36 741 besökare online
858 325 medlemmar • 45 874 299 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Arbetsliv och arbetsmarknad
Svara på ämne
Ämnesverktyg
timpalompa
Medlem
jag har börjat få produktutvecklings drömmar.
dvs JAG VILL BLI PRODUKTUTVECKLARE....
Hur ska jag lättast komma dit?
Jag är en bit över 30 och har allt som kostar pengar hus, barn och fru mm.
Jobbar med Cad som konstruktör dvs ritar i Autocad.
blir klar med en ganska kass kurs i vår där jag har lärt mig att rita i 3-D i några av de stora konstruktions programmen. en utbildning som jag trodde skulle hjälpa mig en bit på vägen. men jag har börjat tvivla på det. den typen av jobb som jag vill ha söker folk med Industriell design bakgrund mest.

funderat på att plugga på KTH http://www.kth.se/utbildning/program...n-design/2.705 Maskinteknik med inriktning innovation och design.
fast då måste jag läsa teknisktbasår först dvs totalt 4års studier.
vilket blir svårt med hus och barn mm

Vad ska jag gör av mitt liv?

Tack för mig.
Senast redigerad av timpalompa 2009-03-06 kl. 20:43.

wcanka
Medlem
låter som en svår situation då det svenska samhället är utformat efter att man ska bestämma sig för vad man vill bli som vuxen redan när man väljer in till gymnasiet.

Mitt tips till dig är att läsa någon typ av KY utbildning, och får du inget jobb efter det så starta eget företag. Sälj dina tjänster till mindre företag som inte har en egen utvecklingsavdelning eller som inte har kontinuerlig utveckling.

timpalompa
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka
låter som en svår situation då det svenska samhället är utformat efter att man ska bestämma sig för vad man vill bli som vuxen redan när man väljer in till gymnasiet.

Mitt tips till dig är att läsa någon typ av KY utbildning, och får du inget jobb efter det så starta eget företag. Sälj dina tjänster till mindre företag som inte har en egen utvecklingsavdelning eller som inte har kontinuerlig utveckling.

Svårt att köra eget när man inte kan något om området direkt.
Har sökt en parktikplats på ett av de stora Design/produktutvecklings företagen i Sverige. det är bara att hoppas på den men jag tror de söker en praktikant som har bättre utbildning än jag.

wcanka
Medlem
Citat:
Svårt att köra eget när man inte kan något om området direkt.

- Ja det är garanterat svårt att köra eget. Men allt är möjligt, det tar bara olika lång tid.

Citat:
Har sökt en parktikplats på ett av de stora Design/produktutvecklings företagen i Sverige. det är bara att hoppas på den men jag tror de söker en praktikant som har bättre utbildning än jag.

- Lycka till. Kom ihåg att utbildning inte är allt. Vill en person med riktig utbildning jobba som praktikant? Vill man inte ha ett riktigt jobb då?

Svara på ämne
Topp Dela »