Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-13, 00:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 121.nu
Jag representerar söktjänsten och tycker det är mycket tråkigt när ett företag upplever sig ha blivit "lurad" eller "vilseledd". Din beskrivning låter ej bekant med de försäljningsargument som vi använder oss av i vår kontakt med företag i Sverige.

Tro inte på vad 121.nu skriver, de skickar bluffakturor till ALLA.

Eftersom det är ett blufföretag kommer de inte låtsas om som att du bestridit fakturan. Det viktiga är att OM de går till kronofogden, så kommer kronofogden att tillfråga dig, och DÅ måste du bestrida fakturan. Då händer inget mer om inte 121.nu kan bevisa att du beställt något, vilket de såklart inte kan, iallafall inget som håller.

De flesta såna här bluff-telefonkataloger brukar ta betalningen till nåt konto som tillhör nån privatperson i typ Spanien, och är för ljusskygga för att hota med kronofogden.
Citera
2009-05-11, 17:06
  #14
Medlem
kaxen82s avatar
Hur har det gått?
Citera
2009-05-12, 21:06
  #15
Medlem
LasseNorrs avatar
De ringde mig idag också, babblade om att jag fanns utlagd på deras sida sen förra året och fått det gratis, sen frågade snubben om jag ville inne med samma uppgifter i år samt att de stämde och smög fort som fan (DÅ MENAR JAG FORT) att det kostar 1900:- nånting per år för dessa uppgifter.

Tackade nej direkt då jag blev osäker eftersom jag fick känslan av att han viskade summan och själva avtalet och bad dom att ta bort mina uppgifter från sidan då jag inte betalar för något jag inte vill ha.

Fick avsmak för detta företag och kommer aldrig att köpa eller beställa något av 121 i framtiden.

Skulle det visa sig att de fakturerar så blir det polisanmälan mot säljaren direkt.
__________________
Senast redigerad av LasseNorr 2009-05-12 kl. 21:25.
Citera
2009-09-23, 18:51
  #16
Medlem
flowss avatar
Kan bekräfta 121.nus försäljningsmetoder.

Hänvisar till inspelat avtal. Babblar om Google och Eniro (antagligen för att förvirra). Vid påtryckningar tas aldrig det inspelade materialet fram.
Citera
2009-09-24, 09:20
  #17
Medlem
JakobZs avatar
Ring aftonbladet och bifoga varenda bokstav och låt företaget gå i putten på ersättningsutgifter!
Citera
2010-02-22, 18:26
  #18
Avstängd
pettson3816s avatar
Haha.. 121.nu, vilka jävla pajasar. Borde hänga ut varenda jävel bakom det här "företaget" egentligen. Sverker, var är du när man som mest behöver dig? Vad förmedlar de här jävla clownerna för tjänst egentligen? Vågar inte gå in på deras sida, för då tar de väl det som att jag beställt femhundra kg av deras bluffgrejer.
Citera
2010-02-22, 21:21
  #19
Medlem
black_devils avatar
snutanmäl fakturan skicka ett brev till företaget att du bestrider fakturan!

sen e det bara o glömma den!
Citera
2010-04-05, 02:16
  #20
Medlem
Måste bara säga att jag instämmer med att företaget 121.nu verkar vara allt annat än seriöst.
För ett par månader sedan fick jag ett samtal av en tjej från 121.nu som svamlade något om att mitt företag och 121.nu skulle ha/haft någon form av samarbete.
Eftersom jag redan köpt en annonskampanj av ett annat företag jag inte mindes namnet på antog jag att det var detta företag som återigen kontaktat mig i syfte att utöka annonseringen eller dyl.

Efter mycket om och men stod det klart att det påstådda "samarbetet" bestod i att jag fanns med i deras listor och att hon nu ville sälja en "uppdatering" till mig. En uppdatering som bestod av att mina företagsuppgifter uppdateras i deras sökmotor samt att de genomför en sökmotorregistrering på bla altavista, yahoo, eniro mfl.

Jag förklarade att jag redan gjort en annonsering och att jag därmed inte är intresserad av att göra ytterligare en.

Säljaren frågade då vad jag betalade för min annonsering.
- 7000 svarar jag
- Oj oj jo....Det är alldeles för mycket...oj oj oj. svarar säljaren (Detta utan att fråga vilken typ av annons det rör sig om )
- Jaha vad tar ni då säger jag
- Vi tar 2 tusen säger säljaren.
- Ja men ingår Sponsrade länkar på Google då? Säger jag
- Näe då kostar det lite mer säger säljaren
- Hur mycket svarar jag
- Ja då går det upp mot 6000 + moms

Personligen så tycker jag att man som säljare skall undersöka kundbehovet och efter det erbjuda sin produkt. Det känns mer som att dom säljer en annonsering byggd på luft, hur skall jag kunna veta att mina kunder använder just deras söktjänst för sina ändamål.

F.ö så sa hon att dom fanns med hos Sveriges Annonsörer. När jag ringde dom hade dom aldrig hört talas om företaget.

121.nu luktar oseriöst lång väg.
Citera
2010-04-14, 11:21
  #21
Medlem
orfvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobananas
En "säljare" från företaget 121.nu ringde upp min pojkvän idag och frågade om han ville förlänga sin prenumeration hos dem ytterligare ett år.

Han påpekade att han inte haft nån prenumeration hos dom och att det därför inte fanns något att förlänga, varpå säljaren säger: Jo, vi har pratat om det här förra året.

Min pojkvän, som var säker på att han inte hade varit med eller ens pratat med dem tidigare fortsatte att påpeka det.

Det hela slutar med att säljaren samanfattar i princip:
"Jo, du har varit medlem, men vill alltså inte vara det längre. Då får du bara en faktura för föregående år skickat till dig nu."

Dom tänker alltså skicka en faktura på 2500 för en tjänst han inte använt sig av.

Fakturan har ju iofs inte kommit, men vad gör man när den dyker upp?

Har kollat företaget lite och det verkar som att företaget skickar till inkasso och sen kronofogden om man inte betalar.

Det verkar också som att då de som har blivit lurade innan ringt och bestridit så hänvisar företaget till samtalet man haft över telefonen. De spelar tydligen in och vinklar det som att man tackat ja till tjänsten.

Hjälp!
Vad gör vi?
Det finns en firma som heter KEY FINDER. Denna firman är en firma som bedriver parasitverksamhet.
Systemet är ungefär detsamma. Påtvingar folk nya eller vidare abonnemang.

Man ska alltid lägga på luren när ett okänt företag ringer eller ett företag som via telefon försöker att sälja grejor.
Inspelningar görs och dessa inspelningar sätts sedan ihop så att det låter som om just du har fel och dom har rätt.

Vi har en slapp regering som inte kan ta tag i detta problem.

Jag hänvisar dig till detta mål eller KO:s hemsida. Här framkommer det att man inte får tvinga på någon en automatisk prenumeration.

http://www.konsumentverket.se/Nyhete...-Gota-hovratt/

Sprid gärna Domen eller referensen på hela FB samt över hela Internet.
__________________
Senast redigerad av orfven 2010-04-14 kl. 11:27.
Citera
2010-04-23, 10:36
  #22
Avstängd
urban_legends avatar
låt bli att betala bara, vad kan hända? INGET jag lovar. om du inte har beställt.
Citera
2010-04-25, 02:51
  #23
Medlem
Spookiess avatar
Bolaget bakom 121.nu heter "one to one ab"

Det är två killar som är släkt med varandra som är vd och vice vd, sedan är bägge med i styrelsen varpå en av herrarna i fråga är ordförande också.

Det roliga är att "one to one ab" aka 121.nu ägs av "IHJ Media Group AB" som består av exakt samma personer i samma positioner.

Det är en 3:e person i båda dessa bolagen, och behöver jag säga att det är samma person i båda två?

Sedan äger de två släktingarna ett 3:e bolag, samma sak i styrelsen där också.

Samma revisor på alla 3 bolag.


Hade gärna skrivit namn men vet inte riktigt om det är okej.....

Finns mycket information på www.ratsit.se
Citera
2010-04-25, 07:12
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spookies
Bolaget bakom 121.nu heter "one to one ab"

Det är två killar som är släkt med varandra som är vd och vice vd, sedan är bägge med i styrelsen varpå en av herrarna i fråga är ordförande också.

Det roliga är att "one to one ab" aka 121.nu ägs av "IHJ Media Group AB" som består av exakt samma personer i samma positioner.

Det är en 3:e person i båda dessa bolagen, och behöver jag säga att det är samma person i båda två?

Sedan äger de två släktingarna ett 3:e bolag, samma sak i styrelsen där också.

Samma revisor på alla 3 bolag.


Hade gärna skrivit namn men vet inte riktigt om det är okej.....

Finns mycket information på www.ratsit.se
Häng ut dom med namn och allt du vet så slipper vi söka och böka på, det bryter inte mot flashbacks regler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback