna kupong, blev drygt 30 i odds.

Den jag tror allra mest på är nog ändå Cubs om någon ryggar en singel.

Snygga rekar. Håller tummarna 👌🏿
Citera
2018-07-14, 16:38
  #88167
Medlem
Opportunitiess avatar
På liven bet365. Vsk-syrianska X 3.60. Knalljämn match i statsen och oddset högre än innan match. 38 min spelade. Att jämföra med 2.70 hos svs
Citera
2018-07-15, 14:17
  #88168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
.
Den jag tror allra mest på är nog ändå Cubs om någon ryggar en singel.
Tack för bra rekar. Ryggade på cubs och vann en shyst slant
Citera
2018-07-16, 18:49
  #88169
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Fotbolls-VM 2018, vinnare: Frankrike

8,30
Merci beaucoup, France.
Citera
2018-07-20, 21:02
  #88170
Medlem
Orioles @ Blue Jays Blue Jays -3.5 (4.25)
Mets @ Yankees Över 10.5 (2.95)
Twins @ Royals Twins -3.5 (4.10)
Marlins @ Rays Rays -2.5 (3.00)
Astros @ Angels Astros -1.5 (2.40)
Citera
2018-07-22, 02:43
  #88171
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Orioles @ Blue Jays Blue Jays -3.5 (4.25)
Mets @ Yankees Över 10.5 (2.95)
Twins @ Royals Twins -3.5 (4.10)
Marlins @ Rays Rays -2.5 (3.00)
Astros @ Angels Astros -1.5 (2.40)

Fasen där satt några bra!
Keep it Up!
Citera
2018-07-23, 23:12
  #88172
Medlem
Lägger följande i en kupong samt en singel på spelet på Pirates. Enligt mig är Indians ligans mest överskattade lag, medan Pirates har vunnit hela 5 raka mot Brewers hemma och sen följt upp med 3 raka vinster borta mot Reds, de imponerar starkt för tillfället. De reser från Cincinnati som ligger i samma delstat som Cleveland (Ohio), medan Indians reser från Arlington, Texas. Brukar vara till nackdel med långa reseavstånd. Sen kan jag även tycka underspelet i Royals känns jävligt högt lagt, det är i princip endast i Rangers och Rockies matcher som det brukar vara så högt över/underspel, medan det i övriga matcher brukar ligga på mellan 7.0-9.5.

Nationals @ Brewers Under 8.5 (2.00)
Tigers @ Royals Under 10.5 (1.87)
Pirates @ Indians Pirates över 3.5 (2.15)
Athletics @ Rangers Athletics ML (1.91)
Yankees @ Rays Över 8.5 (2.50)
White Sox @ Angels Angels över 5.0 (1.75)
Cardinals @ Reds Cardinals ML (2.05)
Citera
2018-07-23, 23:25
  #88173
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Lägger följande i en kupong samt en singel på spelet på Pirates. Enligt mig är Indians ligans mest överskattade lag, medan Pirates har vunnit hela 5 raka mot Brewers hemma och sen följt upp med 3 raka vinster borta mot Reds, de imponerar starkt för tillfället. De reser från Cincinnati som ligger i samma delstat som Cleveland (Ohio), medan Indians reser från Arlington, Texas. Brukar vara till nackdel med långa reseavstånd. Sen kan jag även tycka underspelet i Royals känns jävligt högt lagt, det är i princip endast i Rangers och Rockies matcher som det brukar vara så högt över/underspel, medan det i övriga matcher brukar ligga på mellan 7.0-9.5.

Nationals @ Brewers Under 8.5 (2.00)
Tigers @ Royals Under 10.5 (1.87)
Pirates @ Indians Pirates över 3.5 (2.15)
Athletics @ Rangers Athletics ML (1.91)
Yankees @ Rays Över 8.5 (2.50)
White Sox @ Angels Angels över 5.0 (1.75)
Cardinals @ Reds Cardinals ML (2.05)

Totalen i Kansas ligger högt pga pitchernas dåliga siffror på sistone och att Royals dessutom startar en reliever ikväll. Men håller med, normalt känns det som en hög lina för dessa lagen.
Citera
2018-07-24, 00:36
  #88174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Totalen i Kansas ligger högt pga pitchernas dåliga siffror på sistone och att Royals dessutom startar en reliever ikväll. Men håller med, normalt känns det som en hög lina för dessa lagen.

Sänkt till 1.67 nu.
Citera
2018-07-24, 00:46
  #88175
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Sänkt till 1.67 nu.

Trenderna pekar på under så nog många som lirar efter det.

OU TRENDS
Detroit
Under is 6-0-1 in Tigers last 7 games vs. a starter with a WHIP greater than 1.30.
Under is 20-7 in Tigers last 27 when their opponent scores 5 runs or more in their previous game.
Under is 20-7 in Tigers last 27 after scoring 2 runs or less in their previous game.
Under is 19-7 in Tigers last 26 after allowing 5 runs or more in their previous game.
Under is 5-2 in Tigers last 7 during game 1 of a series.
Under is 24-10 in Tigers last 34 games following a loss.
Under is 19-8 in Tigers last 27 road games.
Under is 14-6-1 in Tigers last 21 overall.
Under is 9-4-1 in Tigers last 14 on grass.
Under is 17-8-1 in Tigers last 26 road games vs. a right-handed starter.
Under is 4-1 in Lirianos last 5 starts during game 1 of a series.
Under is 4-1 in Lirianos last 5 starts after allowing 5 runs or more in their previous game.
Under is 3-1-1 in Lirianos last 5 road starts vs. a team with a losing record.
Under is 5-2-1 in Lirianos last 8 road starts.
Under is 5-2 in Lirianos last 7 starts when their opponent scores 5 runs or more in their previous game.

Kansas City
Under is 6-1 in Royals last 7 when their opponent scores 2 runs or less in their previous game.
Over is 4-1 in Royals last 5 during game 1 of a series.
Under is 7-2 in Royals last 9 games following a win.
Under is 23-8-1 in Royals last 32 when their opponent allows 5 runs or more in their previous game.
Under is 20-7-1 in Royals last 28 home games vs. a team with a losing record.
Under is 25-10-2 in Royals last 37 home games vs. a team with a road winning % of less than .400.
Under is 12-5 in Royals last 17 games vs. a starter with a WHIP greater than 1.30.
Under is 9-4 in Royals last 13 home games vs. a left-handed starter.
Under is 13-6 in Royals last 19 games vs. a left-handed starter.

HEAD TO HEAD
Under is 4-1 in the last 5 meetings in Kansas City.
Under is 8-3 in the last 11 meetings.
Citera
2018-07-24, 14:50
  #88176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Lägger följande i en kupong samt en singel på spelet på Pirates. Enligt mig är Indians ligans mest överskattade lag, medan Pirates har vunnit hela 5 raka mot Brewers hemma och sen följt upp med 3 raka vinster borta mot Reds, de imponerar starkt för tillfället. De reser från Cincinnati som ligger i samma delstat som Cleveland (Ohio), medan Indians reser från Arlington, Texas. Brukar vara till nackdel med långa reseavstånd. Sen kan jag även tycka underspelet i Royals känns jävligt högt lagt, det är i princip endast i Rangers och Rockies matcher som det brukar vara så högt över/underspel, medan det i övriga matcher brukar ligga på mellan 7.0-9.5.

Nationals @ Brewers Under 8.5 (2.00)
Tigers @ Royals Under 10.5 (1.87)
Pirates @ Indians Pirates över 3.5 (2.15)
Athletics @ Rangers Athletics ML (1.91)
Yankees @ Rays Över 8.5 (2.50)
White Sox @ Angels Angels över 5.0 (1.75)
Cardinals @ Reds Cardinals ML (2.05)

5/7 som satt inte fy skam. Sen ledde Cardinals med 0-1 med endast 2 pitch kvar av matchen och inga ute på baserna, och då gör Reds en Solo HR och lyckas sen vinna med 2-1 så väl var väl trots allt att överspelet i Angels inte satt för min del.

Hade även en andra kupong med 670 i odds med utd på 40k där 6.5/8 satt. Matchen i Cleveland bröts efter 6 innings pga. regn och Pirates tillskrevs segern då de ledde med 0-7 men det voidades. Hade nog varit lagom sur om den kupongen suttit faktiskt då vinsten således delats med 3.6 som var oddset på Pirates ML men nu blev det förlust iaf.

https://imgur.com/a/uosSX1v
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback