2009-03-16, 08:37
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av September2k
Hur många rekord kommer de här konserterna att slå, om allt går enligt plan?

* The biggest audience ever to see an artist in one city.
* The most amount of people to attend a series of arena shows.
* The fastest ticket sales in history.

Tre såhär långt (om man inte räknar med tv-publiken som såg hans pressmeddelande). Fler kommer förmodligen komma!
Citera
2009-03-18, 22:51
Medlem
temps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Minns jag inte helt fel så har han mimat rätt mycket under History-tour. Varför han skulle mima är ganska självklart. Han börjar bli till åren kommen och det är påfrestande att köra hela Thriller-, Beat It- eller Billie Jean-rutinen samtidigt som han sjunger live. Självklart hoppas fansen på att han kör live. Skulle vara sjukt härligt om han gjorde det

Edit: Angående vad jag tror så... Han kanske kör ballader och mindre krävande låtar live? Mer krävande låtar där han måste dansa som fan kanske resulterar i playback/live-heee heee och live-aaaouw! Bara en gissning.

Ja, i Bad-tour som gick under åren 87-88 förekom inte en enda mimning pga att var i såpass bra form.

I Dangerousturnen mimade han ca 5-6 låtar av en setlist på ca 13-14. Några var Smooth Criminal, Jam, Black or White men kollar man klippen på dom framträdandena så kan man verkligen förstå varför han inte sjunger live. De där dansrutinerna är galna och man kan ju själv testa att ens hoppa och sjunga samtidigt så går det helt åt helvete.

Huvudsaken är ju att han bjuder på en sjuhelvetes show som man inte sett maken till vare sig han sjunger live eller mimar. Man blir knappast besviken så att säga
Citera
2009-03-20, 20:34
Medlem
Woho! En kompis som bor i London har skaffat biljetter till mig!!! Första konserten, platser så nära scenen man kan komma, och biljetter till efterfesten!!!!!!!!!!!
Citera
2009-03-22, 17:03
Medlem
Tråkig nyhet för alla som bokade mer än 4 biljetter på general salen den 13e. Tydligen så får man bara köpa 4 tickets per "household" så alla biljetter utöver dom 4 blir avbokade och man får pengarna tillbaka.

Lite annorlunda regler för dom som köpte under presalen tror jag
Citera
2009-03-23, 22:21
Medlem
adampoliss avatar
Dom som gnäller och säger att Michael kommer säcka ihop, Ni är bara avundsjuka på vi som har biljetter
Citera
2009-03-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Gilmour
Tråkig nyhet för alla som bokade mer än 4 biljetter på general salen den 13e. Tydligen så får man bara köpa 4 tickets per "household" så alla biljetter utöver dom 4 blir avbokade och man får pengarna tillbaka.

Lite annorlunda regler för dom som köpte under presalen tror jag

Kommer dessa biljetter tillbaks till försäljning?
Citera
2009-03-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Kommer dessa biljetter tillbaks till försäljning?
De lär de ju göra, bara att hålla ögona öppna!
Citera
2009-03-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av September2k
De lär de ju göra, bara att hålla ögona öppna!

Någon aning om när och till vilka?
Citera
2009-03-24, 09:59
Medlem
Jag är ingen expert här. Men jag har gjort lite research. Det här är vad jag tror gäller:

På presalen. Så fanns det en gräns. 4 tickets per hushåll. Detta gällde PER KONSERT. så man kunde köpa 4st till en konsert. Sen 4 till för en annan konsert. Bara så länge man inte köpte fler än 4 till SAMMA KONSERT.

Sen någon gång under general salen. Så ändrades regeln till PER TURNÈ. Så då om man köpte t ex 6 biljetter till olika konserter. Så tog dom tillbaka 2. Kanske till och med alla bokade biljetter.

Jag tror att om man har biljetter som blir avbokade så ska man ha fått ett mail om detta och pengar har kommit in till kortkontot. Men om ni vill vara säkra så maila ticketmaster eller nåt. Finns mer att läsa på den här tråden:

http://community.michaeljackson.com/us/content/max-4-tickets-household

Tänk på att det senaste svaret är längst upp. Det tidigaste längst ner. Alltså tvärtom från vad vi har det här på FB =P

Jag är absolut inte säker på det jag har skrivit här. Maila om ni vill vara 100% säkra och sälj inte iväg några biljetter som ni har utöver 4 biljetts-gränsen föränns ni vet med 1000% säkerhet.
Jag själv vågar inte ens boka flyg föränns jag vet att mina biljetter är säkrade
Citera
2009-03-24, 22:13
Medlem
bobovikings avatar
Ni som har biljett - har ni även fixat boende?

Vet inte om detta egentligen ska behandlas i en separat tråd?

Alltså; har ni som har biljett även boendet fixat? Jag har biljetter men inget boende. Det dök ju upp ett par hotellförslag när man hade betalat biljetterna, jag klickade runt lite snabbt där och kollade, men det var knökfullt.

Kanske man inte ens behöver fundera på nåt särskilt boende heller..? Chansen är ju stor att det blir fest hela natten, sen tar man tåget på morgonkvisten till flyget, så är man hemma i Sverige igen ett dygn senare. Eller hur resonerar ni?
Citera
2009-03-26, 22:37
Medlem
Relays avatar
Jag skulle absolut inte gå på konserten
anledningen har ni här
Citat:
Popstjärnan har tänkt rida in på elefanten under sin entré. Han vill även ha en panter, ormar, tropiska fåglar och tre apor till sina konserter som ska ha djungel- cirkus och vädertema, enligt källor i Sun.
- För djungeldelen vill han rida ut på en afrikansk, inte asiatisk, elefant, ackompanjerad av en panter ledd med en guldkedja, säger en källa i brittiska tidningar.
Planerar storm

- Papegojer och andra exotiska fåglar kommer att flyga omkring bakom honom. Om det går som planerat så kommer det att bli otroligt.
Jackson planerar dessutom en tropisk storm.
- När han sjunger kommer det att forsa vatten från taket, med ljus som får det att se ut som blixtrar.
från Expressen

Han vill rida in på en Afrikansk elefant som inte är lika lätta att tämja. Pantern är också ett vilt djur mycket kan gå fel där. Självrisken lär bli skyhög för ingen försäkringsbolag lär gå med på det.
Worst case scenario
Wacko Jacko blir nedtrampad av sin elefant som blir skrämd och löper amok i arenan. Vild panik folk dör och blir nedtrampade just en snygg avskedskonsert.
Citera
2009-03-26, 23:37
Medlem
adampoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag skulle absolut inte gå på konserten
anledningen har ni här

Han vill rida in på en Afrikansk elefant som inte är lika lätta att tämja. Pantern är också ett vilt djur mycket kan gå fel där. Självrisken lär bli skyhög för ingen försäkringsbolag lär gå med på det.
Worst case scenario
Wacko Jacko blir nedtrampad av sin elefant som blir skrämd och löper amok i arenan. Vild panik folk dör och blir nedtrampade just en snygg avskedskonsert.

hahaha, Vadå absolut inte gå på konserten, det där vill man ju inte heller missa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in