Citat:
Med risk för att låta negativ men vill bara vara ärlig jag är själv alkoholist ! Är inne på mitt tredje 100%nyktra år tyvärr så kan jag inte ärligt säga att tristessen och nedstämdheten verkar att ge med sig! Däremot så har jag blivit en mästare på att uthärda detta jag tror att det är detta en del menar med att det kommer att bli enklare med tiden att stå emot suget . Alla dessa hurtfriska människor som säger sig ha lika roligt utan alkohol tror jag inte på stämmer inte på mig i alla fall. Men att det är nödvändigt att ta tag i sitt alkoholproblem råder det ingen tvekan om. Jag har konsumerat en hel del alkohol under åren. "Ensamdrickare". Börjar inse att detta är ohållbart om jag ska klara av att sköta mitt liv långsiktigt. Bestämde mig för att först ta en vit månad, det har gått hyfsat. Föll tillbaka tre gånger på folköl under den månaden (ett 6-pack varje gång). Tänker dock inte se det som ett totalt nederlag, jag höll mig i alla fall borta från starkare saker och drack mycket mindre frekvent.
Jag har insett att min största svaghet är suget efter en tids avhållsamhet. Gärna när helgen närmar sig och man tycker att man förtjänar att "koppla av" (dricka). Känner någon igen sig? Hur hanterar ni andra detta fenomen?
Ni som har klarat av att hålla er borta i flera år, upplevde ni också en slags nedstämdhet när ni slutade? I så fall, när började denna nedstämdhet försvinna?
Många frågor, tackar på förhand för svar. Önskar er alla ett varmt lycka till med att sluta samt hålla er borta från den här drogen.
Jag har insett att min största svaghet är suget efter en tids avhållsamhet. Gärna när helgen närmar sig och man tycker att man förtjänar att "koppla av" (dricka). Känner någon igen sig? Hur hanterar ni andra detta fenomen?
Ni som har klarat av att hålla er borta i flera år, upplevde ni också en slags nedstämdhet när ni slutade? I så fall, när började denna nedstämdhet försvinna?
Många frågor, tackar på förhand för svar. Önskar er alla ett varmt lycka till med att sluta samt hålla er borta från den här drogen.
MVH. Buskalle
PS du får gärna skicka pm om du vill höra mer om hur jag tänker kring alkoholen.