Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-21, 19:21
  #1
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Jag kör för tillfället med Firefox (om det nu spelar roll).
Grejen är att musmarkören far runt som en jävla tok på skärmen även om jag låter musen ligga still. Den hoppar runt av sig själv i en radie av några cm.
Mycket irriterande när man ska klicka någonstans...

Vad kan det bero på??
Citera
2009-02-21, 19:29
  #2
Medlem
korvkioskens avatar
Var så för mig också. Det som var felet för mig var att jag använde en laser mus på en musmatta som bara för optiska.
Citera
2009-02-21, 19:35
  #3
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Jahaaa, så enkelt var det.

Tack för tipset.
Citera
2009-02-21, 19:39
  #4
Medlem
fakirens avatar
Så blev det för mig också (med en optisk mus), då kikade jag vid lasern. Då satt det ett hårstrå där.
Citera
2009-02-21, 19:42
  #5
Medlem
Flatroms avatar
Har en relaterande fråga: om musen fungerar lodrätt men inte vågrätt, vad fan kan vara fel då? Vågrätt så flibbrar den bara omkring helt okontrollerbart.
Citera
2009-02-21, 20:38
  #6
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatrom
Har en relaterande fråga: om musen fungerar lodrätt men inte vågrätt, vad fan kan vara fel då? Vågrätt så flibbrar den bara omkring helt okontrollerbart.
vilken typ av mus har du? och menar du att det fungerar om du kör musen mot väggen, men inte mot bordet?
Citera
2009-02-21, 22:29
  #7
Medlem
RaZoR1394s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatrom
Har en relaterande fråga: om musen fungerar lodrätt men inte vågrätt, vad fan kan vara fel då? Vågrätt så flibbrar den bara omkring helt okontrollerbart.

Låter som ett vanligt Razer Lachesis fel när du använder gammal firmware. Uppgradering fixar det. Jag har dock ingen aning vilken mus du använder men jag vet precis vad du menar.

Att markören hoppar runt beror vanligtvis på att det är skit i linsen, speciellt på musar som har en lins som nästan "slickar" bordet. Sätta fast "padz/glidz etc" för att höja upp musen hjälper lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback