2009-02-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Så längesen och nu gör du något? Du borde ha tagit tag i det där direkt,
Ja där får jag skylla mig själv som har haft dålig koll på kontoutdragen...
Citera
2009-02-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
Låter som riktiga skojare.. Fan vad tråkigt det är när sånt händer!
Hoppas det löser sig för dig!
Tack. Ja det är för jävla tråkigt.
Citera
2009-02-22, 19:02
Medlem
fy för Xercise

Kan berätta att en månad hit eller dit är inget om man jämför med oss, Xercise kristianstad är värre bovar.

Jag och min flickvän löste 4månaders för ca 1500 spänn var. Efter en vecka blev jag långtidssjuk och vi bestämde oss för att frysa ner kortet, och det va absolut inga problem utan var bara att frysa upp när vi ville sa de i telefon.....I HELVETE HELLER, tydligen så fick man inte frysa ner på xercise som de så villigt gått med på och tydligen hade vårt 4 månaders kort gått ut utan att vi varit där en ända gång. Så jag säger bara akta er för att göra samma misstag.

Men att de drar pengar efter man sagt upp är ju med et helvete, man blir så jävla sur för 300spänn är pengar det med.

jävla gym
Citera
2009-02-24, 09:10
Medlem
pipgubbens avatar
går det inte att vända sig till konsumentskyddsverket eller vad de nu heter i frågor som dessa?
Citera
2009-02-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daltoncity
Kan berätta att en månad hit eller dit är inget om man jämför med oss, Xercise kristianstad är värre bovar.

Jag och min flickvän löste 4månaders för ca 1500 spänn var. Efter en vecka blev jag långtidssjuk och vi bestämde oss för att frysa ner kortet, och det va absolut inga problem utan var bara att frysa upp när vi ville sa de i telefon.....I HELVETE HELLER, tydligen så fick man inte frysa ner på xercise som de så villigt gått med på och tydligen hade vårt 4 månaders kort gått ut utan att vi varit där en ända gång. Så jag säger bara akta er för att göra samma misstag.

Men att de drar pengar efter man sagt upp är ju med et helvete, man blir så jävla sur för 300spänn är pengar det med.

jävla gym
Fy fan! Jag förstår att du e förbannad
Citera
2009-02-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipgubben
går det inte att vända sig till konsumentskyddsverket eller vad de nu heter i frågor som dessa?
Det kanske det gör, ska faktiskt ringa och kolla. Tack för tipset.
Citera
2009-02-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipgubben

jo borde ju faktist gå...men det gymmen inte fattar är just det att ju mer medlemmar de har desto fler medlemmar drar med sina kompisar då det inte är särskillt kul att träna ensam. Så jag har avrått flera personer från att gymma där så de har gått back på de perosnerna
Citera
2009-02-24, 20:26
Medlem
ekwohos avatar
Tråkigt att det ska vara sådär =(. Men kan man ju tänka på att så fort man säger upp nått osv, alltid se till så man får bekräftelse på det. annars kan man inprincip bli överkörd. Muntliga avtal skall gälla tycker man, verkar vara riktiga fittor det där, så får man inte en verksamhet att bli lönsam i längden
Citera
2009-02-24, 21:15
Medlem
SebbeBoys avatar
Har också råkat ut för detdär hos ett Life gym.
De verkar ha en förmåga att lura folk på pengar

Aldrig mer att jag sätter min fot på ett Life gym igen...
Citera
2010-03-21, 22:57
Medlem
Dom är redigt pengakåta på Life i Kortedala. När jag signade upp där bad dom mig betala en månad i förskott. Visst tänkte jag, lugnt. Sen krävde hon 200:- mer för "startavgift". Frågade vad det var för avgift hon snacka om och då sa hon att det kostar 200:- att starta autogirot, yeeeeah right.

Surt att det ska vara så, men tack för heads-up, ska se till att säga upp det i tid.
Citera
2010-03-22, 20:26
Medlem
haha! 200kr att starta autogirot. JAPP. Låter troligt haha. Life låter som om något man ska hålla sig undan ifrån! Tycker även att friskis "medlemsavgift" på 100kr om året är löjlig. Frågade varför jag behövde betala den hundringen och vad det gjorde för nytta...fick inget bra eller tydligt svar. Det hade ju varit en sak om man fått träna på vilket friskis som helst isåfall, men det enda man får göra är att träna på andra friskis BILLIGARE. Jävla nötter!

OnT: Lycka till! Rapportera till konsumentverket!
Citera
2011-01-03, 21:37
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic89
haha! 200kr att starta autogirot. JAPP. Låter troligt haha. Life låter som om något man ska hålla sig undan ifrån! Tycker även att friskis "medlemsavgift" på 100kr om året är löjlig. Frågade varför jag behövde betala den hundringen och vad det gjorde för nytta...fick inget bra eller tydligt svar. Det hade ju varit en sak om man fått träna på vilket friskis som helst isåfall, men det enda man får göra är att träna på andra friskis BILLIGARE. Jävla nötter!

OnT: Lycka till! Rapportera till konsumentverket!

ok men det hade faktiskt ngt med den svenska byråkratin att göra.

Friskis och Svettis drivs som en idrottsförening, då måste de ta en medlemsavgift för att få göra det.
Vet inte riktigt varför det är så viktigt för Friskis, men antagligen ger det skattefördelar.

Var så länge sen nu men när jag frågade om det på mitt friskis för flera år sedan så fick jag ett jättebra och logiskt svar, som antagligen var i de banorna jag tänker här nu i denna posten.
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-01-03 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in