2016-03-03, 08:57
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namjorne
Jaha, nu är jag på dag 70. Inget sug, men jag har ågren för alla jävla pengar som jag bränt på sprit och droger. Jag kunde varit en rik man i dag om jag inte supit och knarkat så in i helsike.
Du måste acceptera det du inte kan förändra och förändra det du kan. /Lycka till i fortsättningen.
Citera
2016-03-03, 10:34
Medlem
Fy vilken ångest att vara nykter och drogfri. hade jag orkat gå upp ur sängen hade jag bedövat ångesten men nu orkar jag ingenting. bara telefonen datorn som betyder något nu.
Citera
2016-03-03, 10:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkanin
Fy vilken ångest att vara nykter och drogfri. hade jag orkat gå upp ur sängen hade jag bedövat ångesten men nu orkar jag ingenting. bara telefonen datorn som betyder något nu.
Hur länge har du hållit ut då?
Citera
2016-03-03, 10:38
Medlem
Vet att mycket av ångest är abstinens
Citera
2016-03-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur länge har du hållit ut då?

5 dagar. Vet att det är abstinens som är ångest på ångest som redan finns där. Jag vill vara ren men om jag är ren kommer ångest. Har skjutit upp att ta itag med ångesten. Gjorde en mycket dum sak för 7 dagar sen nu måste jag ta tag i allt.
Citera
2016-03-03, 11:10
Medlem
Läste trådstarten. Och det är kanske lite sent att svara på den 308 sidor senare, men då jag tror många har en liknande situation vill jag berätta om en barndomskompis till mig som hade en pappa som också var alkoholiserad. Hon är idag 23 år, dricker alldeles för många dagar i veckan, varje helg spetsas med droger och för varje gång jag träffar henne blir hon mer och mer ett skall av sig själv. Vi i kompisgänget gör allt vi kan för att få rätt på henne men hon vägrar att leva i verkligheten och för varje dag växer hennes skulder, ångest och hon har börjat bli elak mot sina vänner.
Så, tänk på era kids, ni lägger en dålig grund för dem.
Citera
2016-03-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipsterPoeten
Läste trådstarten. Och det är kanske lite sent att svara på den 308 sidor senare, men då jag tror många har en liknande situation vill jag berätta om en barndomskompis till mig som hade en pappa som också var alkoholiserad. Hon är idag 23 år, dricker alldeles för många dagar i veckan, varje helg spetsas med droger och för varje gång jag träffar henne blir hon mer och mer ett skall av sig själv. Vi i kompisgänget gör allt vi kan för att få rätt på henne men hon vägrar att leva i verkligheten och för varje dag växer hennes skulder, ångest och hon har börjat bli elak mot sina vänner.
Så, tänk på era kids, ni lägger en dålig grund för dem.

Du predikar för kören är jag rädd De flesta i den här tråden är nog här just för att de förstått vad alkohol gör med en.
Citera
2016-03-03, 14:31
Medlem
vi måste acceptera att vi är sjuka. Såg en kvinna idag på stan hon satt med påsen vi alla älskar helt full med diverse Go saker. Hon satt och pratade med sig själv va ej kontaktbar. Svamlade jag frågade hur det va fatt med henne men inget svar. För mindre än en månadsen va jag i den kvinnans kläder. Alla här vet hur lätt det är att trilla dit igen. Jag är glad att jag idag vaknade nykter glad att jag tar mig igenom dagen nykter. Även om det känns skit stora delar av dagen just nu så är allt bättre än att vara i missbruket.
Citera
2016-03-03, 14:50
Bannlyst
Har varit nykter nu i lite över 5 veckor, käkat campral.. men idag är en dag jag inte står ut längre med att va nykter.. suget efter alkohol är så enormt så jag kan inte stå emot.. kan jag någonsin bli av med detta jävla suget? jag menar, det har ju gått 5 veckor utan att försvinna...

Blir så jävla less.. känns inte som man är en människa om man inte får dricka ibland

Är detta en sjukdom ? hur gör ni för att "bota" den isåfall?

Att jag är arbetslös gör kanske inte saken bättre, sitter ju mest inne i min lägenhet och ugglar..

Några av anledningarna till att jag dricker:

Känner att jag inte hör hemma i denna värld/tid.
Tycker alkohol(öl) är gott
Gillar berusningen, allt känns bättre och mer trivsamt
Får ingen ro i hjärnan när jag är nykter
Känns inte som jag har nåt att förlora om jag dricker, livet blir ändå vad det blir
Citera
2016-03-03, 15:28
Medlem
Suget efter alkohol är inte värre än den ångest man får när man väl ska nyktra till! Imorgon är de fredag och är sjukt sugen, men har laddat upp helgen med tv-spel, böcker och film Klarar ja denna helgen trots att ja ska vara ensam så vet jag att det kommer kännas så mycket bättre 🤓👍
Citera
2016-03-03, 15:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrskadadidiot
Har varit nykter nu i lite över 5 veckor, käkat campral.. men idag är en dag jag inte står ut längre med att va nykter.. suget efter alkohol är så enormt så jag kan inte stå emot.. kan jag någonsin bli av med detta jävla suget? jag menar, det har ju gått 5 veckor utan att försvinna...

Blir så jävla less.. känns inte som man är en människa om man inte får dricka ibland

Att jag är arbetslös gör kanske inte saken bättre, sitter ju mest inne i min lägenhet och ugglar..

Känns inte som jag har nåt att förlora om jag dricker, livet blir ändå vad det blir

Jag botar suget med en alkoholfri öl (oftast är det mest öl-känslan jag vill åt ändå). Varningens finger dock, detta kan trigga vissa. Alternativt går jag och tränar hårt som fan, med en härlig bastu efter. Då är suget som bortblåst, speciellt då man inte vill förstöra en bra träning med massa äcklig sprit.
Citera
2016-03-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrskadadidiot

Lite trist svar kanske men man måste hitta andra saker som fyller tomrummet.

Om du inte får ro utom med alkohol så måste du hitta ett sätt att få ro utan alkohol. Meditation och träning kan vara en bra kombination. Framförallt träning eller fysisk aktivitet av något slag är väldigt bra.

Om du känner att du inte hör hemma i denna värld/tid, hitta något som får dig att känna dig mer hemma. Spela rollspel eller nåt?

Att du är arbetslös (som jag själv) är ett stort hinder för att man ska känna sig värd nånting, delaktig i samhället osv. Försök att göra saker som stimulerar dig och som du kan känna dig nöjd med. Att sitta ensam hemma och dricka öl gör ju knappast att man känner sig nöjd med sig själv efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in