Jag har nu fått tag i ett par fårskallar och detta skall bli mat. Jag har en tanke om att blanchera dem lite gött i vatten och sedan koka dem möra i buljong. Varpå man grillar dem i ugnen med kryddor. Men detta är ett rätt tråkigt recept. Makabert som skalle är, vad tycker ni man bör göra med dem? Alla tips och ideer är välkomna!
Varför luktar det om djuret inte börjat ruttna, vad är det som stinker?
De var inte ruttna men det stank, kan ha varit bitar av hjärnan kvar eller så lukter det illa när man kokar själva kraniumet. Vet inte varför men stank gjorde det.
Jag har nu fått tag i ett par fårskallar och detta skall bli mat. Jag har en tanke om att blanchera dem lite gött i vatten och sedan koka dem möra i buljong. Varpå man grillar dem i ugnen med kryddor. Men detta är ett rätt tråkigt recept. Makabert som skalle är, vad tycker ni man bör göra med dem? Alla tips och ideer är välkomna!
TS, hur gick det? Går själv i Fårskalle-tankar men svårt att hitta recept med bra tillvägagångssätt på Internet.
Någon annan som provat att göra denna delikatess hemma som vill berätta utöver TS och Psyko Dad?
Bumpr upp denna tråd då jag är jäkligt nyfiken på en sak.
I varenda förortslivs (turklivs) säljs det fårskallar, så det lär ju vara relativt vanligt som föda där, men hur tillagar man den på invandrarvis? (Vete tusan vad jag ska kalla det annars :P)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!