Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-19, 11:28
  #1
Medlem
Har mycket krångel med Googles gratisprogram Picasa3. Ingenstans hittar jag en begriplig instruktion hur jag får in bilder i systemet. Alla bilder avvisas. Varför? Någon som begriper sig på detta jättekrångliga system som påstås vara mycket användarvänligt?
Svagt av eljest förträffliga Google att inte ha någon redig information om Picasa3.
__________________
Senast redigerad av menelik 2009-02-19 kl. 11:29. Anledning: smärre skrivfel
Citera
2017-07-16, 12:52
  #2
Medlem
maxorrs avatar
Hej!

Skulle vilja skapa dimma eller liksom suddig skugga kring ett foto och inte bara runt om hörnen inställt på fotot utan jag vill liksom kunna dra eller placera dimma runt en person eller objekt. Nån som vet om man kan eller hur man gör det? Tack på föhand...
Citera
2017-12-18, 22:57
  #3
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Hej!

Skulle vilja skapa dimma eller liksom suddig skugga kring ett foto och inte bara runt om hörnen inställt på fotot utan jag vill liksom kunna dra eller placera dimma runt en person eller objekt. Nån som vet om man kan eller hur man gör det? Tack på föhand...




Du får nog bifoga bilden först.
Här jag lagt en dimmig ram runt ett foto.

https://s13.postimg.org/hdyrfh52f/Sk...._22.52.30.png
Citera
2017-12-20, 14:03
  #4
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Du får nog bifoga bilden först.
Här jag lagt en dimmig ram runt ett foto.

https://s13.postimg.org/hdyrfh52f/Sk...._22.52.30.png

Jo tack , vet redan hur man gör det både som du visat runt kanterna på fotot eller ännu mer dimma runt allt förutom ett objekt på fotot liksom
Citera
2017-12-20, 15:31
  #5
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Jo tack , vet redan hur man gör det både som du visat runt kanterna på fotot eller ännu mer dimma runt allt förutom ett objekt på fotot liksom

Du vill alltså ha en dimmig bild där motivet kan anas bakom dimman. Eller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback