Oavsett det som Asmodeus (genom citat) pekar på, att det är en artificiell och urban sentimentalitet som i många fall får folk att reagera mot att någon alls äter upp ett gulligt djur som en kanin, är det nog inte helt vanligt att man äter upp sin
egen kanin, lika litet som människor äter upp sina hundar eller katter som de haft som husdjur.
Dessutom är det ju ur hälsosynpunkt knappast helt sunt att äta upp ett djur som självdött efter att sannolikt ha uppnått en ålder som många gånger överstiger den det skulle ha uppnått i det fria.
Citat:
Ursprungligen postat av gg
jag hoppas ni förstår att detta med största sannolikhet är ett avancerat försök av "trolling", om ni vad vad det betyder.
Det är mycket möjligt att det är frågan om just det.
Personligen är jag i alla fall glad att jag inte vet att rostbiffen som jag köper på ICA hette Rosa-Maja och att jag inte har sett den i ögonen när den levde.
Hästar är ett intressant exempel: allt hästkött som finns i butikerna måste rimligtvis komma från någons uttjänta ridhäst eller någon Solvalla-travare som blivit för gammal. Ingen föder väl upp hästar till slakt?