Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-04-22, 18:59
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Har du varit på Holmens Herr? Om inte så rekommenderar jag dig att bege dig dit och testa Oscar Jacobssons modell "Joel". Fanns när jag var där och köpte stundentkostym i färgerna mörkgrått och mörkblått.

Borde inte vara allt för "fyrkantig", om du nu inte är extremt jävla smal.

Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Var på holmens herr idag och otrevligare personal har jag inte träffat.

Jag fick "hjälp" av någon halvtaskig brud med näspiercing. För det första vad fan gör en tjej med piercing i näsan hoss en herrekiperare?

Vi hittade iaf en storlek som passade mig, och jag ville då ha den lite insvängd runt sidan av magen så att den inte skulle se så fyrkantig ut som den gjorde. Men nej det skulle jag inte alls få den var redan insvängd. Det är väll up till mig som kund att bestämma hur jag vill att kavajen ska sitta?

Sen så började hon tjafsa med min kompis om Tiger och deras butiker, min kompis frågade om tiger hade en egen butik i gbg, enligt henne fanns det ingen egen tigerbutik i sverige. Då påstådd han att det fanns en i sthlm. Men nej, det fanns det inte alls enligt henne... Varför ska man som personal behöva tjafsa om skitsaker?

En dryg jävel där helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av cloud2 2009-04-22 kl. 19:25.
Citera
2009-04-22, 19:16
  #38
Medlem
Jans0ns avatar
Hahaha justjävlar! Det var hon som la upp mina byxor. Vart betjänad av en schysst kille, men när det vankades sygöra kröp hon ut från lagret eller nåt likt ett troll.
Citera
2009-04-23, 17:02
  #39
Medlem
Dougs avatar
Kan tipsa om att både Ströms och Hedströms Herr har "student"erbjudande nu. Ströms har bra paketpris och Hedströms har rabatt på Sir kostymer. Puss
Citera
2009-04-23, 17:25
  #40
Medlem
across avatar
Jag var på Ströms i förra veckan och om de inte ändrat på sitt erbjudande så gäller det alltså Tiger-kostymer av en särskild modell (minns inte vilken) i grått eller svart och det ingår även en skjorta och en slips.

Jag var själv på jakt efter en marinblå och den jakten fortsätter..
Citera
2010-01-18, 20:52
  #41
Medlem
[edit: Vet att tråden är lite gammal, men tycker den fortfarande känns relevant /edit]

Riktigt bra tråd det här. Verkar som att de flesta rekommenderar Ströms och Holmens Herr. Jag behöver själv en kostym. Kruxet är att jag måste ha den fixad och klar tills på tordag, alltså vore det bra om eventuella justeringar kunde utföras genast i butiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Hahaha justjävlar! Det var hon som la upp mina byxor. Vart betjänad av en schysst kille, men när det vankades sygöra kröp hon ut från lagret eller nåt likt ett troll.

Låter som att Holmens Herr fixar justeringar direkt. Vet ni hur det ser ut på Ströms? Samma service där?
Citera
2010-09-08, 23:24
  #42
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtZman
[edit: Vet att tråden är lite gammal, men tycker den fortfarande känns relevant /edit]

Riktigt bra tråd det här. Verkar som att de flesta rekommenderar Ströms och Holmens Herr. Jag behöver själv en kostym. Kruxet är att jag måste ha den fixad och klar tills på tordag, alltså vore det bra om eventuella justeringar kunde utföras genast i butiken.



Låter som att Holmens Herr fixar justeringar direkt. Vet ni hur det ser ut på Ströms? Samma service där?

Jag kan också varm rekommendera Holmens herr! Hade en riktigt trevlig snubbe som hjälpte mig! Och ja, dom fixar det direkt där! Jag vet inte hur det är med servicen på Ströms, men dom fixar säkert justeringar direkt om du ber om det, det tvekar jag inte på!
Citera
2016-09-08, 21:23
  #43
Medlem
Jag skulle helt klart rekommendera Ströms om du är ute efter en bra kavaj. Dem är riktigt duktiga och har alla möjliga kostymer. Dem syr upp utan extra kostnad. Blir du också "VIP-kund" kan du få flera hundralappar i rabatt redan vid första köpet. Sedan skall man ju givetvis ha snygga accessoarer, manschettknappar, slips, fluga eller osv. Det är accessoarerna som gör hälften av looken skulle jag säga. Då rekommenderar jag att beställa detta online faktiskt. Eftersom att det är inget man behöver prova i förväg. Det finns ett nystartat klädmärke som riktar in sig på noggrant designade accessoarer till kostym som är värt att spana in. Lundenstierna Men's Fashion
Citera
2016-09-09, 19:23
  #44
Medlem
monogams avatar
Köpte min senaste kostym på Ströms på Kungsgatan i Gbg, väldigt bra bemött och riktigt kunnig personal.
Min gick loss på ca 6000 men det finns ju såklart billigare alternativ, huvudsaken är att man bra bemött och det blir man
Citera
2016-09-09, 20:52
  #45
Medlem
raketpajs avatar
Roligt att tråden vaknat till liv igen!

Är det någon som har erfarenhet av Pelote på Drottninggatan?
http://pelote.se/var-butik-i-goteborg
De skriver skräddarsytt men jag utgår från att det handlar om made to measure.
Några omdömen?
Citera
2016-09-17, 17:49
  #46
Medlem
Jag köpte 2 kostymer från massimo dutti när jag var i spanien nu senast tycker att är väldigt prisvärda kläder
Citera
2017-09-08, 16:24
  #47
Medlem
Hallå alla välklädda män.
Jag är något av en nybörjare och gick därför till en av Göteborgs bättre herrekiperingsbutiker. Jag provade ut en snygg mörkblå kostym från Tiger. Den satt mycket fint och jag kände mig rörlig och bekväm. Det behövdes smärre justeringar vid armarna och benen men däremot framstod en ganska prominent nackhylla. Inga problem enligt butikspersonalen, det skulle deras skickliga skräddare ordna i ett nafs. Jag betalade glatt 5000 kr för kostymen och 1000 kr för allt skräddararbete.

Jag har nu varit tillbaka i två omgångar men lik förbannat är nackhyllan kvar och nu påstår skräddaren att det finns för lite tyg att ta av. Nu hävdar de helt plötsligt att min anatomi är mindre fördelaktig när det gäller kostymer och för att få något som sitter hyggligt skulle jag behöva specialbeställa en mycket, mycket dyrare kostym.

Jag bad givetvis om att få häva köpet men butikspersonalen hänvisade till att det enbart är chefen som får ta detta beslut som i sin tur hade gått hem för dagen.

Personligen tycker jag inte att detta är värdigt en butik med så pass gott rykte som den ändå har. Jag gick dit i god tro och framförde enbart att min budget ligger mellan 5000-6000 kr, därefter har personalen där valt kostym och storlek samt bedömt vad som behöver åtgärdas.

Vad säger ni här på Flashback? Man kan väl knappast påstå att en kostym med nackhylla är ett acceptabelt resultat?

Jag ska tillbaka dit på måndag och prata med deras chef och förhoppningsvis har de anständighet nog att låta mig häva köpet. Väntar sålunda med att hänga ut butiken här tills dess. Alternativet blir väl att anmäla till konsumentverket men jag är fundersam kring hur mycket man har att hämta där.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback