Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-03, 11:44
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag tycker inte det, men visst, om det är viktigt för er. Ska ni börja jämföra Magnusson med Johnny Bode också? Eller Mozart, han skrev ändå en låt om arslen.
Roligt att du tar upp just Johnny Bode och att du ironiserar över att de skulle jämföras...
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Han fick ju årets Johnny Bode pris också

http://johnnybode.com/johnny-bode-pr...-till-mr-cool/
Tänkte precis länka den men var tydligen inte etta på bollen...
Citera
2019-05-03, 09:34
  #146
Medlem
Skulle vilja bredda den här tråden lite med att fråga om någon sitter på något kul skvaller om Jimmy "Bög-Jimmy" H***son? Han är Antons barndomsvän och vapendragare och går under artistnamnet Kompassen i de fall han skriver någon medvetet medioker eller tramsig låt i Anton Magnusson Podcast.

Har hört en massa kul som han självmant ställt upp med i podden som fylle-debaklet på Babel när han bars ut av en vakt till refrängen i Cis-Kingen vars text (utan upprepningar) lyder "Alla homofiler knullar med barn. Att va homofil är inte normalt. Heterosexuell är vad man ska va. Är man inte det kan man lika väl dra. Fuck bögar..."

Sedan har hans inomhuspissande, "pokerkarriär", autistiska tendenser och allmänt märkliga sätt varit återkommande i olika grad av detaljrikedom genom poddens gång. Tycker att han har jäkligt komiska sidor och uppskattar att han är så pass ärlig som han är med tanke på hur Antons och Bög-Jimmys jargong tar sig uttryck. Den har benämnts som "rå men hjärtlig" och jag instämmer. Uppskattar själv det sättet att kommunicera med vänner man känner väl och vet hur man krasst måste handskas med. Vissa verkar tycka att det är mobbing och elakt från Antons håll men jag tycker att det är uppenbart att Bög-Jimmy måste piskas och hållas i schack för att han annars hade spunnit iväg i skumma tankar och oförklarliga fetischistiska intressen såsom fiskar, träd, frukt, Island, Ryssland och homofili då.

Jag vill inte veta om några hemskheter eller om något som kan såra eller sabba för honom men det hade varit kul om någon kunde fylla i något av de tomma fälten på den canvas som är gåtan Bög-Jimmy!
Citera
2019-05-03, 10:30
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Skulle vilja bredda den här tråden lite med att fråga om någon sitter på något kul skvaller om Jimmy "Bög-Jimmy" H***son? Han är Antons barndomsvän och vapendragare och går under artistnamnet Kompassen i de fall han skriver någon medvetet medioker eller tramsig låt i Anton Magnusson Podcast.

Har hört en massa kul som han självmant ställt upp med i podden som fylle-debaklet på Babel när han bars ut av en vakt till refrängen i Cis-Kingen vars text (utan upprepningar) lyder "Alla homofiler knullar med barn. Att va homofil är inte normalt. Heterosexuell är vad man ska va. Är man inte det kan man lika väl dra. Fuck bögar..."

Sedan har hans inomhuspissande, "pokerkarriär", autistiska tendenser och allmänt märkliga sätt varit återkommande i olika grad av detaljrikedom genom poddens gång. Tycker att han har jäkligt komiska sidor och uppskattar att han är så pass ärlig som han är med tanke på hur Antons och Bög-Jimmys jargong tar sig uttryck. Den har benämnts som "rå men hjärtlig" och jag instämmer. Uppskattar själv det sättet att kommunicera med vänner man känner väl och vet hur man krasst måste handskas med. Vissa verkar tycka att det är mobbing och elakt från Antons håll men jag tycker att det är uppenbart att Bög-Jimmy måste piskas och hållas i schack för att han annars hade spunnit iväg i skumma tankar och oförklarliga fetischistiska intressen såsom fiskar, träd, frukt, Island, Ryssland och homofili då.

Jag vill inte veta om några hemskheter eller om något som kan såra eller sabba för honom men det hade varit kul om någon kunde fylla i något av de tomma fälten på den canvas som är gåtan Bög-Jimmy!
Tror podden + eftersnacksgruppen på Facebook är där du får veta mest.
Citera
2019-05-03, 12:22
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeperGnome
Tror podden + eftersnacksgruppen på Facebook är där du får veta mest.

Jo, jag har hört om eftersnacksgruppen i podden, som jag såklart följer. Jag pallar dessvärre inte med sociala medier. Råkar du veta om den är aktiv och om det skrivs något roligt eller intressant i den? Tack ändå för tipset! 👍
Citera
2019-05-03, 13:42
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Jo, jag har hört om eftersnacksgruppen i podden, som jag såklart följer. Jag pallar dessvärre inte med sociala medier. Råkar du veta om den är aktiv och om det skrivs något roligt eller intressant i den? Tack ändå för tipset! 👍
Nja inte jätteaktiv men Anton å Jimmy brukar lägga upp bilder på sånt som dom snackat om i podden
Citera
2021-03-18, 00:07
  #150
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Mr Cool - Inget kvar att förlora [MUSIKVIDEO]
https://www.youtube.com/watch?v=i5HE6unRYsU

Haha tycker den här var rolig, en av hans bättre låtar, skrattade gott åt den.
Citera
2021-06-23, 12:19
  #151
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Ännu en ny musikvideo med Mr Cool

Penny Söker
https://www.youtube.com/watch?v=Li-2l6NQ_VM
Väldigt underhållande, speciellt i slutet av videon.
Citera
2021-07-08, 22:33
  #152
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Mr Cool - Inget kvar att förlora [MUSIKVIDEO]
https://www.youtube.com/watch?v=i5HE6unRYsU

Haha tycker den här var rolig, en av hans bättre låtar, skrattade gott åt den.

Helt klart fortfarande kvalitet hos karln. Kommer ihåg 20år sen när hans ’Samlade tankar’ genererade en ban från alla större DC++ hubbar om man sharade den.

Men.. oavsett om ’Inget kvar att förlora’ är dikt eller verklighet... min vän, känner du dig illa till mods så glöm aldrig bort att du har vänner här ute!
Citera
2021-07-09, 08:35
  #153
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Helt klart fortfarande kvalitet hos karln. Kommer ihåg 20år sen när hans ’Samlade tankar’ genererade en ban från alla större DC++ hubbar om man sharade den.

Men.. oavsett om ’Inget kvar att förlora’ är dikt eller verklighet... min vän, känner du dig illa till mods så glöm aldrig bort att du har vänner här ute!

Man märker att han även har mognat en del och texterna har blivit bättre. Minns också när jag hörde "Samlade Tankar" för 20 år sedan och den låten är ju bara en enda stor provokation, nu för tiden är det mer geniala texter som han skriver.
Citera
2021-10-25, 00:40
  #154
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Ny musikvideo med Mr Cool. Här skämtas det om kvinnomisshandlare, fast på ett fint balladvis.
Mr Cool - Det måste va du
https://www.youtube.com/watch?v=lqPXxuM0j-0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback