• 1
  • 2
2009-02-20, 09:52
Medlem
har skt men ej funnit svar.

Det kommer en tik till min hane i helgen. Jag kan tyvrr inte f ledigt frn jobbet och vara hemma med dem.
S min frga; r det bst att lta dem vara ensamma ihop? Hur stor r risken att de skadar sig vid hngning?

Eller

Ska jag hlla dem tskillda (med risken att tiken gnyr mina grannar till vansinne) och para dem nr jag har jobbat klart?

Hur hade ni gjort?
Ngon som har varit i samma sits??
MVH
Citera
2009-02-20, 11:01
Medlem
cannaBes avatar
Sjukt att inte hundar kan para sig sjlva utan att det ska vara mnniskor med och styra. Hur gjorde dom innan vi hade dom som keldjur?
Citera
2009-02-20, 11:33
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag tror att du br vnta tills du kommer hem. I och med att hanhundens snopp svller och fastnar s r ju skaderisken stor om tiken (eller hanhunden fr den delen) frsker lmna akten s att sga. Jag har inte varit i samma sits sjlv men min spontana tanke r att det kan g snett om den ena frsker dra sig ur/anser att det rcker s jag tycker att du br vnta tills efter jobbet s att du kan vara med och verblicka det hela.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2009-02-20 kl. 11:35.
Citera
2009-02-20, 11:37
Medlem
LadyLynxs avatar
Det finns alltid en risk vid parning att ngon utav dom blir skadad, hanens penisben kan brytas av d dom sitter ihop upp till 40 minuter och honan kanske fr fr sig att traska ivg. Hade det varit min/mina hundar skulle jag inte vilja att dom gjorde det sjlva,ifall honan blir orolig vill man kunna lugna henne. Har du ingen som kan passa en av hundarna under dagen ?
Citera
2009-02-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLynx
Det finns alltid en risk vid parning att ngon utav dom blir skadad, hanens penisben kan brytas av d dom sitter ihop upp till 40 minuter och honan kanske fr fr sig att traska ivg. Hade det varit min/mina hundar skulle jag inte vilja att dom gjorde det sjlva,ifall honan blir orolig vill man kunna lugna henne. Har du ingen som kan passa en av hundarna under dagen ?

Jo jag kan ordna hundvakt till en av dem (hanen). Men ska para dem frsta gngen idag och av egen erfarenhet s brukar tiken gny/skrika tills hanen kommer tillbaka.

Dock r jag mer mn om hundarna n mina grannars hrsel. S om det inte r ngon som har positiva erfarenheter utav att lta dem fixa det sjlva s tror jag att ven jag avstr.
Citera
2009-02-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Sjukt att inte hundar kan para sig sjlva utan att det ska vara mnniskor med och styra. Hur gjorde dom innan vi hade dom som keldjur?

som jag och de andra skrev r risken stor att de skadar sig nr de sitter fast i varandra (hngningen)

Min frga var hur stor risken att de skadar sig r, inte hur de hanterade detta innan vi hade som som keldjur
Citera
2009-02-20, 13:20
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fipi
som jag och de andra skrev r risken stor att de skadar sig nr de sitter fast i varandra (hngningen)

Min frga var hur stor risken att de skadar sig r, inte hur de hanterade detta innan vi hade som som keldjur
Jag fattade din frga men kunde inte svara eftersom du tagit hunden frn det vilda och drfr kan jag inte frutsp hur den klarar av att fortplanta sig eller inte.
Citera
2009-02-20, 23:24
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Jag fattade din frga men kunde inte svara eftersom du tagit hunden frn det vilda och drfr kan jag inte frutsp hur den klarar av att fortplanta sig eller inte.
Klarar sig finns det skert en hel del hundar som gr. Mnga fr nog bde sr, problem osv p kpet. Vra tama hundar skulle ocks klara ut det men mnga gnger skulle det bli skador som fljd och varfr ska man riskera ngot sdant nr man har mjlighet att avla under kontrollerade former?
Citera
2009-02-23, 11:07
Medlem
Cruella de Vils avatar
Hur gick det med hundarna i helgen?
Citera
2009-02-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Hur gick det med hundarna i helgen?

Jo tack det gick fint! Min hane var hos daghusse och tiken var hr medans jag jobbade. Hon var tyst som en mus inget gnll als Parade dem efter jobbet och det funkade kanon. Tiken ska ka hem om bara en liten stund s nu r det bara att hlla tummarna p att det blir bebisar
Citera
2009-02-23, 17:14
Medlem
Cruella de Vils avatar
Aha, okej! Vad bra att det lste sig. Ska du f/kpa ngon av valparna om det blir ngra? Vad r det fr ras/raser?
Citera
2009-02-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Aha, okej! Vad bra att det lste sig. Ska du f/kpa ngon av valparna om det blir ngra? Vad r det fr ras/raser?

Nej fr betalt i kontanter, men man ska aldrig sga aldrig. Om man hlsar p de sm liven sen s r ju risken stor att man fr en med sig hem

Det r chinese crested dog. Min r naken och tiken r en puff
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in