Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-24, 10:40
  #1
Medlem
engelsetts avatar
Hej hoppas det finns någon som kan hjälpa mig lite snabbt...
Köpte en grej på ebay igår och gjorde en betalning på ca 3000kr, säljaren hade skrivit i annonsen att jag skulle vänta på en paypal invoice, vilken han skickade omgående. Jag gick således in på min ebaysida och gjorde betalningen därifrån vilket jag gjort tidigare. Den genomfördes. Sen såg jag mitt pucko att säljaren mejlat en räkning med en annan email adress till vilken betalningen skulle göras, alltså inte den som kom automatiskt via ebaysidan. Det var ju detta han menat i annonsen och varför vet jag inte. Jag mejlar säljaren som gör en återbetalning och vill att jag gör om betalningen till den rätta adressen.
Jag får ett meddelande från paypal att en återbetalning är gjord på hela summan. Nu till frågan, pengarna är dragna från mitt visa kort, hur länge dröjer det innan jag "ser" pengarna där igen. Törs jag göra en ny betalning utan att de gamla pengarna kommit tillbaka. Säljaren är naturligvis angelägen om att få sina pengar och jag vill ju ha varan....
Ska jag vänta tills de gamla pengarna kommit till kontot eller göra en ny betalning? Känns ju lite olustigt att ligga ute med 6000kr...är ju inte direkt någon rik typ.
Någon snäll/kunnig typ som orkar hjälpa mig. Min engelska är kass så jag vet inte om jag klarar att förklara detta över telefon till paypals hjälpcenter.
Citera
2009-02-24, 13:54
  #2
Medlem
Arch_Angels avatar
du har inte internetbanken ellr möjlighet att gå till en bank ? där kan du ju se vissa inkomna pengar. Iochmed paypal är stort så finns ju en chans. men pengarna finns inte inne på ditt paypal konto då?

står det att det är återbetalat så gäller ju det. återigen, Paypal är STORT så risken är minimal men jag förstår din oro. Det är ju pengar...
Citera
2009-02-24, 14:56
  #3
Medlem
engelsetts avatar
Tack för svaret, jag har nog luskat mig fram till att det ska vara ok att göra en ny betalning innan pengarna har kommit tillbaka. Står någonstans att det kan dröja upp till 30 dagar innan en återbetalning syns på kontot, har kollat internetbanken idag och där syns bara dragningen. Drygt lång tid när det bara tar några sekunder för dem att försvinna...
Om någon läser här och vet vad"kreditera kreditkortet" betyder så skulle jag bli glad om den berättade det...
Debitera betyder väl att man drar...som sagt, inge vidare bra på detta alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback