Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-02, 01:12
  #1
Avstängd
Tjena
jag har rökt både hash och gräs ganska mycket sen i okt/nov och jag har lag ner nu men mmärker att jag blir sjukt lättretlig när jag måste upprepa saker, altså för bagateller. sen så kan jag inte sitta stilla mitt knä darrar hela tiden när jag sitter tyst och stilla. och jag undrar om cannabis är boven i dramat eller något annat?
Citera
2009-03-02, 01:23
  #2
Avstängd
arbees avatar
Haha, vad du lider av är nojja. =E
Citera
2009-03-02, 07:11
  #3
Medlem
Fordies avatar
De flesta missbruk oavsett drog ger dig adhd-symptom som rastlöshet, lättretad, ofokuserad m.m när du går ur missbruket.. Ju längre du missbrukat desto värre är det.

Sen ett tips: Ställ aldrig en seriös fråga i CB-forumet, det består av 90% 15-åringar som precis börjat röka och tror att CB är guds gåva till människan och inga bieffekter finns.

/Fordie
Citera
2009-03-02, 07:18
  #4
Medlem
qetuRs avatar
Trams raderat!



/Moderator
Citera
2009-03-02, 11:00
  #5
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
De flesta missbruk oavsett drog ger dig adhd-symptom som rastlöshet, lättretad, ofokuserad m.m när du går ur missbruket.. Ju längre du missbrukat desto värre är det.

Sen ett tips: Ställ aldrig en seriös fråga i CB-forumet, det består av 90% 15-åringar som precis börjat röka och tror att CB är guds gåva till människan och inga bieffekter finns.

/Fordie

Jag har också tänkt på det. Det finns en slags generell respektlöshet mot drogen bara för att den inte är fysiskt beroendeframkallande eller dödlig. En drog kan vara farlig på fler sätt än så. Det här gäller såklart inte ALLA, men många medlemmar har den :/
Citera
2009-03-04, 16:02
  #6
Medlem
girlie-girlies avatar
Jag skulle nog kalla det mer ångest och rastlöshet än adhd-symptom. För att adhd är en sjukdom, och en sjukdom får man inte av att röka cannabis.
Citera
2009-03-04, 16:37
  #7
Avstängd
haystaks avatar
Det är allmänt känt att cannabis utlöser psykiska sjukdomar, varför tror ni att de flesta som rökt lång tid och mycket ofta är schizofrena och paranoida.
Citera
2009-03-04, 16:42
  #8
Avstängd
Wake-N-Bakes avatar
Jag har det också. Min flickvän klagar alltid på det för ibland så blir jag fly förbannad för något jag vanligtvis inte hade blivit. Tror det är så att vi båda två lider av panikångest. Och jag har inte haft det före mitt cannabis bruk, men äsch. smällar man får ta
Citera
2009-03-04, 16:44
  #9
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Det är allmänt känt att cannabis utlöser psykiska sjukdomar, varför tror ni att de flesta som rökt lång tid och mycket ofta är schizofrena och paranoida.
kan du ge källa på det :s
bättre att inte yttra sig när man inte är säker, visst det kanske förekommer någon enstaka, men de FLESTA var väl fan att ta i
bättre att du inte yttrar dig om något som du inte är säker på, risken finns ju att någon använder dig som källa, hur bra skulle det se ut?!
__________________
Senast redigerad av justsome1 2009-03-04 kl. 16:46.
Citera
2009-03-05, 23:37
  #10
Medlem
GanjaFarfars avatar
Det framkallar inte adhd el liknande, till en kompis till mig fungerar det som medicin mot just adhd
Citera
2009-03-05, 23:45
  #11
Medlem
lakritspipan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wake-N-Bake
Jag har det också. Min flickvän klagar alltid på det för ibland så blir jag fly förbannad för något jag vanligtvis inte hade blivit. Tror det är så att vi båda två lider av panikångest. Och jag har inte haft det före mitt cannabis bruk, men äsch. smällar man får ta

Panikångest är nåt helt annat Att jämföra lättretlighet med panikångest är som att jämföra huvudvärk med bruten nacke typ... Lite väl kanske men ja... Typ

Visserligen så kan cb utlösa panikångest-attacker osv. men låter inte riktigt som det du beskriver, inte i närheten
__________________
Senast redigerad av lakritspipan2 2009-03-05 kl. 23:48.
Citera
2009-03-06, 00:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
De flesta missbruk oavsett drog ger dig adhd-symptom som rastlöshet, lättretad, ofokuserad m.m när du går ur missbruket.. Ju längre du missbrukat desto värre är det.

Sen ett tips: Ställ aldrig en seriös fråga i CB-forumet, det består av 90% 15-åringar som precis börjat röka och tror att CB är guds gåva till människan och inga bieffekter finns.

/Fordie
Vad Fan er det du snackar om? Er du någonslags narkorådgivare eller vad?
Citera
  • 1
  • 2
add

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback