Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-18, 16:07
  #121
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
så han gifte sig med Lena PH?

Det verkar så.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
han 50 och hon 47... mogen kärlek... hehe,
vad får en 50 årig man att gifta sig med en lika gammal avdankad sångerska`?

Kärlek?

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
om han nu har daglig kontakt med unga snygga tjejer i jobbet,
hur kan han mysa med Lena Ph?

De flesta människor föredrar en partner i sin egen ålder, du kommer att förstå när du blir könsmogen.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
jag ryser på brara tanken

Då skall jag berätta något ännu värre: dina föräldrar har sex!
Citera
2012-06-17, 14:09
  #122
Medlem
Drozds avatar
Bumpar lite - nu har Per börjat dricka igen, fast lite mer kontrollerat:

http://www.svd.se/kultur/sop-sig-bor...ka_7284163.svd
Citera
2012-06-17, 14:41
  #123
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal
Varför frontar den självgoda apan en massiv Teliakampanj om han redan är mångmiljonär?
Smutsigt och extremt ocreddigt. De där chabby-chick kärringkläderna har iofs aldrig varit annat än en smart kassako. Kläder för nyrika lattekärringar helt utan stil.

1 Love your avatar
2 Odd Molly är Ed Hardy för kärringar. (dock tror jag andelen undersköterskor som köper eländet kraftigt överstiger förmögna.)
3 Den gode Per är fortfarande giftig på spriten.
4. Efter Holkens försäljning av 70' aktier (för att "köpa sommarstuga") har han kvar cirkus 74' aktier och 1,29% av aktierna
5 Alla indikatorer för Odd Molly pekar kraftigt neråt.
6 Per har gjort olyckan till sitt varumärke.
__________________
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2012-06-17 kl. 14:45.
Citera
2012-06-17, 14:55
  #124
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Bumpar lite - nu har Per börjat dricka igen, fast lite mer kontrollerat:

http://www.svd.se/kultur/sop-sig-bor...ka_7284163.svd
Allt för att undvika sådana här pinsamheter:

Citat:
Ursprungligen postat av NYC
Träffade på honom och Lena under eftermiddagen för ett tag sedan på en trevlig lounge/restaurang i Stockholm. De höll en väldigt låg profil och gick och satte sig längst in i hörnet. Där var det svårt för de flesta att se vad de gjorde.

Lena beställde in mycket sprit, whisky etc, medan Per beställde vatten. När drinkarna kom till Lena och servitrisen gått skickade hon över glaset till Per som drack. Efter varje klunk gick glaset igen över till Lena. Lena drack ingenting. De stannade ett par timmar och drack rejält med sprit men verkade inte påverkade. Inte högljudda samt fortfarande låg profil.

Absolut inget fel att dricka sprit men att han ska vara nykterist är svammel.

Citat:
I en folktom hotellobby kan han berätta mer om varför han, efter nio år och nio månader i total nykterhet, lade upp fötterna på ett balkongräcke i Los Angeles, öppnade en flaska vitt vin och satte glaset mot munnen. Fast han börjar med sin egen häpnad:
Visst , Per ...

Imagebyggande. Efter flera års massmedieframträdanden som den nyktre alkoholisten, varvat med rapporter på FB om att han super, var det dags för en i vardagen fungerande kompromisslösning. Det blir så jobbigt att be att få in whiskyn i en tekanna, och serveringspersonalen kan ju skvallra, eller att låta hustrun beställa ens sprit.
Citera
2012-06-17, 15:03
  #125
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
OT Jag vill inte editera mitt svar då Stake svarat mellan mig och det här inlägget.

Det kan vara värt att uppmärksamma att den gode Per gått ifrån 380' aktier till strax över 70' aktier i Odd Molly sedan Oktober 2010, inget vidare förtroende för Edd hard.... ähum Odd Molly där inte.
Citera
2012-06-17, 15:11
  #126
Medlem
Stötte på honom för ett tag sedan spelandes flipper själv söndag förmiddag i Vasastan.
Citera
2012-06-17, 16:15
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkelbiljett
Stötte på honom för ett tag sedan spelandes flipper själv söndag förmiddag i Vasastan.

han är väl sedan länge en flipper-nörd.
har han inte typ varit med och kanske till och med varit på pallen i nån form av löst organiserat flipper-vm?

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Jag sprang på Holknekt på Flipper-SM nere i Malmö nu i helgen, verkade vara en trevlig typ.
Han blev förövrigt tvåa.
Citera
2012-06-17, 16:39
  #128
Medlem
xallos avatar
Per och Lena var dyngraka på en fest jag var på strax före Jul, de låg till och med och hånglade i garderobsområdet, dock var stämningen god och alla glada!
Citera
2012-06-17, 16:45
  #129
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Per och Lena var dyngraka på en fest jag var på strax före Jul, de låg till och med och hånglade i garderobsområdet, dock var stämningen god och alla glada!

Om han är en riktig alkis så kan vi alltså räkna med att han är full varje dag snart och super sitt liv åt helvete igen.
Citera
2012-06-17, 19:00
  #130
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Om han är en riktig alkis så kan vi alltså räkna med att han är full varje dag snart och super sitt liv åt helvete igen.
Det finns alkisar som kan lära sig att kontrollera sitt drickande.
Jag känner en person som drack helt okontrollerat och alltför ofta var dyngrak.
Nu har han gått på behandling och jag har aldrig sett honom synbart påverkad, men tror att han dricker ganska ofta.
Citera
2012-06-18, 12:06
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Bumpar lite - nu har Per börjat dricka igen, fast lite mer kontrollerat:

http://www.svd.se/kultur/sop-sig-bor...ka_7284163.svd


Jahapp, och där har vi det dummaste beslutet den gode herr Holknekt någonsin tagit i sitt liv.

Hur var det nu igen? Söp bort familj, hus, karriär, vänner.. Och är beredd att riskera det igen bara för känslan att kunna skåla på bröllop? Denna kommentar förtjänar en

Han låter så himla omogen dessutom, han gillade inte när andra sa "Per ska inte ha något vin till maten" vid middagar. Jo, men de sa det väl knappast för att bestämma över sin vän och sätta honom på pottkanten. Mer troligt är väl att Per själv, under tiden då han tog sin nykterhet på allvar, instruerat folk omkring sig att ha alkoholfria alternativ.

Tyvärr, men det hörs ju direkt att han trillat dit igen.
Citera
2012-06-18, 13:35
  #132
Medlem
ja, man undrar ju om han går ut med det här för att göra någon form av damage control.
de som har aktier i odd molly och få höra att dess grundares, som är en alkoholist, har börjat gå på flaskan igen, borde ju bli oroliga. kanske försöker han lugna ner investerarna genom att gå ut offentligt såhär och påstå att läget är under kontroll fastän att han har setts onykter?

men att höra att han säger att han riskerar att falla tillbaka vid motgångar och dylikt och samtidigt läsa om att han har gråtit sig till söms för problem med odd molly låter ju inte bra.

och sen att han ifrågasätter vem som har rätt att inte låta han leva som en 'normal'.
well, din fru och dina barn skulle nog bli mycket glada om du slutade försöka leva 'normalt' och bara ställde undan flaskan per!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback