Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-03, 16:04
  #1
Avstängd
frivols avatar
Ständigt urspårade trådar som försegår under hela dagar/dygn och ingen modererar dem på R&S? Ska det vara så? Är medveten om att modererandet är "ideellt" men det är ganska störande när diskussioner som till en början är intressanta bara spårar ut fullständigt och ingen gör något?
__________________
Senast redigerad av frivol 2009-03-03 kl. 16:11.
Citera
2009-03-03, 16:07
  #2
Medlem
4283s avatar
Just nu verkar cst vara rätt så ensam på modereringen där; så då är det ju acceptabelt att det blir lite långsammare.
I vanliga fall så är prettygirl också med på noterna, men hon verkar inte varit inloggade på ett par dagar, och verkar annars rätt så inaktiv i övrigt också. T.ex. har hon inte skrivit någonting sedan 18/02. Men innan det: Då jävlar jobbade h*n på!
Får hoppas hon kommer tillbaka och hjälper cst med det, så ska du se att det blir ordning och reda igen.
Citera
2009-03-03, 16:11
  #3
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Just nu verkar cst vara rätt så ensam på modereringen där; så då är det ju acceptabelt att det blir lite långsammare.
I vanliga fall så är prettygirl också med på noterna, men hon verkar inte varit inloggade på ett par dagar, och verkar annars rätt så inaktiv i övrigt också. T.ex. har hon inte skrivit någonting sedan 18/02. Men innan det: Då jävlar jobbade h*n på!
Får hoppas hon kommer tillbaka och hjälper cst med det, så ska du se att det blir ordning och reda igen.

Jag förstår. Hade för mig att det var tre aktiva mods där, men ser ju nu att det är två. Tror dock det skulle behövas fler med tanke på storleken på forumet. Får hoppas det blir ordning där... Just nu är det inte det.
Citera
2009-03-03, 17:29
  #4
Medlem
Asgarvads avatar
Fan, det är nog inte så lätt att vara mod och leva ett vanligt liv däremellan. Kom i håg att moddarna gör sitt jobb ideellt när de har tid över och få av dem sitter 24/7 och övervakar.
Citera
2009-03-03, 22:38
  #5
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Fan, det är nog inte så lätt att vara mod och leva ett vanligt liv däremellan. Kom i håg att moddarna gör sitt jobb ideellt när de har tid över och få av dem sitter 24/7 och övervakar.

Ja, jag är medveten om det "ideella". Det är dock rätt synd att de som faktiskt är moderatorer inte modererar...
Citera
2009-03-04, 00:19
  #6
Medlem
BagareBengts avatar
Det känns sorgligt att det till ett delfora som frekventeras av i snitt 200(?) besökare dygnet runt enbart rekryterats 2-3 moderatorer..

Det finns säkert tusentals användare som skulle fungera som utmärkta moderatorer, men ändå håller man moderatorskaran på typ den nivå man hade för några år sedan när forumet hade en tiondels besökarantal mot idag..
Citera
2009-03-04, 00:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Jag skapade en tråd under flashback för att jag ville uppmärksamma problemet. Ursäkta att jag inte valde den "rätta" metoden i ditt tycke. Vet att det är fler än jag som undrar.

Åhå. Har du PM:at ansvariga moderatorer och i brist på svar kanske till och med Admin? Inte? Nähä. Börja där isåfall sötnos, så lovar jag att du ska få se på relationer.
Citera
2009-03-04, 00:23
  #8
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Det känns sorgligt att det till ett delfora som frekventeras av i snitt 200(?) besökare dygnet runt enbart rekryterats 2-3 moderatorer..

Det finns säkert tusentals användare som skulle fungera som utmärkta moderatorer, men ändå håller man moderatorskaran på typ den nivå man hade för några år sedan när forumet hade en tiondels besökarantal mot idag..

Ja, exakt vad jag menar. För tillfället är det 2 stycken. Har för mig att det var 3 bara för några veckor sedan men det är alldeles för lite, särskilt när de inte ens är särskilt aktiva. Under kvällstid är det oftast 400-500 besökare där och vissa spyr ur sig inlägg.

Denna tråd har 800 inlägg på lite drygt ett dygn varav hälften är ren OT, som ett exempel: https://www.flashback.org/showthread.php?t=861609
Citera
2009-03-04, 00:24
  #9
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Åhå. Har du PM:at ansvariga moderatorer och i brist på svar kanske till och med Admin? Inte? Nähä. Börja där isåfall sötnos, så lovar jag att du ska få se på relationer.

Nej, jag har inte mailat moderatorerna eftersom dom är offline och inaktiva, vilket du kanske fattat om du läst det jag skrivit. Admin har meddelats.
Citera
2009-03-04, 00:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Nej, jag har inte mailat moderatorerna eftersom dom är offline och inaktiva, vilket du kanske fattat om du läst det jag skrivit. Admin har meddelats.
Cst är online sedan ett tag. Har inte lusläst de övrigas historik, men det har du antar jag (sic!). Om du har meddelat Admin, well.. skapar du opinion nu med den här tråden, eller vad är syftet? Du får ursäkta mig, men jag förstår helt enkelt inte..
Citera
2009-03-04, 00:34
  #11
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Cst är online sedan ett tag. Har inte lusläst de övrigas historik, men det har du antar jag (sic!). Om du har meddelat Admin, well.. skapar du opinion nu med den här tråden, eller vad är syftet? Du får ursäkta mig, men jag förstår helt enkelt inte..

Jag skapade tråden för att jag undrade vad modsen håller på med eftersom dom inte är aktiva. Om du inte förstår det, så kanske du skulle söka hjälp nån annanstans istället för att gaffla om nåt helt onödigt.
Citera
2009-03-04, 00:49
  #12
Medlem
BagareBengts avatar
Trådar med potential, som den där 800-posterstråden, dör ut i mängden av brus tack vare den tveksamma modereringen. Eller själva modereringen är det inga problem med, problemet är att vissa delfora skulle behöva 10 mods så att åtminstone 2 st alltid finns på plats för att klara av mängden poster.

Forumet har invaderats av småglin och de "breda" delforumen översvämmas med oneliners av typen: "+1", "ta den i tvåan", "flaskbackkuk", "whitetrash".

Det är pinsamt. Alla debattörer som faktiskt är värda att läsa droppar av en efter en och kvar har man 100 000 15-åringar.

Man måste gräva och gräva för att hitta kvalitetsposter och det finns inget annat att säga än att det är pinsamt att det blivit så här.

Det minsta man kan begära är att moderaskaran procentuellt motsvaras av mängden nytillkomna besökare.

PS. arioch, fuck off. Knip käft.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback