Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-02-18, 05:17
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thefirm
Vilket svammel, det finns ingen liga i Sverige som skulle ha chans mot Arka Gdynia, North Bastion, Mad Dobermans osv osv.. Finns ingen på scenen som skulle kunna få dessa ligor att förlora.
ALLA kör på till 100%

Det är inte alls samma mentalitet, WM sprang efter 20sec när dom mötte firman i skövde.
Springa på 20 sec, det finns inte i dessa länder, många är uppväxta på gatan, och slagsmål är mer som en kultur än ett brott i dessa kretsar, man kör tills man ligger ner.
Res någon månad till Kraków så förstår du vad jag grundar allt detta på.

Det funkar annorlunda där, säger man 10-10 så är det 10-10.. under 18 så är det under 18.. Detta existerar inte i Sverige. Här kör vi med det vi har för att vi är rädda för att förlora. Så funkar det, det kan ingen svensk liga förneka, och verkligen inte WM som du verkar tala för.

Talar verkligen inte för wm, är DIF. Och jag vet att en liga vi har på benen matchdag mot låt oss säga gnaget hade gjort bra ifrån sig mot en Polsk eller Rysk liga. Det hade blivit jämnt. Och jag vet hur det ser ut i polen, har mina rötter där och är där då och då och hälsar på släkt samt kollar fotboll.
Citera
2010-06-16, 07:32
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Skulle Sverige plocka ut de bästa från varje firma, så skulle de nog kunna ge dem en match.

inte en chans va, här är det inget snack om o plocka ut, firma mot firma - partizan, red star, cska, zenit, dynamo, rubin

det är bara att inse, Sverige fjutt
Citera
2015-05-02, 20:01
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errogant
I alla fall här i västra Finland finns nog ingen bild av att Sverige skulle vara fyllt av huliganer, visst finns det en liten bild av att ni har små grupper fotbollshuliganer samt våldsamma invandrare, men generellt sett är svenskar ett väldigt lättsamt och mjukt folk.



Du har nog inte sett mycket du.
Citera
2015-05-03, 06:14
  #52
Medlem
Vi är supertuffa här i Sverige!
Vi sopar mattan med resten av världen i *ehm* ishockey... ibland.
Boxning, rugby, fotboll, MMA...? Näpp

Hur vore det om somliga helt enkelt tog av sig de glorifierande glajjorna och insåg faktum.
Glöden finns men hettan saknas.
Citera
2020-03-24, 23:05
  #53
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Ptja, om ni vill veta den samhälleliga synen på ert prepubertala beteende är, så ska ni veta att ni är fruktansvärt föraktade. I tider med en dysfunktionell poliskår och brister på resurser såväl ekonomiskt som polisiärt, så är huliganismen extra hatad.

Kul att ni tycker er strävan som våldsmuppar, där er egoistiska strävan efter adrenalinsökning, går över miljonbelopp och en helvetes massa poliser som verkligen behövs på annat håll. Vi ska alltså betala skattepengar så att polisen kan agera muppvallare åt er, medan ni låtsas att ni gör något "för laget". Jo tjena, samma lag som inte vill ha något med er att göra. Inte samhället heller. Och skulle ni klanta er och åka på skador, så ökar kostnaderna. Inte fan är det ni som betalar, jävla parasiter.

Jag har sett en del kring huliganer och "firmorna". Jag förstår man inte direkt går ut på sin arbetsplats och erkänner att: "Jo, jag är en sociopat egentligen, har en funktionell IQ kring 70, bryr mig inte ett skit kring andra människors liv och vill bara få en fix i mitt beroende av adrenalin. Kosta vad det kosta vill."

Huliganismen borde få LÅÅÅNGT strängare straff. Avstängning från arenor? För i helvete. Ni borde sättas att sitta live på riksdagsdebatter i 15 år. Eller få godkänt på Särvux. Det är väl ungefär detsamma.

Om det nu är så jävla viktigt att slåss, gör det då. Men låt för fan inte resurser mot sprängningar, våldtäkter och annan skit gå ut över er jävla fitthobby.

Skulle huliganer slåss för något verkligt och viktigt, så skulle jag kunna respektera huliganer på riktigt. Men ett fucking fotbollslag? Det är så jävla patetiskt så det finns inte. Ni skulle lika gärna kunna slåss om pappmuggar vs plastmuggar. Därav det djupa föraktet. Ni kan lika gärna slåss om kritor.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-03-24 kl. 23:13.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback