Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-26, 17:52
  #1
Medlem
Detta är absolut ingen diss.
50 Cent är den helt klart bästa rapparen (en av de få jag gillar) och har en livstil som är samtidigt helt fel, men samtidigt helskön!

En fundering dock; att han tjatar om G-Unit jämt och ständigt... Kan det vara lite... "newbie"... som fått va med i tuffa gänget?
Eller är jag helt fel ute?


P:S Är det bara jag som tycker att det e helt fel att "In Da Club" med Beyoncé (den bästa versionen) inte e med på skivan? D:S
Citera
2003-09-26, 18:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westling
Detta är absolut ingen diss.
50 Cent är den helt klart bästa rapparen (en av de få jag gillar) och har en livstil som är samtidigt helt fel, men samtidigt helskön!

En fundering dock; att han tjatar om G-Unit jämt och ständigt... Kan det vara lite... "newbie"... som fått va med i tuffa gänget?
Eller är jag helt fel ute?


P:S Är det bara jag som tycker att det e helt fel att "In Da Club" med Beyoncé (den bästa versionen) inte e med på skivan? D:S

om man skulle göra en lista på rappare genom deras talang så skulle inte 50 cent komma bland dom 100 första. o det e ingen diss mot 50 cent eller nåt men han e som all andra kommersiella grupper. 50 cent blev känd bara för att han var/är eminems gammla grupp o sen med hjälp av eminem o dr.dre så gjode han e video o självklart bli han känd då när eminem o dr. dre har honom under vingarna. vill du lyssna på bra hip hopare med talang så ska du kolla bort från alla dom här kommersiella grupper o kolla lite underground såna som inte släpper cd- skivor men enbart vinyl.
Citera
2003-09-26, 22:10
  #3
Medlem
Är det så intressant då?

Som den stureplansmänniska jag är så tilltalas jag av deras kommersialism och allmänt sköna attityd.
Citera
2003-09-26, 22:24
  #4
Medlem
man kan säga så här om hip hop men alla kanske inte instämmer med det jag skriver nu menjag ser det så här.

finns 2 grupper av hip hop.

första gruppen e undergroudn hip hop o gruper som inte släpper musik på mtv,ztv,radio o inga cd-skivor men mest vynil.

andra gruppen e kommerciell hip hop som släpper sina skivor o spelar sin musik på ztv,mtv,radio o får alla uppmärksamhet.

första gruppen gör mycket bättre hip hop än andra gruppen men första gruppen gör inte det för pengar i första hand dom gör det för musiken o hip hopen o därför struntar i så mycket uppmärksamhet i tv,radio,cd-skivor o därför får inte dom sån uppmärksamhet som andra gruppen när andra gruppen e ute efter att sälja sina skivor o synas överallt o tjäna massa pengar...

vi sst det finns grupper som e med i första gruppen som har släppt cd-skivor o en av dom e Gangstarr eller company flow men dom här grupperna riktar sig på vinyl för det mesta.

som sagt inte alla håller med mig om det jag skriver men det e min syn på riktig hip hop o kommersiel hip hop som jag jämför med pop lika gärna för det e lika kass i mina ögon
Citera
2003-09-27, 17:39
  #5
Avstängd
shakademuss avatar
Håller med 50 cent suger rätt hårt, han rappar hur mycket han blivit sjuten osv skryter om hur jobbigt han haft det hur tung han var där han var dopedealer osv.. det är utjatat. Han var inte med i eminems grupp, eminem lyssna på en skiva från honom och ringde o signa kontrakt så börja det.

gangstarr e inte bara underground deras video spelas ofta på crossfade och yo. Det finns många undergrounds hiphop men en del gör videos också men dom visas absolut inte lika flitigt som kommersiellt hiphop.
Citera
2005-09-16, 12:47
  #6
Avstängd
50 Cent hatad/älskad

har läst mycket om att ni här på FB inte gillar honom han är inte äkta mm...
inte en riktig gangster? kan ni då säga mig vad en "gangster" är för något
jag har fått för mig att Fifty har gått igenom det mesta för att bli en bra rappare/hiphopare.. break it down for me
Citera
2005-09-16, 13:03
  #7
Medlem
H.E.L.s avatar
Han är helt enkelt patetisk.
På snudd till utvecklingsstörd.
Citera
2005-09-16, 13:28
  #8
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Tycker att han är fantastiskt bra när man festar.
Gillar honom på samma sätt som jag gillar könsrock,
så jag ser väl inte så speciellt seriöst på killen.
Men kul är han, och vissa låtar är grymma att skaka arsle till.
Citera
2005-09-16, 14:12
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Han är helt enkelt patetisk.
På snudd till utvecklingsstörd.

hmm.. det gav ju inte mycket till klarhet
Citera
2005-09-16, 14:13
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Tycker att han är fantastiskt bra när man festar.
Gillar honom på samma sätt som jag gillar könsrock,
så jag ser väl inte så speciellt seriöst på killen.
Men kul är han, och vissa låtar är grymma att skaka arsle till.

joo, det har jag nog koll på vilka låtar du lyssnar på också. lyssnar mer på hans tidigare låtar har spårat ut lite nu på senare tider
Citera
2005-09-16, 14:18
  #11
Medlem
erphermans avatar
Gillar inte själva grejen med överkommersiella rappare som rappar om ghetton och om att knulla biatches.
Tacka vetja svensk underground.
Citera
2005-09-16, 14:23
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av erpherman
Gillar inte själva grejen med överkommersiella rappare som rappar om ghetton och om att knulla biatches.
Tacka vetja svensk underground.

det är bara en lite del av kakan men okej. det köper jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback