Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2009-03-23, 06:59
  #85
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Jag blev lovad en poll för en månadsen.

Snacka ni på i tråden om ni vill, jag skiter i den nu, man kunde ju ta bort den meningen om att inte snacka om man hade lust, men det har man inte tydligen.

ställningen var 80% för tillåten fildelning av allt material, sedan har det tillkommit +10st för och 0 emot, så det borde vara +85% eller nåt, orkar inte räkna nu, men jag tror att den siffran är representativ, därmed försvann demokratin
2009-03-23, 07:05
  #86
Medlem
puckots avatar
1. Nej, inte byggt på det som dom står åtalade för och eftersom åklagarnas sk. "bevis" bara är skrattretande och pinsamma, hela rättegången är ju ett skämt.

2. Mja, tidigare var jag inte helt säker på den frågan. Att jag inte kunde bortse från den potentiella risken att vissa artister och upphovsmän kanske förlorar ekonomiskt på detta, och att man borde hitta sätt för att kompensera dom på. Men samtidigt tror jag inte på att lösningen är förbud och att jaga folk, för fildelningen kommer aldrig gå att stoppa, det är inte realistiskt.

Men sen finns det ju och andra sidan studier och forskning som visar på att många fildelare tvärtom köper mycket av den film och musik som dom laddar ner och på andra sätt bidrar till artister och upphovsmän i större utsträckning än många andra. Alla fildelare är ju inte stöpa i samma form och fildelar av massa olika orsaker. Baserat på detta, så är jag nog ändå övervägande positiv till fildelningen. Så det får blir ett Ja på den frågan. Det ska vara tillåtet. Men samtidigt är det kanske viktigt att arbeta för att hitta attraktiva och lagliga lösningar för att fånga upp den gruppen och att lyssna mer på konsumenteras önskemål.


Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
1. Tycker ni piratebay ska fällas? Ja eller nej?

2. Tycker ni all fildelning ska vara tillåtet i Sverige? Ja eller nej?
2009-04-09, 07:49
  #87
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Nu har det kommit en poll -----> https://www.flashback.org/showthread.php?t=866733

Gå in och rösta alla ni som röstat här inne, så det blir någon ordning på resultatet
2009-04-10, 17:15
  #88
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Är det någon som vet när domen kommer?

Föresten.

1:Nej
2:Ja
2009-04-10, 19:36
  #89
Medlem
StigAllans avatar
1:Nej
2:Ja
2009-04-10, 22:13
  #90
Medlem
MidgetHumpers avatar


1:Nej
2:Ja
2009-04-14, 17:58
  #91
Medlem
1. Nej
2. Ja
Som alla andra.

Smyger in en fråga. Jag har ett konto på Piratebay. Jag sparar användarnamn och lösenord, men varje gång jag ska gå in på Piratebay så har jag fel lösenord. Så för att komma in nu måste jag varje gång fixa ett nytt lösenord som skickas till mail och bla bla bla, men det orkar jag inte. Vad är fel?
2009-04-14, 18:01
  #92
Medlem
Tantaloras avatar
Låser denna då det finns tråd med poll
https://www.flashback.org/showthread.php?t=866733

/Mod
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback