Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-23, 15:57
  #1
Medlem
Enfattigens avatar
Han har tidigare uttalat sig i Englafallet och Carolinfallet. Han verkar ha en åsikt om allt och allting och varje gång något händer i det här landet står tidningarna i kö för att få hans åsikt.

Före detta överåklagare Sven-Erik Alhem brukar också kommentera alla rättsfall i tid och otid, det är naturligtvis hans fulla rätt, men ofta verkar det som om han måste hävda sig. Det är som om han tycker att han alltid har rätt bara för att han är fd överåklagare.

Senast är det om en olycka där en postbil blev påkörd av ett tåg och kvinnan i postbilen dog. Väldigt tragiskt förstås, men nu har Alhem förberett en anmälan där han anklagar Posten för bristande rutiner.

Är Sven-Erik Alhem kanske en framtida rättshaverist?

http://blogg.expressen.se/svenerikalhem/

(Jag vet inte om det är skvaller, media, juridik, veckans brott den här tråden passar i, han Alhem verkar vara överallt ändå)
Citera
2009-02-23, 17:25
  #2
Medlem
Packie McRearys avatar
En paragrafryttare och mediahora utan dess like är han iallafall.

Han uttalade sig för ett par år sedan, om att när han blir omkörd ute på vägarna av någon som håller högre hastighet än den lagstadgade, så har han som praxis att tillkalla polisen så de kan fånga in fartdåren.

Hans dröm verkar ju vara att bli kändisjurist likt Leif Silbersky och Peter Althin. Något som säkert också kommer stanna vid en dröm, för vem vill lyssna på en sån gnällgubbe?
Citera
2009-10-29, 23:17
  #3
Medlem
Ankias avatar
Lyft!?

****

Såg Sven-Erik Alhem i Debatt angånde plastikkirurgi.

Har han inte själv lyft sig lite? I vart fall verkade överläppen stelopererad.

****
Citera
2011-02-07, 21:25
  #4
Medlem
Vad har hänt med denna man? Han lämnar sitt åklagar jobb för att sitta och vara mediahora. Skulle han tacka nej till Big Brother?
Citera
2011-02-07, 22:17
  #5
Medlem
P55s avatar
Han gick i pension för ett par år sen och sen fyller han ut pensionärslivet med lite extrauppdrag åt tidningarna. Och vad man än tycker om honom så är han påläst.
Citera
2011-02-07, 22:34
  #6
Medlem
Geres avatar
Ja, han är 68, snart 69, så han avgick nog med folkpensionen.
Påläst..ja, vad gäller juridiken, men han blandar väldigt gärna in sina privata åsikter om de mest skiftande ämnen, även de där han nog inte har så stor sakkunskap.
Citera
2011-02-08, 00:04
  #7
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Min mor skulle slå sig ned på ett säte i tunnelbanan en gång. Då hoppade Alhem in under henne och norpade den sista platsen. Hon höll på att hamna i knät på honom, berättade hon.

Stämmer ryktet att han är homosexuell?
Citera
2011-02-08, 13:18
  #8
Medlem
Nu är man ju inte påtvingad att gå i pension vid 65 års ålder. Så att det skulle vara ekonomiska motiv bakom hans media vanor känns inte troligt. Inte heller att han vill stärka sin egen trovärdighet då den snart är i paritet med robinson robbans. Vad driver honom att gå från en aktad position i samhället till att bli slav under kvällstidningarnas rubrik hysteri?
Citera
2011-06-19, 23:19
  #9
Medlem
Sven Erik Alhem är med stor sannolikhet bisexuell. Han brukar gå ut med en liten hund längs kanalen i Malmö och där har jag mött honom flera ggr och fått ta emot blickar. Jag är kille. Att han inte är homosexuell utesluter jag eftersom han har varit eller är gift, men helt klart har han tittat på mig och jag har fått homovibbar av det.
Citera
2011-06-20, 22:51
  #10
Medlem
moderatsosse-nots avatar
Alhem är mediakåt och en självupptagen person som bara bryr sig om själv. Andra människors känslor intresserar honom inte.
Citera
2011-06-20, 23:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatsosse-not
Alhem är mediakåt och en självupptagen person som bara bryr sig om själv. Andra människors känslor intresserar honom inte.

Hur tänkte du då? Kan du ge några exempel?
Citera
2013-02-07, 19:06
  #12
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nu är han i farten angående näthatet http://www.svd.se/nyheter/inrikes/al...at_7896144.svd.
Visst har han ett sjukligt behov av uppmärksamhet, men varför måste media alltid fråga de uppmärksamhetskåta blådårarna i stället för att sprida ut gracerna lite. Kan han inte gubben inse att det är tid att mata duvorna.

Jo visst det måste sägas -"jag hatar sådana som han!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback