2009-12-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Apanage handlar om att slicka vårt lands röv, socialbidrag handlar om att slicka socialtjänstens röv. Den ena verksamheten genererar intäkter, den andra genererar maktmissbruk.

Man undrar varför SD inte diskuterar monarkin och apanaget på tal om "bidrag"...
Citera
2009-12-07, 15:02
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Man undrar varför SD inte diskuterar monarkin och apanaget på tal om "bidrag"...

Du menar bidrag till det bruna?
Citera
2009-12-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Du menar bidrag till det bruna?

Hur tänkte du nu?
Citera
2009-12-20, 21:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nu är sessan ute och mediehorar på stora reklamskyltar i tunnebanan. Är det någon som vet vad det är för något, då jag vägrar köpa tidningen ifråga?
Citera
2009-12-20, 22:34
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Madeleine var en stor skönhet men har som sina fastrar hastigt degraderat.
Vad har hänt med fröken? Hon åldras inte med behag I mina yngre dagar såg jag henne ofta när hon var ute och hon var alltid bland de klart snyggaste tjejerna. Detta gäller inte längre. Var fastrarna kända som skönheter i sin ungdom alltså, det har jag svårt att tro nu. Ska även Madeleine vandra den vägen?

Om man bortser från min högst ytliga reflektion tycker jag ändå hon verkar vara den mest vettiga i syskonskaran.
Citera
2009-12-20, 23:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Många såg väl upp till dem och tyckte de var vackra. Men de såg väl ut som folk gör mest egentligen, även de sökert var lite stylade. Sessan har ju morsan att brås på, så man kan ju tycka hon borde göra bättre ifrån sig. Generna alltså, inte vad doktorerna gör under hennes Brasilienresor. Annars börjar ju Hakan se ganska prydlig ut nu när hon kommit upp i trettioårsåldern. Dock är det ju så att Fånen klarar sig bäst och ser faktiskt snyggare ut med åren. Frågan är bara om han förstår att det är han själv han ser där i spegeln?
Citera
2009-12-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Han har gått ner sig betänkligt de sista åren, Kolla bara på förlovningsbilderna. Det verkar som om testosteronet som kvinnorna i familjen verkar ha i överflöd gör att hakorna växer hela livet. Det är INTE vackert.

Det där var faktiskt roligt sagt.
Citera
2009-12-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Får vi verkligen det då? Får kungens systrar t ex apanage? Jag är tveksam. Så länge Madde är "hemmadotter" dvs ogift kanske hon är under kungahusets beskydd, men är hon det när hon gift sig?

Kanske vi skulle gå tillbaka till att enbart betala Guadeloupe-ränta?
Bra affär för Anders Borg, skall nog maila och tipsa honom. Har en känsla av att han är republikan, gammal nyliberal som han är...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Guadeloupefonden
Christina Magnusson var ju det länge och hade dessutom offentliga plikter. Tanten härjar väl numera som Rädda Barnen eller Röda Korset-direktör som försörjningsplåster.
Citera
2009-12-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmördare
Silvias fader var tysk, germanskt blod, kan mycket väl innehålla blonda gener.

Kungens farmor var mörkblond, kan komma därifrån (Victoria af Baden).
Sybilla (kungens moder) var ju oxå en tyska, Saxe-Coburg eller bara Coburg?
Citera
2009-12-21, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Vad har hänt med fröken? Hon åldras inte med behag I mina yngre dagar såg jag henne ofta när hon var ute och hon var alltid bland de klart snyggaste tjejerna. Detta gäller inte längre. Var fastrarna kända som skönheter i sin ungdom alltså, det har jag svårt att tro nu. Ska även Madeleine vandra den vägen?

Om man bortser från min högst ytliga reflektion tycker jag ändå hon verkar vara den mest vettiga i syskonskaran.

Kungens systrar var inte direkt fula utom Christina, hon har aldrig haft charm eller varit snygg. Dock tycks hon ha stått kungen närmast och varit hans favoritsyster. De andra 3 såg ut som fotomodeller. Dock var det länge sedan.
Citera
2009-12-21, 07:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Kungens systrar var inte direkt fula utom Christina, hon har aldrig haft charm eller varit snygg. Dock tycks hon ha stått kungen närmast och varit hans favoritsyster. De andra 3 såg ut som fotomodeller. Dock var det länge sedan.

Birgitta gav ut ett enkelt träningsprogram 1967. Då var hon trettio. Mamma hade det så jag har bläddrat igenom det Hon såg riktigt bra ut. Det är fortfarande tre år kvar för Madde att bli 30 men hon ser redan mer sliten ut.

Hennes utseende var näpet, om jag minns rätt. Hon hade t. ex. inga stora bomber, så om man gillar det tycker man kanske att hon aldrig var särskilt fin, men jäkligt fina ben hade hon En annan sak - med tanke på bilden som länkats till tidigare - i häftet var hon solbränd (som jag minns). Det såg ju jättefint ut på en flicka som är 30, men kanske har hon levt på ett sådant vis att huden åldrats extra mycket.

Jag tycker också att Madde blivit avsevärt fulare med åren, men hon är ju fortfarande ung. Kanske kan bättre levnadsvanor få henne att se bättre ut om 10 år? Vem vet?
Citera
2009-12-21, 09:30
Bannlyst
Det ar vall fan sa mycket battre att ge social bidrag till kunga familjen, an till alla djavla blattar som Sverige svemmas over av!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in