2003-09-29, 15:06
Medlem
Kom just att tänka på en sak. Det är en jäkla massa rap-stjärnor m.m. som snackar om hur mycket dom knarkar hit och dit.
Frågan är om det egentligen bara är snack. Får väl se svaret om 10-20år, är de i samma tillstånd som ozzy är just nu så är det mer än bara snack.
Vad tror ni?
Citera
2003-09-29, 15:29
Awaiting Email Confirmation
Kändisar..

Jag tror det kan stämma.
Faktum är att jag har träffat en svensk kändis som knarkade, man kan inte tro att han gör det när man ser honom i tv - även om jag numera kan se det. Jag tog skitbra tjack tillsammans med honom för något år sedan, vi satt och snackade en hel natt. Sedan dess har jag aldrig träffat honom, det var slumpen som gjorde det - jag var uppe hos en annan vän när den här kändisen sitter påtänd i soffan. Jag blev chockad... Men han var snäll, mycket snäll.. Jag vill inte säga vem det är här, men jag kan säga så pass mycket att han är homosexuell (hur fan det nu stavas).. Vännen som jag besökte var också homo, det var så de hade träffats. Men jag är inte homo, jag var där i ett helt annat ärende.

Sen känner jag folk i jönköping som sålt koks till en relativt känd rap-artist i sverige.

Men jag har tagit avstånd från allt det folket nu. Jag försöker umgås med nyktra människor istället..

2047
Citera
2003-09-29, 15:45
Pengar som gräs..

Tänk er själva att ha pengar som gräs och inte veta vart man ska göra med dem.. Jag skulle tippa på att man tröttnar på den materiella lyckan ganska fort.. Vad ska man då göra med pengarna?

Vi vanliga människor, som inte har så gott ställt med pengar, kan ju uppskatta vardagen på ett helt annat sätt. Skulle jag få en ny dator i julklapp så skulle jag bli skitglad och glädjen skulle hålla i sig ett bra tag. Men jag tror att rikedom ofta leder till missbruk, de rika uppskattar inte vardagens lycka på samma sätt som oss andra..
När de har tröttnat på att köpa allt de vill ha så börjar nog många knarka, iaf de som har möjlighet att få tag på droger. De har ju råd att ta hur mycket som helst..

Men när det gäller vissa rap-artister så är jag lite skeptisk - det är mycket snack och liten verkstad tror jag.. Det handlar ju mest om att hävda sig så mycket som möjligt genom texterna.. Men många röker säkert gräs, det tvivlar jag inte på.

2047
Citera
2003-09-29, 18:12
Medlem
Raparna röker väl mest, Inte ens Ozzy vet väl hur mycke o vad han tagit O man blir inte som Ozzy på weed.

Peaze
Citera
2003-09-29, 18:33
Precis..

Håller med..
Citera
2003-09-29, 20:39
Medlem
ozzy lär ha tuggat både E och LSD och en hel del annat smått å gott också
Citera
2003-09-29, 21:46
Medlem
kezoos avatar
Såg någonstans att han hade halsat ren lsd ur flaska, kan detta stämma? På susning.nu så står det att man måste dra i sig 56kartor lsd för att löpa 50% schans att dö. Heh... Aja komentera det bäst ni vill..
Citera
2003-09-29, 22:02
Bannlyst
ozzy måste ju fått parkinsons eller nåt, hela hans rörelsemönster, de där "struttande" små stegen han tar och allmänt konstig motorik är typiskt för personer jag sett på ålderdomshemmet där jag arbetat
Citera
2003-09-30, 12:18
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
ozzy måste ju fått parkinsons eller nåt, hela hans rörelsemönster, de där "struttande" små stegen han tar och allmänt konstig motorik är typiskt för personer jag sett på ålderdomshemmet där jag arbetat
Jo det stämmer nog, senaste nytt inom forskningen kring Parkinsons pekar ju mot att man kan få det genom att s.a.s. leva oförsiktigt. Kolla in Mohammed Ali oxå... typ 10.000 slag mot huvudet senare... Och Michael J Fox lär ju oxå ha fått det genom yttre påverkan.

Ta det varligt med drogerna kamrater! Ålderdomen kan bli jobbig som faen annars.

.
Citera
2003-09-30, 12:20
Medlem
Ralf2s avatar
En gammal tjackpundare jag känner har köpt tjack av kungens före detta flickvän ifall detta intresserar nån.
Citera
2003-09-30, 21:26
Medlem
har tänkt på en sak, Ozzy rör sig inte alls lika försiktigt på scen vad man sett på TV. Då kom min teori att han tar något innan konserterna, någon som tror på den?
Citera
2003-10-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedde
har tänkt på en sak, Ozzy rör sig inte alls lika försiktigt på scen vad man sett på TV. Då kom min teori att han tar något innan konserterna, någon som tror på den?

Mjo, det har jag åxå tänkt på, faktiskt. Men det skulle även kunna bero på att han känner sej som mest hemma där åxå.
Fast i serien så tycker jag att han försöker tända av varannat avsnitt så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in