Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-06, 00:52
  #25
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det är det bästa med just Black Metal. Att de flesta som håller på är äkta och tar sin tror och musik på det största allvar.

Jag kan för lite om Black Metal (känner dem i det gamla bandet Mefisto bara) för att uttala mig men av det lilla jag vet så tror jag du mycket väl kan ha rätt.
Citera
2017-09-06, 00:57
  #26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag kan för lite om Black Metal (känner dem i det gamla bandet Mefisto bara) för att uttala mig men av det lilla jag vet så tror jag du mycket väl kan ha rätt.
Har läst boken Blod Eld & Död där står det lite om Tony Särkkä och hans legendariska band Abruptum.
Bandet Mefisto verkar jag ha missat ska genast kolla upp det.
Citera
2017-10-08, 13:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har läst boken Blod Eld & Död där står det lite om Tony Särkkä och hans legendariska band Abruptum.
Bandet Mefisto verkar jag ha missat ska genast kolla upp det.

Och som du läst i Blod eld död hade han ju en riktigt jobbig uppväxt. Det plus hans blandade ursprung och längd gjorde ju att han blev en hackkyckling i skolan. Dock så har han aldrig varit rädd att ta till knytnävarna så våld blev ett vanligt förekommande.
Citera
2017-10-11, 02:08
  #28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Leibstandarte
Och som du läst i Blod eld död hade han ju en riktigt jobbig uppväxt. Det plus hans blandade ursprung och längd gjorde ju att han blev en hackkyckling i skolan. Dock så har han aldrig varit rädd att ta till knytnävarna så våld blev ett vanligt förekommande.

Ja, och hans uppväxt gjorde väl honom till den han blev. Vilket man kan förstå.
Citera
2017-10-26, 16:23
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, självmord låter ju som det mest troliga.



Det är det bästa med just Black Metal. Att de flesta som håller på är äkta och tar sin tror och musik på det största allvar.

Iallafall dem som är gamla i gemet. Dom startade ju någonting och brann för det.
Nyare band är ju bara härmapor.
Citera
2017-10-27, 00:39
  #30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Leibstandarte
Iallafall dem som är gamla i gemet. Dom startade ju någonting och brann för det.
Nyare band är ju bara härmapor.
Jo, precis det är helt sant.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback