2009-02-22, 16:16
Medlem
-ELF-s avatar
Helt plötsligt så har i stort sett alla program slutat starta.
Så här uppstod problemet:
Jag var på LAN igår och delade med mig av en 3gb .rar-fil.
Idag när jag startar datorn så började Superfetch att cachelagra alla filer i .rar-filen. Jag vet att det tar lite extra tid att starta flera program när Superfetch är i farten. Men nu hände det inget. Programmen fanns i processlistan och var på väg att starta. Men jag stoppade Superfetch mitt i arbetet och då ville inget av programmen starta. Jag har startat om datorn, startat Superfetch, etc, etc. Men inga program svarar förutom vissa Windowsprogram såsom IE-64bit. Programmen visas inte ens i processlista.

En till grej. Kan man neka Superfetch att cachelagra vissa diskar?
Citera
2009-02-22, 17:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Varifrån har du fått idén att det är den filen som Superfetch läser in i minnet? Av det du beskriver så verkar du totalt missuppfattat vad SuperFetch gör och hur det funkar. Saker går snabbare med det igång. Aldrig långsammare.
Citera
2009-02-22, 18:07
Medlem
-ELF-s avatar
Jo, jag vet vad Spuerfetch är till för. Men det verkar som om det går långsammare att starta program när Superfetch håller på att cachelagra en massa filer.
Nu startar som sagt i stort sätt inget program...
Citera
2009-02-22, 20:20
Medlem
-ELF-s avatar
Gick visst inte att ändra mitt förra inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Varifrån har du fått idén att det är den filen som Superfetch läser in i minnet? Av det du beskriver så verkar du totalt missuppfattat vad SuperFetch gör och hur det funkar. Saker går snabbare med det igång. Aldrig långsammare.
Som jag tidigare skrev så vet jag vad Superfetch är till för och hur det fungerar.
Jag sitter med 6gb RAM och Superfetch cachelagrar ca 5,3gb om inte allt RAM. Under tiden då det jobbar som mest med mest data så blir ju datorn extra slö (När det läser från systemdisken). Så det var väl egenligen inte .rar-filen som gjorde att det tog lång tid då den inte ligger på systemdisken.
Men varifrån jag fått idén om att det var just den filen. Det finns något som heter resursövervakare i Vista. Det fanns x antal rader med olika filnamn som hänvisade till just den rar filen och den ligger på 2-3gb med bara DOS spel.
Citera
2009-02-23, 21:52
Medlem
-ELF-s avatar
Någon som vet hur det kan fixas?
Sitter just nu någon mil från min dator. Jag har kört Vistas RAM test från Vista skivan. Men inget fel låg i ramet.
Finns det någon fil som Superfetch använder sig av som man kan ta bort eller återställa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in