Citat:
Ursprungligen postat av
Porrskadadidiot
Har varit nykter nu i lite över 5 veckor, käkat campral.. men idag är en dag jag inte står ut längre med att va nykter.. suget efter alkohol är så enormt så jag kan inte stå emot.. kan jag någonsin bli av med detta jävla suget? jag menar, det har ju gått 5 veckor utan att försvinna...
Blir så jävla less.. känns inte som man är en människa om man inte får dricka ibland
Är detta en sjukdom ? hur gör ni för att "bota" den isåfall?
Att jag är arbetslös gör kanske inte saken bättre, sitter ju mest inne i min lägenhet och ugglar..
Några av anledningarna till att jag dricker:
Känner att jag inte hör hemma i denna värld/tid.
Tycker alkohol(öl) är gott
Gillar berusningen, allt känns bättre och mer trivsamt
Får ingen ro i hjärnan när jag är nykter
Känns inte som jag har nåt att förlora om jag dricker, livet blir ändå vad det blir
Lite trist svar kanske men man måste hitta andra saker som fyller tomrummet.
Om du inte får ro utom med alkohol så måste du hitta ett sätt att få ro utan alkohol. Meditation och träning kan vara en bra kombination. Framförallt träning eller fysisk aktivitet av något slag är väldigt bra.
Om du känner att du inte hör hemma i denna värld/tid, hitta något som får dig att känna dig mer hemma. Spela rollspel eller nåt?
Att du är arbetslös (som jag själv) är ett stort hinder för att man ska känna sig värd nånting, delaktig i samhället osv. Försök att göra saker som stimulerar dig och som du kan känna dig nöjd med. Att sitta ensam hemma och dricka öl gör ju knappast att man känner sig nöjd med sig själv efter ett tag.