Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-23, 17:18
  #1
Medlem
derbicoolings avatar
Hejsan flashback!, köpte ny mobil för någon dag sedan (SE C905 om det hjälper)

jo såg då att man kunde ha ett bildspel som bakgrund alltså en .swf fil. Ville då göra en egen och använda, så började pilla lite men gick inget vidare så jag undrar hur man gör?

Detta har jag gjort och kommit fram till.

Man måste skapa en egen .swf fil detta gör man genom att skapa en film med bara bilder i Movie maker (.WMP eller är det .WMW?) ,sedan in i ett konvertering program och göra om den till en .swf fil vilket jag lyckades göra och även spela upp den filen i datorn via flashplayer. Men när den ska in i mobilen och jag spelar upp den så är det bara vitt?, Kanske fel upplösning så undrar med om något har ett program som ändrar upplösningen på filmen under konverteringen?
Citera
2009-02-23, 17:24
  #2
Medlem
TheCazes avatar
Det handlar inte bara om att det måste vara en .swf fil. Utan också Flashplayer 1 eller 2.
Om det blir för krångligt att skapa en animering med Flash så skapa en animerad GIF bild istället?
Finns säkert online vertyg för det.
Citera
2009-02-23, 17:26
  #3
Medlem
derbicoolings avatar
Men tänkte ha rätt många bilder. och vad menas med flash 1 & 2 hur kollar man upp deT?
Citera
2009-02-23, 17:33
  #4
Medlem
TheCazes avatar
Okej.
Flashplayer finns ju i olika versioner. Och mobiler har inte stöd för Flashplayer 9 och dom som av vanlig dator har stöd för.
Citera
2009-02-23, 17:33
  #5
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Okej.
Flashplayer finns ju i olika versioner. Och mobiler har inte stöd för Flashplayer 9 och dom som av vanlig dator har stöd för.


okej , hur man man fixa så ens fil blir tillgänglig för gamla versionen?
Citera
2009-02-23, 17:41
  #6
Medlem
TheCazes avatar
Du måste spara om den.
Nu vet jag inte om ditt program som du använder dig utan klarar detta, du kan ju kika.
Du har inte Flash installerat på din dator?
Citera
2009-02-23, 17:46
  #7
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Du måste spara om den.
Nu vet jag inte om ditt program som du använder dig utan klarar detta, du kan ju kika.
Du har inte Flash installerat på din dator?

Okej , jag kör bara med något flashplayer jag hittade på något forum.

Men du vet inget program som klarar detta?
Citera
2009-02-23, 17:57
  #8
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Okej , jag kör bara med något flashplayer jag hittade på något forum.

Men du vet inget program som klarar detta?

Själklart gör du Flash det, och använder det själv.
Annars vet jag faktiskt inte då jag bara sitter i Flash när jag ska bygga Flash animeringar och sånt.
Citera
2009-02-23, 18:01
  #9
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Själklart gör du Flash det, och använder det själv.
Annars vet jag faktiskt inte då jag bara sitter i Flash när jag ska bygga Flash animeringar och sånt.

okej får testa att fixa flash ,

Inga andra ideer om hur man gör? ,
Citera
2009-02-23, 18:06
  #10
Medlem
TheCazes avatar
Om du menar i Flash så är det inga problem. Säg till när du har fixat det bara, är du ny i Flash så kan jag hjälpa dig igenom det hela.
Citera
2009-02-23, 18:07
  #11
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Om du menar i Flash så är det inga problem. Säg till när du har fixat det bara, är du ny i Flash så kan jag hjälpa dig igenom det hela.

Okej måste fixa flash nu. men gör man gif animeringar i det eller konverterar men det sen?
Citera
2009-02-23, 18:20
  #12
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Okej måste fixa flash nu. men gör man gif animeringar i det eller konverterar men det sen?

Gör så!

Du kan skapa en GIF animering i Flash också, det är bara att du sparar det så. Fast jag upplever att man förlorar för mycket kvalité om man gör så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback