Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-28, 19:22
  #1
Medlem
buyzabas avatar
Jag har visst fastnat för denna genre av någon anledning
Någon mer som gillar Powermetal och vad lyssnar ni då på?

En sida som kan rekommenderas är www.swedenmetal.net
Citera
2003-09-28, 20:48
  #2
Medlem
überlords avatar
hmpf*

jag råkar ha en tendens att tycka till kraftigt med vissa saker så får jag en massa skit för det så jag håller mig tyst denna gången.

no comments
Citera
2003-09-29, 02:59
  #3
Medlem
Carcasss avatar
Då får jag väl lov att öppna min äckliga kloak i ditt ställe..

Power-metal är det mest homosexuella som existerar. Power-metal är för muppar som vill vara hårdrockare, men inte vågar lyssna på tung musik.

But hey, that's just my five cents..
Citera
2003-09-29, 10:25
  #4
Avstängd
Personligen är jag också väldigt förtjust i denna genre.. De grupper jag mest lyssnar på är:

Rhapsody
Stratovarius
Sonata Arctica
Avantasia
Dio (vissa låtar)
Edguy
Nocturnal Rites
Hammerfall
Iron Maiden (vissa låtar)
Halloween (speed, heavy, power, whatever)
Blind Guardian
Dream Evil
Insania
Labyrinth
Manowar (vissa låtar)
Timo Kotipelto

mm mm!

ps! Hör av dig om du vill ha lite smakprover! ds!
Citera
2003-09-29, 13:35
  #5
Medlem
TheStorytellers avatar
The Storyteller
Citera
2003-09-29, 14:09
  #6
Medlem
Gluteus Maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitalwanker
Personligen är jag också väldigt förtjust i denna genre.. De grupper jag mest lyssnar på är:

Rhapsody
Stratovarius
Sonata Arctica
Avantasia
Dio (vissa låtar)
Edguy
Nocturnal Rites
Hammerfall
Iron Maiden (vissa låtar)
Halloween (speed, heavy, power, whatever)
Blind Guardian
Dream Evil
Insania
Labyrinth
Manowar (vissa låtar)
Timo Kotipelto

mm mm!

ps! Hör av dig om du vill ha lite smakprover! ds!


Dio och Iron Maiden är faenimej inte PowerMetal, det är traditionell Heavy Metal. Manowar är Heavy Metal, men fan vad dom beter sig som PowerMetal.

Helloween är f.ö det enda PM-band jag diggar, dom är fan djävulskt bra!!
Citera
2003-09-29, 14:13
  #7
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
The Storyteller

Hahaha! Vilket skämt.. Storyteller. Värdelöst, förfaen!
Citera
2003-09-29, 14:28
  #8
Medlem
TheStorytellers avatar
Hehe, det får du väl tycka hur mycket du vill, det rör mig inte i ryggen. Frågan är varför du överhuvudtaget bryr dig om att svara när ämnet ändå inte verkar intressera dig. Jag tycker nog att en hel del av den musik du lyssnar på är rätt gayig också, men det sista jag skulle göra var att hoppa in i en tråd om döds/black/thrash/whatever och spy galla över det som skrivs där. Finns väl inte en människa på hela jorden som är intresserad av att läsa det, och jag är inte så pass osäker på mig själv att jag har behov av att hävda mig för min egen skull.

Nog om det. Nu tog jag visst i mer än jag hade tänkt ändå.
Citera
2003-09-29, 15:08
  #9
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Hehe, det får du väl tycka hur mycket du vill, det rör mig inte i ryggen. Frågan är varför du överhuvudtaget bryr dig om att svara när ämnet ändå inte verkar intressera dig. Jag tycker nog att en hel del av den musik du lyssnar på är rätt gayig också, men det sista jag skulle göra var att hoppa in i en tråd om döds/black/thrash/whatever och spy galla över det som skrivs där. Finns väl inte en människa på hela jorden som är intresserad av att läsa det, och jag är inte så pass osäker på mig själv att jag har behov av att hävda mig för min egen skull.

Nog om det. Nu tog jag visst i mer än jag hade tänkt ändå.

Awww, vad gulligt..

Att ni suger skrev jag mest för att jävlas med dig. Men jag måste dock säga att jag har en viss förståelse för varför ni får skitbetyg från t.ex Close-Up osv.
Jag har heller inget behov av att hävda mig. Däremot så finner jag ett visst nöje i att jävlas med folk. Och du måste ju tagit åt dig, eftersom du ens bemödade dig med att svara på mitt inlägg med så många tecken.

Oh, well. Puss o hej, ha en trevlig dag.

MVH
Homofilen Carcass
Citera
2003-09-29, 15:34
  #10
Medlem
TheStorytellers avatar
Hehe, visst tog jag åt mig, men jag tog inte det minsta illa upp. Eftersom det faktiskt finns många som tycker som du så har jag hört det förut... MÅNGA gånger! Och eftersom vi är inne på vårt åttonde år som band så börjar man ju bli lite avtrubbad nu. Att Close Up skriver ner oss är inte heller något jag retar mig på eftersom Robban och grabbarna gör precis samma sak med alla band inom genren. Dock har ju själva recensionerna i Close Up varit helt ok, det är ju i soundcheck-avdelningen vi brukar bli totalt sågade och sönderhackade.

Summa summarum: Vi kör vårt race och bryr oss inte nämnvärt om vad de negativa rösterna högljutt hävdar. Dock blir det inte mycket dur-refränger eller trallkörer på nya plattan eftersom jag själv nästan kräks på sånt. Och lite hårdare och riffigare i största allmänhet. Jaja, det är nog inte din påse med kex i vilket fall som helst.

Ähh... nu slutar vi slåss och lyssnar på musik istället.

//Fredrik ~ The Storyteller
Citera
2003-09-29, 15:52
  #11
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Hehe, visst tog jag åt mig, men jag tog inte det minsta illa upp. Eftersom det faktiskt finns många som tycker som du så har jag hört det förut... MÅNGA gånger! Och eftersom vi är inne på vårt åttonde år som band så börjar man ju bli lite avtrubbad nu. Att Close Up skriver ner oss är inte heller något jag retar mig på eftersom Robban och grabbarna gör precis samma sak med alla band inom genren. Dock har ju själva recensionerna i Close Up varit helt ok, det är ju i soundcheck-avdelningen vi brukar bli totalt sågade och sönderhackade.

Summa summarum: Vi kör vårt race och bryr oss inte nämnvärt om vad de negativa rösterna högljutt hävdar. Dock blir det inte mycket dur-refränger eller trallkörer på nya plattan eftersom jag själv nästan kräks på sånt. Och lite hårdare och riffigare i största allmänhet. Jaja, det är nog inte din påse med kex i vilket fall som helst.

Ähh... nu slutar vi slåss och lyssnar på musik istället.

//Fredrik ~ The Storyteller

Tror fan inte ens att jag har orkat bemöda mig med att läsa recensionerna i Close-Up, eftersom det mycket riktigt inte är min påse kex, så att säga.
Ni kör ert race, och det ska ni självklart ha respekt för. Bara så länge jag får öppna min äckliga kloak lite då och då, så är ju allting lugnt. Hade fan hoppats på att du skulle bli förbannad, men det misslyckades ju fullständigt. Nu känner jag mig misslyckad, så jag får väl gå och ända min patetiska existens. hehe

Ha're nice, förfaen!
Citera
2003-09-29, 16:03
  #12
Medlem
TheStorytellers avatar
Desamma!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback