Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-01-06, 13:01
  #49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Gå in på google video och sök på perfect murder.
Kul dokumentär om det perfekta mordet.
Där tar dom upp några olika varianter att få ett lik att försvinna i badkaret.

Diskmaskins-diskmedel ska tydligen fungera skitbra för att lösa upp allt utom benen.
Benen är ju bara att dumpa i valfri syra så försvinner dom.

Denna handlar också om det perfekta mordet:
Vetenskapens.Varld.2008.E08.SWEDISH.PDTV.XVID-CLASSIC

Väldigt interessant
Citera
2010-01-06, 19:23
  #50
Medlem
seriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Gå in på google video och sök på perfect murder.
Kul dokumentär om det perfekta mordet.
Där tar dom upp några olika varianter att få ett lik att försvinna i badkaret.

Diskmaskins-diskmedel ska tydligen fungera skitbra för att lösa upp allt utom benen.
Benen är ju bara att dumpa i valfri syra så försvinner dom.

Problemet är väl att i Perfect Murder behandlar de grisfötter i diskmedel och lämnar i 60C i 6 dygn. Hur man ska få ett badkar att hålla så hög temp så länge är ju ett problem sålänge man inte bor jävligt ensligt till och kan ha någon koleld puttrande. Men det var jävligt effektivt måste man ju ändå säga. Helt renskrapat och upplöst. Benen lär ju vara betydligt enklare att göra sig av med än en kropp.
Citera
2010-01-06, 22:15
  #51
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serious
Problemet är väl att i Perfect Murder behandlar de grisfötter i diskmedel och lämnar i 60C i 6 dygn. Hur man ska få ett badkar att hålla så hög temp så länge är ju ett problem sålänge man inte bor jävligt ensligt till och kan ha någon koleld puttrande. Men det var jävligt effektivt måste man ju ändå säga. Helt renskrapat och upplöst. Benen lär ju vara betydligt enklare att göra sig av med än en kropp.

Ja men om du nu ska göra dig av med en kropp i ett badkar gör du det fanimej inte i en lägenhet.

Värmen lär väl bara skynda på processen?
Släng i tre doppvärmare så håller du nog lagom temp.
Citera
2010-01-07, 00:01
  #52
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia
Jag använder mig alltid av kungsvatten när jag stuvar undan liken
Hur får du kungsvattnet att stanna kvar i badkaret? Så det inte fräts sönder menar jag. Jag har gjort kungsvatten flera gånger, men det går inte att lagra.

Men sen har väl kungsvatten ett högre pH än t.ex koncentrrad salpetersyra eller koncentrerad svavelsyra. Det är väl det att det ger ifrån sig nitroniumjoner(?), som gör det speciellt att det kan lösa upp Au & Pt. Inte att det är "mer frätande"? Samma är det väl med fluorvätesyra, dess verkan på kroppen beror inte på dess pH, utan att det tränger in o fördärvar.
Citera
2010-01-07, 01:53
  #53
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Hur får du kungsvattnet att stanna kvar i badkaret? Så det inte fräts sönder menar jag. Jag har gjort kungsvatten flera gånger, men det går inte att lagra.

Men sen har väl kungsvatten ett högre pH än t.ex koncentrrad salpetersyra eller koncentrerad svavelsyra. Det är väl det att det ger ifrån sig nitroniumjoner(?), som gör det speciellt att det kan lösa upp Au & Pt. Inte att det är "mer frätande"? Samma är det väl med fluorvätesyra, dess verkan på kroppen beror inte på dess pH, utan att det tränger in o fördärvar.

Han kanske mördar peknegrer med guldtänder?
Citera
2010-12-17, 15:30
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_man
Jag gillar inte sådana diskussioner på hur man mördar folk, men kan säga en sak:

Det är omöjligt, eftersom människor har en antal atomer och det är omöjligt att hälla in så många molekyler att den överskrider kroppens atomantal, särskild om det ska vara vattenlöslig
jaså, du var ju smart. Har du någonsin hörtalas om Jeffrey Dahmer?
Citera
2010-12-18, 08:50
  #55
Medlem
Ta kål på några älgar, häll deras magsyra i badkaret.
OBS akta dina ögon för syran.
Citera
2018-11-02, 21:36
  #56
Medlem
Man skulle ju kunna tänka sig något starkt basiskt också som lut eller koncentrerat blekmedel. Det gör nog susen på kroppen.
Citera
2018-11-03, 05:29
  #57
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Där använde dom saltsyra vilket verkar helt idiotiskt. Låg koncentration, binder inte vatten och dyrt med sådana mängder. Man ska inte tro på allt man ser på TV

Nej, i Breaking Bad var det HF, Fluorvätesyra de använde - Minns också ett avsnitt av Mythbusters där de bevisade att HF inte gjorde något vidare jobb på att varesig lösa upp en griskropp eller badkaret.

Däremot använde de de HCl (Saltsyra) och en ingrediens till som de blurrade texten på men som jag vet var H2O2 (Väteperoxid).

Saltsyra + Väteperoxid blir något väldigt otrevligt som fräter igenom det mesta.

Mvh, ZaphodB
Citera
2018-11-03, 10:11
  #58
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodB
Nej, i Breaking Bad var det HF, Fluorvätesyra de använde - Minns också ett avsnitt av Mythbusters där de bevisade att HF inte gjorde något vidare jobb på att varesig lösa upp en griskropp eller badkaret.

Däremot använde de de HCl (Saltsyra) och en ingrediens till som de blurrade texten på men som jag vet var H2O2 (Väteperoxid).

Saltsyra + Väteperoxid blir något väldigt otrevligt som fräter igenom det mesta.

Mvh, ZaphodB
Det var H2SO4 och H2O2 de använde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Piranha_solution
Citera
2018-11-04, 08:38
  #59
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Det var H2SO4 och H2O2 de använde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Piranha_solution

Hade för mig det var Saltsyra, nåja blandningen jag beskrev är iaf vanlig till etsning av metall, någon jag brukar använda den till då jag tillverkar kretskort till prototyper.

(Ingen speciellt trevlig blandning att handskas med HCl+H2O2 heller, så bygger jag något brukar jag efter prototypstadiet beställa färdiga mönsterkort, är ju bara att skicka en gerber-fil så får man färdigetsade kort tillbaks för en spottstyver).

Mvh, ZaphodB
Citera
2018-11-04, 12:52
  #60
Medlem
Mulla Krekars avatar
Denna är rätt intressant;
https://www.youtube.com/watch?v=oipksRhISfM
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback