good times, good times indeed
först lånade jag ett internt isa-modem på 14k4 som jag mest ringde upp lokala bbs:er med, och hade e-post via fido-net..
sedan när us robotics lanserade sitt 33k6-modem kunde jag inte motstå, utan investerade i ett "internetpaket" som innehöll ett 33k6-modem samt "internet" från tele2 eller nåt liknande företag.. då man fick de helt bizarra e-postadresserna typ x.x@mbox300.swipnet.se
tror att webläsaren Netscape 0.9 Beta följde med på "cd-rom", och sockets för windows var inte uppfunnet än så man fick köra tredjeparts-mjukvaran "Trumpet Winsock"
det första vi sökte på när vi fick internet att fungera var "penis", och kom till någon sida i stil med "funny things you can do with your penis"
man satt rätt mycket på irc och laddade hem skit från usenet osv... ett annat minnesvärt tillfälle var när "compuserve hacket" dök upp, där man kunde ansluta till internet via ett 020-nummer med ful-genererat kreditkortsnummer, sen åkte nån snubbe på irc fast för det påstod han så då fick man värsta paniken och tog bort filerna osv
good times