Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-03, 17:52
  #1
Medlem
whaas avatar
Om min stationära dator skulle råka brinna upp, finns det någon hemförsäkring som täcker detta om man inte har själva datorn försäkrad?
Citera
2009-03-03, 19:36
  #2
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whaa
Om min stationära dator skulle råka brinna upp, finns det någon hemförsäkring som täcker detta om man inte har själva datorn försäkrad?
Beror väl på om du har tecknat en allriskförsäkring (drulle). Kolla med ditt försäkringsbolag för fullständiga villkor.
Citera
2009-03-04, 06:33
  #3
Medlem
fisken420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whaa
Om min stationära dator skulle råka brinna upp, finns det någon hemförsäkring som täcker detta om man inte har själva datorn försäkrad?


En dator "råkar" inte brinna upp
Citera
2009-03-04, 06:35
  #4
Medlem
girlie-girlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisken420
En dator "råkar" inte brinna upp


Det har du rätt i. Om det blir en brand i närheten utav en dator och elden sprider sig så pass mycket att datorn brinner upp, då råkar den inte utan då brinner den upp.
Citera
2009-03-04, 07:36
  #5
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ja om du har en hemförsäkring.

O till er som säger att en dator ej brinner upp, det kan den visst med elfel o då täcker försäkringen.

Gäller även om man tappar den i hemmet eller dylikt ihos de flesta större bolag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback