Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-21, 00:08
  #1
Medlem
Csharpers avatar
Tjenare, jag köpte en Mac Pro för ett par dagar sedan och är riktigt nöjd...
dock finns det ett par irriterande saker...
vet inte hur det är på andra mac'ar men på Mac Pro finns det iaf ingen eject -knapp till dvd-läsaren på själva datorn utan den sitter på tangentbordet...
nu är det så att eject-knappen funkar 1 av 2 gånger när man ska mata in/ut dvdn ... vilket är jävligt irriterande.. visst, det går väl an om den inte går in utan att man måste trycka in dvd-läsaren för hand, men ibland går den inte ens ut! så sitter man där och ska försöka sätta i en skiva men dvd-läsaren vägrar åka ut...
asså den verkar reagera på att jag trycker på knappen så att det blinkar alltid till den där eject-bilden/ikonen på skärmen men dvd säger ingenting
och jag har ju inte direkt nån vidare lust att skicka in datorn på nån jävla service efter typ 3 dagar :

någon som uppleft detta? vet vad som är fel? tips?
Citera
2009-02-21, 00:19
  #2
Medlem
systems avatar
Eject-knapp på själva läsaren är så ... så 90-tal så det finns inte.

Håll ned knappen en sekund eller två, så ska du se att det funkar. Om det inte funkar är det fel på din dator och du bör få den fixad. Såvida skivan är ledig alltså.
Citera
2009-02-21, 00:28
  #3
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Eject-knapp på själva läsaren är så ... så 90-tal så det finns inte.

Håll ned knappen en sekund eller två, så ska du se att det funkar. Om det inte funkar är det fel på din dator och du bör få den fixad. Såvida skivan är ledig alltså.
nej det funkar inte även om jag håller nere den
vägrar att komma ut nu... men eject-bilden blinkar till

EDIT: Hittade anledningen; jag kör vmWare (virtual machine) och när det är igång så funkar eject-knappen så där dåligt.. stängde ned det och då funkar den utmärkt skönt att det inte var något större hårdvarufel då...
men fortfarande irriterande då jag troligen kommer att köra vmWare större delen av tiden ja sitter vid datorn...
__________________
Senast redigerad av Csharper 2009-02-21 kl. 00:36.
Citera
2009-02-21, 00:49
  #4
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
nej det funkar inte även om jag håller nere den
vägrar att komma ut nu... men eject-bilden blinkar till

EDIT: Hittade anledningen; jag kör vmWare (virtual machine) och när det är igång så funkar eject-knappen så där dåligt.. stängde ned det och då funkar den utmärkt skönt att det inte var något större hårdvarufel då...
men fortfarande irriterande då jag troligen kommer att köra vmWare större delen av tiden ja sitter vid datorn...
Om gästoperativet har lagt beslag på läsaren/den inmatade skivan så är det bara att klicka på CD-symbolen i nederkanten av fönstret eller i menyn Virtual Machine om du kör i unityläget.
Citera
2009-02-21, 00:52
  #5
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Om gästoperativet har lagt beslag på läsaren/den inmatade skivan så är det bara att klicka på CD-symbolen i nederkanten av fönstret eller i menyn Virtual Machine om du kör i unityläget.
hmm.. förstår inte riktigt vad du menar och har stängt vmw så pallar inte öppna det igen för att testa, men problemet är att knappen funkar lika sällan i vmw(vista) som i mitt "vanliga" mac os...
Citera
2009-02-21, 01:06
  #6
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
hmm.. förstår inte riktigt vad du menar och har stängt vmw så pallar inte öppna det igen för att testa, men problemet är att knappen funkar lika sällan i vmw(vista) som i mitt "vanliga" mac os...


Ärligt talat ditt jävla slappfetto. Vi försöker hjälpa dig då kan du väl för fan starta om programmet?
Citera
2009-02-21, 02:00
  #7
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ärligt talat ditt jävla slappfetto. Vi försöker hjälpa dig då kan du väl för fan starta om programmet?
Haha, slappfetto
Citera
2009-02-21, 10:11
  #8
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
hmm.. förstår inte riktigt vad du menar och har stängt vmw så pallar inte öppna det igen för att testa, men problemet är att knappen funkar lika sällan i vmw(vista) som i mitt "vanliga" mac os...
Om du orkar gå till en affär och lämna in den så gör det. Kör gärna samma attityd på affären så ska det nog lösa sig.
Om du tror det är fel på den så måste du ju få det åtgärdat. Palla det.
Citera
2009-02-21, 23:11
  #9
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ärligt talat ditt jävla slappfetto. Vi försöker hjälpa dig då kan du väl för fan starta om programmet?

för det första, läste jag vi ? eller läste jag fel?.. får jag fråga vad fan du har sagt för vettigt i den här tråden?
så du kan ju bara ta dina sjuka kommentarer och köra upp dem någon stans...
för det andra, om du kollar tidpunkten på posten så kanske du kan fatta att jag var på väg att gå och lägga mig... (vilket det för övrigt verkar som att du också skulle behöva..)

Citat:
Ursprungligen postat av Itman
Haha, slappfetto
totalt meningslös post...


Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Om du orkar gå till en affär och lämna in den så gör det. Kör gärna samma attityd på affären så ska det nog lösa sig.
Om du tror det är fel på den så måste du ju få det åtgärdat. Palla det.
seriöst, du har inte läst hela tråden va? jag har ju redan kommit fram till att det inte var något hårdvarufel... så i framtiden kan du ju ta och läsa hela tråden innan du slänger ur dig en massa dumma kommentarer...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback