Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-04, 18:13
  #1
Medlem
Har länge gott och funderat på att plugga på distans, och hittade nu en utbildning som jag tror kan passa mig. Den heter "Utveckling av eTjänster", är distansutbildning med individuell takt. Dvs jag kan själv välja om jag vill studera 25%, 50%, 75%, 100%, och byta däremellan om det blir för mycket/för lite.

Jag har pysslat med webdesign och webprogrammering som hobby ett par år, har bra koll på html, xhtml, css, php etc. Och när jag sitter och röker mina cigaretter på balkongen så är en ständig fråga "hur kan man tjäna pengar på internet".

Jag har aldrig hittat en utbildning jag varit intresserad av innan, men den här verkar rätt skoj, och jag gillar verkligen detta med att ta den i sin egen takt. Fullt ös ibland, mindre ös ibland.

Någon som har gått den, ska gå den, håller på att läsa den?... eller bara har lite allmäna tips ?

http://du.se/Templates/ProgrammeWebP...epslanguage=SV
Citera
2009-03-04, 20:30
  #2
Medlem
BeSeenbs avatar
Har inget tips eller något till dig, men detta kunde lika gärna varit jag som skrev.
Jag är också jävligt intresserad av detta med att tjäna pengar på internet, att driva någon slags internettjänst
Att denna utbildningen/kursen är på distans gör saken bara mycket bättre eftersom jag gillar att ha mycket frihet.

Någon som gått denna utbildning får gärna ge ett litet omdöme.
Citera
2009-09-30, 20:09
  #3
Medlem
En.stens avatar
Bumpar den här lite, och hoppas att någon har något att säga om denna utbildning.
Funderar på att söka den, men vet inte om jag ska satsa på att hitta ett arbete istället.

Är det någon som har erfarenhet av detta program så vore det schysst om ni kunde skriva ett gäng rader.
Citera
2009-10-01, 13:47
  #4
Medlem
Dasseborgs avatar
Jag funderar med på denna utbildning, lite osäker dock. Luddig titel på en utbildning, men det ska ju inte avskräcka en egentligen.
Via pm fick jag ett kort svar angående denna utb.

"Sveriges bästa nätbaserade utbildning skulle jag vilja påstå. På fronter.du.se kan du logga in som guest och kolla runt lite. Där får man en sida som är kopplad till sin utbildning. Alla föreläsningar läggs ut i efterhand. Läs mer om seminarieformer på samtal.du.se"

Jag mailade även kort med programansvarig. Det går att läsa mer än 100% om man vill, tydligen var rekordet av en kille, som läste den tvååriga utb på 14 månader, trots att han arbetade heltid parallellt! Läser man till ett tredje år är den jämförbar med t.ex. en kandidat i systemvetenskap.
Citera
2009-10-01, 20:06
  #5
Medlem
En.stens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasseborg
Jag funderar med på denna utbildning, lite osäker dock. Luddig titel på en utbildning, men det ska ju inte avskräcka en egentligen.
Via pm fick jag ett kort svar angående denna utb.

"Sveriges bästa nätbaserade utbildning skulle jag vilja påstå. På fronter.du.se kan du logga in som guest och kolla runt lite. Där får man en sida som är kopplad till sin utbildning. Alla föreläsningar läggs ut i efterhand. Läs mer om seminarieformer på samtal.du.se"

Jag mailade även kort med programansvarig. Det går att läsa mer än 100% om man vill, tydligen var rekordet av en kille, som läste den tvååriga utb på 14 månader, trots att han arbetade heltid parallellt! Läser man till ett tredje år är den jämförbar med t.ex. en kandidat i systemvetenskap.

Det låter ju onekligen riktigt bra!

Så som jag förstått det så är det platsgaranti på den här utbildningen, och man kan starta precis när som helst. Right?
Citera
2009-10-03, 18:11
  #6
Medlem
Dasseborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.sten
Det låter ju onekligen riktigt bra!

Så som jag förstått det så är det platsgaranti på den här utbildningen, och man kan starta precis när som helst. Right?

Japp i princip kan man nog det, kolla med programansvarig och vad som står på studera.se
Citera
2009-10-04, 09:26
  #7
Medlem
Dasseborgs avatar
Om någon påbörjar eller har börjat detta program, eller kanske har läst det, så får ni gärna skriva om hur det verkar...jag har inte bestämt mig ännu om jag skall hoppa på det.
Citera
2009-10-04, 22:58
  #8
Medlem
BRs avatar
Allt de lär ut bör väl redan finnas på internet?

Menar att det verkar vara en totalt värdelös kurs.
Lägg ner tid på att brainstorma fram något vettigt istället.
Citera
2009-10-04, 23:19
  #9
Medlem
one_sizes avatar
Varför inte ta antingen ekonomi eller IT-utbildning (inom webbutveckling/programmering osv) och lära in annat på egen hand (t.ex. webbutveckling om man väljer ekonomi eller ekonomi om man kör på webbutveckling). Känns ju lite som att denna utbildning ger lite väl för grundliga kunskaper, t.ex. kommer man förmodligen inte ligga på en tillräckligt bra nivå som en webbutvecklare/systemutvecklare för att göra hela tjänsten själv och förmodligen så saknar man allt som är viktigt för att få ett företagsidé att fungera både ekonomiskt och juridiskt.

Dock kan man se det som grunder för en entreprenör som har egna idéer och vill veta mer på hur man kan förverkliga dessa men det lär nog krävas mera personal för att få allt att gå runt.
Citera
2010-09-03, 10:51
  #10
Medlem
Börjar utbildningen nu i dagarna. Inte allt för hett men bättre än inget haha
Citera
2010-09-15, 15:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Börjar utbildningen nu i dagarna. Inte allt för hett men bättre än inget haha

Kan du säga något om den? Har blivit rekommenderad av min SYV att söka den, det grundar hon på vad jag har beskrivit att jag vill jobba med. Verkar det vara en vettig utbildning?

EDIT
Hur mycket teori är det? Hela böcker eller exempelvis bara delar ur dom? Har lite svårt för att sätta mig ner och läsa igenom en hel bok nämligen..Praktiska moment är mycket bättre.
__________________
Senast redigerad av REViO 2010-09-15 kl. 15:22.
Citera
2011-12-08, 12:43
  #12
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Börjar läsa detta program sista veckan i januari, VT2012.

Kan återkomma med rapporter framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback