Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-08-27, 10:04
  #37
Medlem
LongJons avatar
1. Polisanmäl dessa bluffföretag.
2. Ta gärna reda på vem säljaren är och gör livet surt för denne, så att personen förstår att man inte lurar andra.
3. Ring något kriminellt gäng och säg att de är skyldiga dig pengar som hämnd.
Citera
2010-10-05, 10:57
  #38
Medlem
Gå till diverse sidor och signa upp dessa personer till olika grejer. låt dom få lite fina inbetalningsbrev hem som dom kan överklaga. häng ut deras tel nummer på nätet och till sidor som ringer upp en för mer information ang deras produkter. ring 121.nu och beställ deras ruttna tjänst i deras namn
Citera
2010-11-11, 20:57
  #39
Medlem
Din pojkvän har sagt "ja".

De ringde mig med, men jag sa att jag kommer bestrida, då la dem ner det.


De ringer första året och säger att det är gratis, sen om man inte säger upp det så "förlängs abbonemanget".

Riktigt parasit företag, för alla er som blivit blåsta, bestrid!
Citera
2010-11-12, 23:50
  #40
Medlem
Det finns företag som har detta som affärsidé. Helt sjuka. De lever på att människor hellre betalar en relativ liten summa istället för att processa mot dem. Många personer är ju rädda för Kronofogden, tingsrätten osv. Om man sköter saken rätt från början och är lite smart har man lite att oroa sig över. För er som är hjältar och orkar kämpa kommer här en manual hur ni ska gå tillväga för att optimera förutsättningarna för att vinna över blufföretagen, vars ägare definitivt inte kommer till himlen när de dör:

1) Bestrid fakturan - ta kopia

2) Leta upp allt ni hittar på internet om företaget - ta kopia

3) Kontakta Svensk handel som kan få upp bolaget på deras svarta lista. Om bolaget redan finns på listan så ta kopia av uppgiften från internet.

4) Polisanmäl - ta kopia

5) Ge er inte till föga för hot om inkasso eller Kronofogden (KFM)

6) När inkassokravet kommer - bestrid -ta kopia

7) Om de går till KFM kommer KFM att skicka ut ett betalningsföreläggande. - Bestrid men glöm inte att anföra skäl. Det räcker att skriva "Betalningsskyldighet bestrids. Har inte ingått avtal". Efter bestridantet inkommit till KFM skickas det över till bolaget som inom viss tid skriftligen måste meddela KFM om de vill att målet ska överlämnas till tingsrätten. Många bolag ger sig här.

8) Om målet överlämnas till tingsrätten kommer ni antingen att få ett föreläggande vari ni ska utveckla grunden för er talan, skriv då ner händelseförloppet utförligt och ge in kopia på alla handlingar ni har (se ovan), eller så blir ni direkt kallade till muntlig förberedelse. Ta då med två kopior av alla handlingar och förbered er på vad ni vill säga.

9) Vid muntlig förberedelse på tingsrätten kommer frågan om ni kan tänka er en förlikning att komma upp. Många av dessa företag lever på dessa förlikningar och man kan nog pressa dem ganska långt ner. Om ni har mycket att komma med, ge för fanken inte upp! Utan säg att ni vill ha en huvudförhandling - det är en mänsklig rättighet.Många bolag kan verka tuffa vid den muntliga förberedelsen men om de inte får igenom en förlikning är det många som ger upp. De vill nämligen inte få sina metoder prövade i tingsrätten eftersom de vet att de är ute på djupt vatten.

10) Ange att ni som bevisning åberopar samtliga ingivna handlingar i målet samt förhör med er själva under sanningsförsäkran (låter konstigt men det innerbär att ni under straffansvar berättar händelseförloppet, dvs. hur ni har blivit lurade och att ni aldrig ingått ngt avtal eller vad det nu kan vara).

11) Om bolaget som bevisning åberopar en ljudfil med det inspelade samtalet så lyssna igenom filen noggrant och se om den är klippt. Om det inte gör det är det lätt att gå till en ljudtekniker som kollar om ljudfilen är klippt. Inte ett måste men om ni vill vara riktigt säkra på saken är det bra... Ljudteknikern kan nog skriva ut en grafisk bild över klippningen annars kan ni alltid åberopa honom/henne som vittne (begär att få telefonförhör så slipper personen inställa sig)

12) När tingsrätten senare meddelat dom vari ni frias sprider ni domen på internet så att andra kan se vad som gäller juridiskt.
Citera
2011-02-14, 11:28
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexia
3) Kontakta Svensk handel som kan få upp bolaget på deras svarta lista. Om bolaget redan finns på listan så ta kopia av uppgiften från internet.

Det hade varit en bra idé - om inte Svensk Handels lista vore helt korrupt. Kolla den gärna och leta efter Hitta företag. Är de med? Nej.

Leta nu efter Scandinavian Media Solutions / SC Media. Är de med? Nej...

Kolla efter Ensidia. Är de med? Nej...

Kolla upp Sincerus (Dagens Företag, Dagens Ledare, Näringslivsdelen). Är de med? Nej...

Kika nu efter nummerupplysningen.se (Nummerupplysningen OÜ i Tallinn). Är de med? Nej...

Jag har precis listat de största bluffarna just nu - inget av dem finns hos Svensk Handel. Varför? För att Varningsinfo är de som administrerar Svensk Handels lista, och Varningsinfo har en överenskommelse med dem: Om ni krediterar våra medlemmars/kunders fakturor så slipper ni stå med på vår och Svensk Handels lista. Dick Malmlund har gjort så här i flera år och gör det fortfarande - han har varit, och är även nu, bakom Varningsinfo (även om det tidigare förnekats).

Så, tyvärr. Svensk Handel kommer inte ge särskilt mycket.
__________________
Senast redigerad av gorangurangoran 2011-02-14 kl. 11:36.
Citera
2011-03-30, 15:04
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 121.nu
Hej gobananas,

Jag representerar söktjänsten och tycker det är mycket tråkigt när ett företag upplever sig ha blivit "lurad" eller "vilseledd". Din beskrivning låter ej bekant med de försäljningsargument som vi använder oss av i vår kontakt med företag i Sverige.

Att vår säljare skulle ha sagt: "Jo, du har varit medlem, men vill alltså inte vara det längre. Då får du bara en faktura för föregående år skickat till dig nu" låter högst märkligt. Vi kan ej och tar aldrig betalt för något som rör "föregående år". Vi kan ej heller sända en faktura till ett företag som ej bokar sökord/bransch då vårt fakturasystem inte kan släppa igenom en orderregistrering utan att man lägger upp en annons. Om ditt påstående stämmer så kan ej en faktura skickas ut till din pojkväns företag.

Ditt påstående "Det verkar också som att då de som har blivit lurade innan ringt och bestridit så hänvisar företaget till samtalet man haft över telefonen. De spelar tydligen in och vinklar det som att man tackat ja till tjänsten" inte kan stämma. Vår kundservice hänvisar aldrig till inspelade samtal och makulerar alla fakturor för de företag som bestrider och påstår att de inte har gjort någon beställning.

För att hjälpa dig på bästa sätt önskar jag att du uppger ditt företagsnamn här på forumet eller genom ett pm, så jag vet att du är en seriös person och inte bara är ute efter lite smutskastning. Då kan vi titta på ditt ärende, se vem du har varit i kontakt med hos oss, samt även höra vår säljares version. I vilket fall som helst makulerar vi med glädje en beställning som din pojkvän ångrar eller påstår att han aldrig har gjort.

Vår målsättning som söktjänst, förutom att vara en av Sveriges mest trafikerade tjänster, är att ha ett fläckfritt rykte och en förstaklassig kundservice. Att "lura" företag är något som vi ej gör eller har behov av. Vi hjälper dem snarare med att synas då vi själva är en av Sveriges mest trafikerade sajter (www.kiaindex.org). Mer om detta kan du läsa här: http://www.121.nu/onetoone/annonsera...gg-annonsering

Det är också möjligt att föra en dialog med oss genom att ringa vår växel som är öppen vardagar mellan 8:00-17:00.

Då vi inte är inne på forumet dagligen eller kollar aktiviteten löpande är det alltid säkrast att kontakta oss via telefon eller mail.


Hej!

Hur kan du säga att det inte går till så, jag har ju också råkat ut för er och jag är inte den enda.
Ni inleder hela samtalet med att ni förgående år hade talat med min kollega och undrar om vi fortfarande vill ha samma utförande i er sökmotor. Jag hade dessutom blivit vilseledd av att ni inledningsvis talat om hur många träffar vi haft på ENIRO och GOOGLE. Sen undrade ni om jag ville utöka och det sa jag att jag inte ville utan att ni kunde skicka material. Sen ställdes frågan: Men då fortsätter ni som tidigare så länge? Självklart svarade jag ja. Sen damp fakturan ner i brevlådan.
Den va på 3163:- att betala för något som jag ändå hade fått gratis!!!!

Sen skriver du att: "Vår kundservice hänvisar aldrig till inspelade samtal och makulerar alla fakturor för de företag som bestrider och påstår att de inte har gjort någon beställning."
Jag blev visst hänvisad till telefoninspelningen och ingen makulerad faktura!!
Citera
2011-04-30, 21:13
  #43
Medlem
One To One AB ( 121.nu)

Är det största bluff bolaget.

Bolaget har fullt av mytomaner. Bolaget har en försäljningschef som ligger och rå raggar på anställda.

All fulförsäljning sker medvetet då säljarna endast tänker på sin egen ficka!

De manipulerar alla er företagare , så att ni ska tro att ni "har varit i kontakt förra året"

Detta bolag ska alla gå emot så det en gång för alla försvinner från marknaden.

De tror att de är stora i media världen. De är ett stort stort skämt.

Ni som är med där och köper något , jag LOVAR ni får luft tillbaka.

Säger säljarna att ni har fått " 100 " exponeringar / klick så är det ren lögn.

Tro mig. Polis anmäl , ring svensk handel , skriv till varningsinfo.

Det är inte ens värt att betala 5 kr , man får stå med gratis på sajten. Den är KOSTNADSFRI!

Det är bedrägerier detta företag håller på med.
Citera
2011-06-01, 17:18
  #44
Medlem
121.nu är rent skojeri.


Här kommer ett par artiklar från i fredags. Jätte nya är dem.

En f.d anställd träder fram och berättar:

http://smalandsfolkblad.etc.se/nyhet...-bluffannonser
http://smalandsfolkblad.etc.se/nyhet...A5ngt%E2%80%9D
http://smalandsfolkblad.etc.se/nyhet...5-3-000-kronor
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback