Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-17, 09:22
  #1
Medlem
Olle24s avatar
Jag har nu undrat och efter ganska många google sökningar efter ett program som lägger in keylogger i wmv filmer. Det ända jag hittade var ett program som heter "NTPacker" men det verkar inte funka. Jag valde först min wmv film och sedan keylogger och sen packade jag det, då fick jag en .exe fil(Den bytte storlek) som var klar som jag sedan bytte namn till .wmv och filmen fungerade igen. Men jag vet inte om keyloggern fungerar..

Någon som vet ett program som man lägger in en keylogger i en .wmv film?
Citera
2007-04-17, 09:56
  #2
Medlem
Får man fråga varför du ens ska ha en keylogger i en wmv-fil? Vad vill du få ut av det?
Citera
2007-04-17, 09:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
Får man fråga varför du ens ska ha en keylogger i en wmv-fil? Vad vill du få ut av det?
Han kanske vill ha lite information, lösenord dvs från en kompis dator, då skickar han .wmv filen och snubben tror att det är en film eller dyl.
Citera
2007-04-17, 10:44
  #4
Medlem
Hkarns avatar
Använd en packer och vill du ha en sådan så kan du kolla på swerat, de flästa är dock inte UD.
Citera
2007-04-17, 10:49
  #5
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klicka här
Han kanske vill ha lite information, lösenord dvs från en kompis dator, då skickar han .wmv filen och snubben tror att det är en film eller dyl.

Är det inte en film då? Hans system kommer ju tolka den som en film, och anropa filmprogram som kommer använda serien av ettor och nollor i filen och göra grafik av det. Information är bara vad den tolkas att föreställa.
Citera
2007-04-17, 12:16
  #6
Medlem
Wolus avatar
Så vitt jag vet.. så går det KNAPPT att packa virus i ngt annat än .exe, eftersom datorn inte vet hur den ska behandla andra filer..
Det du kan gör är att använda ett program som gör så att när offret trycket på .wmv filen, så startas en .exe fil på sidan om... Men även de allra mest primitiva program märker om flera processer startas... Vad jag vet
Citera
2007-04-17, 12:36
  #7
Avstängd
ev01ving_s avatar
..

Du kanske tänker på hur man kan exploit:a DRM...
En wmv med ett "license"..
Citera
2007-04-17, 14:36
  #8
Medlem
Olle24s avatar
Jag har gjort en egen film och jag vill när folk trycker på min film för att se den så får dom keyloggern..
Citera
2007-04-17, 14:43
  #9
Medlem
Nej det går inte. Såvida du inte hittar en exploit i mediaplayer eller någonting men att hitta det är väldigt svårt. Och då menar jag väldigt svårt.
Citera
2007-04-17, 15:46
  #10
Medlem
elgcrews avatar
....

Som vTrill skriver så kan du inte bara lägga in en keylogger i wmv, mp3 filer osv.
Du måste hitta och utnyttja en bugg i hur mediaspelaren hanterar filen.

Som tex: http://securitytracker.com/alerts/2005/Jul/1014483.html för Winamp
och http://www.securityfocus.com/bid/21852 för VLC.
Kommer inte ihåg att jag sett något liknande till Windows Media Player.

mvh
/elgCrew
Citera
2007-04-17, 16:52
  #11
Medlem
Olle24s avatar
Jag pratade lite med en polare och han berättade att man kan lura den att tro att det är en wmv fil och att filmen fungerar
Citera
2007-04-17, 22:28
  #12
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle24
Jag pratade lite med en polare och han berättade att man kan lura den att tro att det är en wmv fil och att filmen fungerar
Grattis får han det att fungera kan han tjäna grova pengar på den koden
tänk dig ponten med sina händer på filmfiler med trojaner i .....
realistiskt nej ? osannoligt ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback