34 202 besökare online
858 111 medlemmar • 45 866 560 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Bensodiazepiner
Svara på ämne
Ämnesverktyg
frun
Medlem
fruns avatar
Jag äter sömnpiller varje dag. Tar mitt första runt 19 tiden för jag har nu pga kaos med min man har enormt mycket ångest på kvällarna.... sen tar jag ett till beroende på hur jag mår runt 22 kanske... sen ett vid midnatt....sen ett halvt kanske runt halv 2 när jag ska sova. Dom tar nämnligen bort ångesten.

Är det farligt att äta så mycket sömnpiller? Då menar jag inte det faktum att jag blir van dom dvs vanebildning och att effekten blir mindre så jag måste ta mera sen för att känna av dom... jag menar farligt för kroppen.

Jag äter i snitt 3, 5 om dagen. Äter anti depp också men dom tar inte bort ångest på samma effektiva sätt

Jag känner inte att jag äter så mycket dvs jag funkar som vanligt på dagarna , kanske att jag är lite tröttare än vanligt.

Klng
Medlem
Klngs avatar
Nej, de har inga negativa effekter på kroppen.
Sen ska du inte bli tröttare dagen efter iom att de är insomningstabletter.
__
______

frun
Medlem
fruns avatar
Lite smått puckad blir jag undertiden jag tar dom, men mår som en prinssesa ALL ångest är helt borta...tänkte mest om dom skadar kroppen. nice om dom inte gör det

Klng
Medlem
Klngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frun
Lite smått puckad blir jag undertiden jag tar dom, men mår som en prinssesa ALL ångest är helt borta...tänkte mest om dom skadar kroppen. nice om dom inte gör det

Visst mår man fint på dem
Du kan vara lugn, skadar kroppen mer med paracetambol.
__
______

frun
Medlem
fruns avatar
ahå det låter ju toppen det... synd läkarna är så svåra att övertala bara att få pillren utskrivna..

finns det andra piller att ta som funkar lika bra mot ångest så där på 10 min? det är som du säkert redan förstått inte bara för att få sova jag tar dom.

alkohol har samma effekt men orka gå runt och dricka vin jämt:P

Klng
Medlem
Klngs avatar
Citat:
ahå det låter ju toppen det... synd läkarna är så svåra att övertala bara att få pillren utskrivna..

finns det andra piller att ta som funkar lika bra mot ångest så där på 10 min? det är som du säkert redan förstått inte bara för att få sova jag tar dom.

alkohol har samma effekt men orka gå runt och dricka vin jämt:P

Ja, bensodiapeziner är ett mycket bättre val. (De tabletterna du tar nu är bensoanaloger.)

T.ex. iktorivil och xanor verkar snabbt och effektivt, stesolid och sobril tar längre tid på sig att verka men påverkar dig inte lika tungt. Temesta och rohypnol är personliga favoriter, ger mycket skön känsla utan att man blir en zombie vilket många blir på t.ex. xanor.

För en del funkar opiater väldigt bra (t.ex. tramadol, citodon, subutex, morfin), och för en del centralstimulerande(ritalin, concerta, amfetamin), men det är bara benso som används för att lindra ångest inom sjukvården.

Annars kan du be att få testa en antihistamin eller neuroleptika, de är mycket vanliga men hjälper bara ett fåtal. Exempel på sådana är lergigan, atarax, theralen, nozinan.
__
______

frun
Medlem
fruns avatar
nej nej nej.. lergigan åt jag då jag var gravid(zopiklon kan skada fostret) och dom funkade inte alls....barnmorskan trodde det var graviditeten som gjorde mig lugnare och kunde sova... inteför att lergigan funkade..har lergigan på recept men dom är inte bra, dom blir jag extremt trött av dagen efter... kan även få pirr i benen... samma med sobril, tog dom då jag hade slut på zopiklon en gång.. omg vad det pirrade i benen

hmm.. kanske ska ta ett snack med läkaren?...ångest är inte så spännande.

extremonovs
Avstängd
extremonovss avatar
Citat:

Känner också det , kanske inte all ångest med 80% av det iallafall.

Denna medicin har t o m fått mig att tro att "lyckopiller" faktiskt kan hjälpa om de nu innehåller samma ämnen , bad min psykolog kolla upp vilka "lyckopiller" som innehåller samma ämnen som imovane(dom ångestbefriande ämnena)

weed-man
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremonovs
Känner också det , kanske inte all ångest med 80% av det iallafall.

Denna medicin har t o m fått mig att tro att "lyckopiller" faktiskt kan hjälpa om de nu innehåller samma ämnen , bad min psykolog kolla upp vilka "lyckopiller" som innehåller samma ämnen som imovane(dom ångestbefriande ämnena)

Finns inga "lyckopiller" som innehåller zopiklon. De mediciner som innehåller zopiklon är imovane och zopiklon merck..

OT så skulle jag tippa på att ssri/snri's som t.ex zoloft, cipralex, cymbalta m.m är att föredra i längden då du med största sannolikhet kommer dra på dig ett beroende. Om detta inte är något problem så skulle jag nog rekommendera stesolid, onödigt att börja i toppen dvs xanor, temesta eller iktorivil.. (f.ö är inte iktorivil snabbverkande som någon tidigare skrev, stesolid verkar betydligt snabbare, likaså de flesta andra bensodiazepiner)

Arabkramare är lögnare: http://www.aish.com/movies/PhotoFraud.asp

Koranens uppmaningar till massmord: http://video.google.com/videoplay?do...12745410&hl=en

Slingshot
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man
Finns inga "lyckopiller" som innehåller zopiklon. De mediciner som innehåller zopiklon är imovane och zopiklon merck..

OT så skulle jag tippa på att ssri/snri's som t.ex zoloft, cipralex, cymbalta m.m är att föredra i längden då du med största sannolikhet kommer dra på dig ett beroende. Om detta inte är något problem så skulle jag nog rekommendera stesolid, onödigt att börja i toppen dvs xanor, temesta eller iktorivil.. (f.ö är inte iktorivil snabbverkande som någon tidigare skrev, stesolid verkar betydligt snabbare, likaså de flesta andra bensodiazepiner)

Precis ikto tar drygt en timme innan det mjukt slår på.

Fordie
Medlem
Fordies avatar
Och iktorivil är en 50/50 chans om man får mindre ångest eller inte.. Jag får inte mindre ångest förns efter typ 10mg, föredrar xanor depot eller stesolid mot ångest helt klart.

Även fast jag nog tycker att 2st zopiklon 7,5mg (om man inte har nån tolerans) tar bort ångest bättre än någon benso någonsin kommer kunna göra

/Fordie

CITERA FÖR SVAR!

narki
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Och iktorivil är en 50/50 chans om man får mindre ångest eller inte.. Jag får inte mindre ångest förns efter typ 10mg, föredrar xanor depot eller stesolid mot ångest helt klart.

Även fast jag nog tycker att 2st zopiklon 7,5mg (om man inte har nån tolerans) tar bort ångest bättre än någon benso någonsin kommer kunna göra

/Fordie

antar att du har testa dom flesta benzon då?jag kan säga att på dom olika benzo sorterna jag har testat så är xanor skönast först, sen äter man in sig å då tycker jag mer om valium,stess(dia).

men det ända jag vet som biter på alla problem man kan ha ibland är subb,
Men nu käkar jag det jävligt sällan, men måste säga att det är NOLL ångest med subb i mig.

sen tar jag imovane dagligen, visst tar dom bort ångest, men eftersom jag bara vill sova på dom så jag inte får så jävla hög tolerans så tar jag dom inte för ångest, utan det ska bara vara en grej jag ska sova på liksom.

Kan säga att jag aldrig har "flummat" på Imovane heller.

Svara på ämne
Topp Dela »