Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-02-27, 22:48
Medlem
-o-s avatar
jag tänker nu ställa en total nybörjarfråga, som jag anser berättigad med tanke på att jag är en total nybörjare inom musik

bara för att jag ska få det riktigt klart för mej hur saker och ting fungerar.
jag har sökt runt lite på diverse musikforum utan resultat, det känns som att man måste ha lite förkunskaper för att ens förstå vad folk pratar om där

Men i alla fall, till saken.

Är det möjligt för mej, att köpa någon form av mikrofon, som jag kan koppla in direkt i min laptop, sen via något program spela upp ett beat som jag hör i mina hörlurar samtidigt rappar i min mikrofon, sedan klippa lite i rösten för att plocka bort tomtum och flåsningar, och sedan kanske slänga på lite sköna effekter på rösten eller något?
sedan spara allt som en mp3 fil som jag sedan kan skicka till mina homeboys?

jag vill bara få riktigt klart för mej ifall detta är möjligt, innan jag tar mej vatten över huvudet så att säga

Detta är ju förstås inte det optimala, men för en nybörjare som mej borde det ju räcka, jag vill bara spela in lite med hyffsad kvalite och sedan förstå mej på hur själva mixningen osv går till, och höra hur jag låter samt få lite erfarenhet inna jag börjar spendera pengar på detta.

hade kännts lite dumt att köpa dyra saker som jar inte behöver, sen kanske det visar sej att jag suger på att rappa och inte ens tycker det är kul längre..

oj vad långt det råkade bli nu

men men, jättetacksam för svar i vilket fall.. ha de bra!
Citera
2009-12-30, 04:31
Medlem
jag kan prodda dig..hör av dig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem