Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-02, 18:42
  #1
Medlem
Hej

Jag är på jakt efter en ny receiver. Undrar vad man ska tänka på, vad den bör ha med tanke på portar osv.

Prisklassen jag tänkt mig ligger från 1500 till 2000 möjligtvis uppåt 2500. Förväntar mig inga "top of the line-receivers" för det priset men tillräckligt för att spela musik med bra kvalitet genom datorn alternativt spela något genom CD-spelare i framtiden.

Är begagnatköp något ni kan rekommendera? Vad ska man tänka på i så fall?

Tack på förhand.
Citera
2009-03-02, 19:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbert
Hej

Jag är på jakt efter en ny receiver. Undrar vad man ska tänka på, vad den bör ha med tanke på portar osv.

Prisklassen jag tänkt mig ligger från 1500 till 2000 möjligtvis uppåt 2500. Förväntar mig inga "top of the line-receivers" för det priset men tillräckligt för att spela musik med bra kvalitet genom datorn alternativt spela något genom CD-spelare i framtiden.

Är begagnatköp något ni kan rekommendera? Vad ska man tänka på i så fall?

Tack på förhand.
Kör begagnat, finns hur mycket som helst

Vad du behöver får någon annan svara på.
Citera
2009-03-02, 19:08
  #3
Medlem
Chims avatar
Vilken 5.1 reciever som helst av mer känt märke borde fungera finfint för dina krav. Eller ska du bara köra 2.0?

Titta på begagnat, för dom slantarna får du inte mycket nytt, men desto mer begagnat. Märken att hålla utkik efter: Marantz, Onkyo, H/K mfl. Lycka till!
Citera
2009-03-02, 19:53
  #4
Medlem
Nad
Denon
pajjamer
Citera
2009-03-02, 20:02
  #5
Medlem
antagonistens avatar
Hårdvara -> Hemelektronik
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback