Enligt min diagnostikverktyg för DirectX så har jag DirectX-version: DirectX 10.
Jag körde DirectX setupen som fanns på spelets DVD skiva och den sätter igång att uppdatera och instalera DirectX på datorn. Men när den når typ 90%av installationen och kommer till den berörda filen XAudio2_1.dll så stannar installationen plötsligt och jag får samma meddelande som när jag försöker installera spelet, nämligen;
C:\Windows\system32\XAudio2_1.dll är antingen inte utformat för att köras på Windows eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programmet igen med hjälp av det ursprungliga instalationsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för support.
Efter detta meddelande följer ett fönster där det står:
Ett internt fel uppstod. Information om felet finns i filen DXError.log och DirectX.log i Windows-mappen.
Vad som händer efter det är att DirectX setupen meddelar mig om att installationen misslyckades och jag kan bara slutföra det hela. Jag har inte hittat de loggarna som det interna felet nämns, och jag vet heller inte var jag kan hitta XAudio2_1.dll.
Vad är mitt nästa steg? Ska jag ta bort XAudio2_1.dll på något sätt och sätta igång DirectX setupen från spelets DVD skiva? Eller finns det någon annan lösning. Men om det är så att jag ska ta bort XAudio2_1.dll hur gör jag då detta?