Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-29, 02:13
  #1
Avstängd
Jag är på jakt efter udda och orginella musikprogram och undrar om någon här sitter inne med information om var man skulle kunna finna/ladda ner/köpa sådana.

Exempel på vad jag letar efter:

- Något program där man kan göra musik med datorns inbyggda ljudplop. Ni vet det där som börjar pipa när man tryckt ctrl-alt-delete för många gånger eller sätter igång ett gammalt sierraspel från 80-talet.

- Något gammalt program som inte arbetar med samplingar utan bara med mjukvarusyntar och liknande. Tänk er Reason, fast mycket äldre, mycket sämre ljud och ingen samplingshantering.

- Något program som kan liknas vid sånna här apparater som de flesta gymnasieskolor har för vid undervisning av våglära. Genererar en konstant ljudsignal som man sedan genom att vrida på rattar och dylikt ändrar amplituden och frekvensen på. Försökte köpa loss en från min skola men jag tror dem var antika eller nått.

Nåja, detta är inte det enda jag är på jakt efter så tipsa gärna hejvillt om ni sitter på nått program som på något sätt kan tolkas som en musik/ljud-program och är lite udda ( Dvs inte Cubase eller Cool edit ).
Citera
2003-09-30, 15:43
  #2
Medlem
- Något gammalt program som inte arbetar med samplingar utan bara med mjukvarusyntar och liknande. Tänk er Reason, fast mycket äldre, mycket sämre ljud och ingen samplingshantering.

Leta lite här http://www.hitsquad.com/smm/win95/SO..._SYNTHESIZERS/ så hittar du säkert nåt skoj.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback