Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-26, 17:38
  #1
Medlem
Någon som vet vad det kostar att hyra lagerplats. Mellan tumme och pekfinger. Ca 1000 pallar 150 ton import varor. Lossning - maganisering lastning hela pallar (Eur)

Tack för alla svar

Cheers
Citera
2009-02-26, 18:57
  #2
Medlem
vi betalar 79 kr per pallplats brukar ligga runt 70-110 kr per pallplats
Citera
2009-03-08, 11:58
  #3
Medlem
Hanterings kostnad

Tack för svaret. När du säger pallplats är det då alla storlekar (engångs/EUR pall) samma pris för ALLA pallar? Du menar per månad, inte sant?

Hur är det med hanteringskostnaden. In på lager/ut från lager avgift?

Tack för uppmärksamheten
Citera
2009-03-08, 14:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Tack för svaret. När du säger pallplats är det då alla storlekar (engångs/EUR pall) samma pris för ALLA pallar? Du menar per månad, inte sant?

Hur är det med hanteringskostnaden. In på lager/ut från lager avgift?

Tack för uppmärksamheten


vi har ett bra avtal så det spelar ingen roll om det är EUR eller engångs eller usa pallar ... jag menar per månad då ja.. vi betalar bara för pallen för vi är stora kunder men dom små får nog betala en slant men hur mycket vet jag ej..
Citera
2009-03-08, 23:05
  #5
Medlem
Försäkring

Tack en sista fråga ;-)

Skulle du möjligtvis råka veta om ERT företag betalar en extra försäkrings premie för detta lagerhotell.

Jag känner på mig att jag blivit lurad av försäkringsbolaget att betala in en extra premie. Det är väl inte vårt försäkringsbolag som ska stå för en ev. lagerförsäkring. Det måste väl vara hotellets som betalar in premien och deras försäkrings bolag som får pröjsa om det brinner upp eller blir inbrott?

Vi har redan en försäkring som täcker vårt eget lager, men inte ska vi väl betala för något vi hyr?

Tack igen för din tid...
Citera
2009-03-09, 05:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Tack en sista fråga ;-)

Skulle du möjligtvis råka veta om ERT företag betalar en extra försäkrings premie för detta lagerhotell.

Jag känner på mig att jag blivit lurad av försäkringsbolaget att betala in en extra premie. Det är väl inte vårt försäkringsbolag som ska stå för en ev. lagerförsäkring. Det måste väl vara hotellets som betalar in premien och deras försäkrings bolag som får pröjsa om det brinner upp eller blir inbrott?

Vi har redan en försäkring som täcker vårt eget lager, men inte ska vi väl betala för något vi hyr?

Tack igen för din tid...


nej vi betalar ingen extra premie (försäkring) det finns på lagerhotellet och vi betalar vår egen försäkring så det ska du ej göra
Citera
2019-10-21, 13:05
  #7
Medlem
Hej
Vet att denna fråga är seeeen men undrar nu var du hjärtat64 hyr/hyrde in er?
Startar upp ett företag och söker lager/ logistik/ lastplats i Sthlm
beeo hittade du rätt, bra sen?
Citera
2019-10-21, 17:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itan
Hej
Vet att denna fråga är seeeen men undrar nu var du hjärtat64 hyr/hyrde in er?
Startar upp ett företag och söker lager/ logistik/ lastplats i Sthlm
beeo hittade du rätt, bra sen?


Kommer ej ihåg vad det lagerhotellet hette men låg söderut runt botkyrka tror jag men det gick i konkurs så det finns ej mera men jag gjorde en googling det finns en hel del lagerhotell i stockholms området försök att hitta någon med bra pris och service det är nog väldigt olika priser beror på vad lagerhotellet ligger... Vart skall du hålla till någonstans i city eller utanför ??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback