Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-12, 20:57
  #169
Medlem
dannywtfs avatar
Piff och Puff har bästa co-op ågonsin. Är bara löjligt att påstå annat

Goonies 2 var härligt när jag var mndre, men i längden är det Probotector som gäller. Fan vilket lir!
Citera
2009-11-12, 20:59
  #170
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag kommer ihåg ett spel som mina kusiner hade där man spelade som bart simpsons och skulle hoppa över saker med skateboard.

Jag kom aldrig förbi första banan så jag vet inte så mycket mer, men jag minns hur många gånger jag försökte och hur exhalterad jag var så fort jag fick en chans att testa på detta mirakelspel.

Kanske nämnts tidigare i tråden, men det är det enda jag kan nämna på rak arm.
Citera
2009-11-12, 21:02
  #171
Medlem
fergusons avatar
Känns för min del som det blir lika mellan zelda, metroid och megaman 2, helt underbara spel... jag är definitivt mer inne på retrospel än moderna spel, helt oslagbar spelkänsla och fantastiskt musik....
Citera
2009-11-12, 22:03
  #172
Medlem
Tord_Ywels avatar
Finns väldigt många men tror att det blir The Legend of Zelda eller Super Mario Brothers 3. Sen kommer nog Zelda II: The Adventure of Link, Mega Man 2, Chip 'n Dale Rescue Rangers, Duck Tales, men listan skulle kunna göras oändlig.
Citera
2009-11-12, 23:31
  #173
Medlem
FranskLiljas avatar
Finns många guldkorn till det systemet men tar man av sig nostalgi brillorna ett tag inser man att det mesta är ganska dåligt. Dåliga kontroller, obalanserade fiender och i vissa spel är det svårt att förstå vad man egentligen skall göra.
Back in the day var det en annan femma och det är svårt att välja ut en särskild titel.
Duck Tales eller kanske Chip´n Dales rescue rangers 1
Citera
2009-11-13, 02:58
  #174
Medlem
WERYs avatar
Bästa spelen till konsolen? Ja den har massa bra spel men när jag började samla på den rankade jag Double Dragon 1, 2, 3 samt Batman 1, 2 och Batman Returns som dom bästa spelen då jag anser att dom symboliserar konsolen. Annar finns det andra bra spel man kan lägga ner massor av tid på som tex:

Quarth, Street Fighter 2010, Metal Storm, Roller Games, Contra 1, 2 samt Contra Force, Castlevania 1, SCAT, Abadox, 1943, Gun-Nac, Gyruss, Adventures of Dino Riki etc
Citera
2009-11-13, 15:46
  #175
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranskLilja
Finns många guldkorn till det systemet men tar man av sig nostalgi brillorna ett tag inser man att det mesta är ganska dåligt. Dåliga kontroller, obalanserade fiender och i vissa spel är det svårt att förstå vad man egentligen skall göra.
Back in the day var det en annan femma och det är svårt att välja ut en särskild titel.
Duck Tales eller kanske Chip´n Dales rescue rangers 1

De flesta nya spel är också dåliga, men de bra gamla spelen är klassiker. Låt framtiden utvisa, om inte 2000-talets 3D-bögspel med femtioelva knappar och svullna alienrattar till handkontroller inte hade dåligt balanserade fiender och svårbegripliga syften ibland.
Citera
2009-11-13, 17:16
  #176
Medlem
FranskLiljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
De flesta nya spel är också dåliga, men de bra gamla spelen är klassiker. Låt framtiden utvisa, om inte 2000-talets 3D-bögspel med femtioelva knappar och svullna alienrattar till handkontroller inte hade dåligt balanserade fiender och svårbegripliga syften ibland.
Det är ju sant men med tanke på hur många spel som produceras idag jämfört med då så kanske det inte var så konstigt.
En sak som inte sker idag (nåja inte så ofta i alla fall) är ju att de stora titlarna inte har så mycket fel i sig.
Under NES eran så spelade det ingen roll om det var ett "stort" spel eller inte.
kolla Teenage Mutant Hero Turtles vilket var ett av de mer populära spelen till NES.
Citera
2009-11-13, 17:41
  #177
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranskLilja
Det är ju sant men med tanke på hur många spel som produceras idag jämfört med då så kanske det inte var så konstigt.
En sak som inte sker idag (nåja inte så ofta i alla fall) är ju att de stora titlarna inte har så mycket fel i sig.
Under NES eran så spelade det ingen roll om det var ett "stort" spel eller inte.
kolla Teenage Mutant Hero Turtles vilket var ett av de mer populära spelen till NES.
Tycker nog att många spel på den gamla tiden hade många fel de också.

Speciellt för många sprites vilket resulterade i allt de där jävla "flickret".
Citera
2009-11-15, 14:07
  #178
Medlem
Chickfactors avatar
första final fantasy och dragon quest 1.
Citera
2009-11-19, 02:24
  #179
Medlem
Jag tycker ett av de bästa spelen var Wrecking Crew...
Citera
2009-11-19, 18:20
  #180
Medlem
offe_mans avatar
Jag har verkligen svårt att bestämma mig, men jag säger nog ändå Turtles 2 tillsammans med SMB 3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback