Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2014-01-10, 15:22
  #97
Medlem
Det brann någon gån kommer inte ihåg när,en kompis Jacko T omkom han bodde i huset.
Citera
2014-01-11, 11:58
  #98
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
någon som vet om dom fortfarande hyr ut lokaler i lyckholms? var inte planen att det skulle rivas/renoveras?
Delar av Lyckholms revs sommaren 2013. Men det förekommer fortfarande klubbar där. Dock är ägaren skogstokig och säger upp kontrakt utan förvarning om de får reda på att det är svartklubb så ska man arra så måste man smyga.
Citera
2014-01-13, 10:12
  #99
Medlem
Doktordonkas avatar
Finns väl något tiotal. De flesta kör techno, och riktig svartklubb är det kanske inte, man måste stå föranmäld på medlemslista för att komma in, det är ju inte riktigt klassisk svartklubb det heller.
Trucken är ju inte svartklubb, utan medlemsklubb. Du kommer inte in utan att vara medlem.
Fanns ju ett mc-hak i gamlestan där det var mycket klubbar förr, någon som vet varför det inte är fester där oftare? Måste vara ett par år sedan jag var där senast, rätt trevlig lokal på ovanvåningen av ett hus ganska nära en järnväg.

Att politikerna drog in tre-tillståndet till många krogar i gbg samt femtillståndet för ett par ställen med öppnar ju för att det åter igen kommer att bli fler svartklubbar.
Citera
2014-03-04, 16:04
  #100
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Fanns ju ett mc-hak i gamlestan där det var mycket klubbar förr, någon som vet varför det inte är fester där oftare? Måste vara ett par år sedan jag var där senast, rätt trevlig lokal på ovanvåningen av ett hus ganska nära en järnväg.

Det är inte Klubb O du tänker på? Minns att det ofta var långa köer och man fick gå upp för en relativt smal trappa. Väl på övervåningen var det ganska trångt och instängt, alla rökte även inomus
Citera
2014-03-30, 20:20
  #101
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Det är inte Klubb O du tänker på? Minns att det ofta var långa köer och man fick gå upp för en relativt smal trappa. Väl på övervåningen var det ganska trångt och instängt, alla rökte även inomus

Jepp. Klubb O. Fast arrangören bor numera i Berlin, så det var några år sedan. Men najs ställe. Och det röktes en hel del inte bara cigg inomhus om man säger som så
Citera
2014-05-01, 23:08
  #102
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Klubb-O
Var sjukt bra drag där i lördags.
Haha. Sjukt roligt att läsa gamla inlägg i den här tråden. Jag kikade precis på lite bilder som jag tog när jag var där samma kväll, riktigt grymt ställe! Det röktes rätt ordentligt med röka inomhus, såpass mycket och ogenerat att jag funderade på om det skulle bli razzia.

Men för att återkomma till tråden. Ingen som nämnt Franska Klubben? Rätt speciellt ställe, kunde stå nått jazzband och spela också mitt i baren, kul grej.
Citera
2014-05-02, 08:58
  #103
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Haha. Sjukt roligt att läsa gamla inlägg i den här tråden. Jag kikade precis på lite bilder som jag tog när jag var där samma kväll, riktigt grymt ställe! Det röktes rätt ordentligt med röka inomhus, såpass mycket och ogenerat att jag funderade på om det skulle bli razzia.

Men för att återkomma till tråden. Ingen som nämnt Franska Klubben? Rätt speciellt ställe, kunde stå nått jazzband och spela också mitt i baren, kul grej.

Jag minns Franska Klubben på Övre Husargatan. Kanske inte en av de bästa klubbarna (minns jag helt fel när jag säger att de bara sålde folköl???) men pga av de andra lokalerna i huset med möjlighet till drogintag var det ett ställe jag var på nästan samtliga tillfällen.
Citera
2016-08-26, 14:16
  #104
Medlem
Whiplarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Det fanns svartklubb i Lyckholms gamla bryggeri och sen låg det ett ställe 40-50 meter innan africanna.


Det var Blow-Up du tänkte på!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback