2009-02-20, 21:09
Medlem
Pqps avatar
Hej, innan folk börjar kasta grönsaker och vråla "SÖK!", så vill jag framföra att jag tidigare har använt två skärmar till en och samma dator utan problem. Nu är det dock något knepigt med min sekundära bildskärm. När jag gått in och valt primär och sekundär skärm så blinkar min sekundära till lite och jag hinner se skrivbordet på den i ungefär en sekund innan den blir bäcksvart igen. Den primära skärmen funkar dock som den ska, det är bara den sekundära som inte vill stanna som den ska vara. Några tips på vad som kan vara fel?

Tacksam för svar,
eder Emil.
Citera
2009-02-20, 21:40
Medlem
Kollat att sladden sitter?
Har du provat ändrat upplösningen?
Citera
2009-02-20, 21:48
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Kollat att sladden sitter?
Har du provat ändrat upplösningen?

Om sladden inte var inkopplad så skulle jag förmodligen inte se bilden alls, även testat alla möjliga upplösningar på den sekundära skärmen, samma sak där. Bilden visas i en sekund, sedan försvinner den.
Citera
2009-02-20, 22:15
Medlem
Och om du sätter den primära som sekundär och vice versa?
Citera
2009-02-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Om sladden inte var inkopplad så skulle jag förmodligen inte se bilden alls, även testat alla möjliga upplösningar på den sekundära skärmen, samma sak där. Bilden visas i en sekund, sedan försvinner den.
Jag pratade om glappande kontakter. Inte att de är helt utdragna.

Och vad händer om du byter plats på sladdarna om du nu går.
Citera
2009-02-20, 22:30
Medlem
xopahs avatar
Kör du DVI - DVI? Prova att byta den icke fungerande skärmen till VGA anslutning. Jag hade ett jädra kör att få två DVI att fungera.
En av mina skärmar vägrade fungera på DVI, den var mycket skum.

Vill den ena inte funka i DVI men på VGA så är det ett fel i någonting i DVI anslutningen och kan alltså skickas tillbaka på garantin.
Nu efter otaliga bråk så funkar DVI DVI felfritt!
Testa det!
Citera
2009-03-05, 23:13
Medlem
Lånar denna tråden för att ställa en likande fråga.

Jag har två grafikkort i datorn och tänkte koppla in två skärmar för att få större arbetsyta, men när jag kopplar in den andra skärmen är den fortfarade svart och den dyker inte upp bland bildskärmsinställningarna.

Båda är inkopplade med VGA-kabel om det har någon betydelse.

Någon som tror sig ha en lösning på problemet för att få den andra skärmen att fungera när det är inkopplat i det andra grafikkortet?
Citera
2009-03-05, 23:22
Medlem
Vad är det för Grafikkort (ATI eller NVIDIA)?
Vilken Windows har du?

Du måste ställ in i bildskärms inställningarna så att Windows vet att hur du vill använda skärmarna. Höger klicka på skrivbordet hur du sedan når till bildskärms inställningarna i menyn som dyker upp beror på vilka svar du ger.
Citera
2009-03-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Vad är det för Grafikkort (ATI eller NVIDIA)?
Vilken Windows har du?

Du måste ställ in i bildskärms inställningarna så att Windows vet att hur du vill använda skärmarna. Höger klicka på skrivbordet hur du sedan når till bildskärms inställningarna i menyn som dyker upp beror på vilka svar du ger.
Grafikkorten är Nvidia och operativsystemet är XP.

En detalj jag bör tillägga är att om jag kopplar in den skärmen jag använder nu till det andra grafikkortet så kommer heller ingen bild utan den är helt svart. Grafikkorten är ju identiska så förstår inte varför det är så.
Citera
2009-03-06, 06:16
Medlem
Ok Jag hade missat biten att det också var två olika grafikkort. Då behövs det göras mer.

Om du tar bort grafikkortet som du vet funkar. Får du någon bild på den andra då?

Vad är det för modell på grafikkortet? Alla nya grafikkort har väll två utgångar som man kan koppla in två skärmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in