2009-02-22, 22:19
Medlem
Arch_Angels avatar
vete fan hur men på nått underligt vänster (antagligen fylle-realaterat) har jag börjar få en jävla massa skräp mail på min hushmail. Har varit noga att inte reggat den där mailen nånstans men somsagt, man styr inte över alkoholen på sena timman.

Trodde att hush hade nå filter så dom inte släpper igenom mail som inte är krypterade. hade prövat "block domain" men dom där jävlarna kommer ändå. går det blocka allt som ej är krypterat ???
Citera
2009-02-22, 22:24
Bannlyst
ur vilken säkerhetsaspekt ska vi diskutera?

deras filter är ren dynga. kollade nyss, jag hade 17 olästa mail på min hush, allt var spam men enbart ett meddelande hamnade i filtret.

hushmail är inte det bästa alternativet till skräpfri post. gmail toppar nog fortfarande!
Citera
2009-02-22, 22:29
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0126
ur vilken säkerhetsaspekt ska vi diskutera?

deras filter är ren dynga. kollade nyss, jag hade 17 olästa mail på min hush, allt var spam men enbart ett meddelande hamnade i filtret.

hushmail är inte det bästa alternativet till skräpfri post. gmail toppar nog fortfarande!

okej, det kanske var lite fel ställe. var lite osäker men ändå är det en säkerhetsgrej för hushmail är ju krypterat å då skall man ju inte kunna läsa okrypterade mail tycker man ???

gmail är säkert bättre men behöver krypterat. Känns så jobbigt å byta när man haft den i ett par år...
Citera
2009-02-22, 23:14
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
okej, det kanske var lite fel ställe. var lite osäker men ändå är det en säkerhetsgrej för hushmail är ju krypterat å då skall man ju inte kunna läsa okrypterade mail tycker man ???

gmail är säkert bättre men behöver krypterat. Känns så jobbigt å byta när man haft den i ett par år...

Varför behöver du krypterat? Är det något olagligt så kommer hushmail inte skydda dig då de lämnat ut information till polisen flera ggr.
Citera
2009-02-23, 04:51
Medlem
BruteForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
vete fan hur men på nått underligt vänster (antagligen fylle-realaterat) har jag börjar få en jävla massa skräp mail på min hushmail. Har varit noga att inte reggat den där mailen nånstans men somsagt, man styr inte över alkoholen på sena timman.

Trodde att hush hade nå filter så dom inte släpper igenom mail som inte är krypterade. hade prövat "block domain" men dom där jävlarna kommer ändå. går det blocka allt som ej är krypterat ???
Du skulle inte kunna filtrera med "When I receive unencrypted email from someone who is not on my Allow List":
https://www.hushmail.com/hushmail/sh..._&_block_lists

Sen behöver man inte ha registrerat sin e-mail, det kan skickas spam helt i blindo. Och om man sedan råkar avslöja att adressen är riktig t.ex. genom att följa någon länk, ladda en bild eller använda "ta bort mig"-länken från något spam så blir det värre.
Citera
2009-02-23, 09:27
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruteForce
Du skulle inte kunna filtrera med "When I receive unencrypted email from someone who is not on my Allow List":
https://www.hushmail.com/hushmail/sh..._&_block_lists

Sen behöver man inte ha registrerat sin e-mail, det kan skickas spam helt i blindo. Och om man sedan råkar avslöja att adressen är riktig t.ex. genom att följa någon länk, ladda en bild eller använda "ta bort mig"-länken från något spam så blir det värre.

där har vi något. Tackar !!! Har varit väldigt befriad på spam på hushmailen men nu på sistone har d tvärkommit hur mycket som helst
Citera
2009-02-23, 22:32
Medlem
blueCommands avatar
Inte IT-säkerhet.

-> Övriga IT
/Mod
Citera
2009-02-23, 23:14
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Varför behöver du krypterat? Är det något olagligt så kommer hushmail inte skydda dig då de lämnat ut information till polisen flera ggr.

Du har rätt till en viss gräns. Säker är du ju aldrig på internet & kommer aldrig att bli. Handlar bara om att minska risken helt enkelt.

Sen d där om att dom lämnat ut FLERA gånger stämmer väl inte ??? har svagt minne om att dom gjort den EN gång i samband med en STOR dopinghärva i USA. Jag vill minnas att dom hade så pass stora påtryckningar från amerikanska polisen ellr nått att dom var tvugna. Om svenska Nark-polisen kommer så tror jag inte dom har lite mindre å komma med. Men har du nå andra bevis så lägg gärna upp länk så backar jag...
Senast redigerad av Arch_Angel 2009-02-23 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in