Svara
2009-04-01, 11:42
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Ehum... http://www.youtube.com/user/Arkomann
Det är väl det där med känd, som fattas.
Skaffa en sladd så du kan koppla din keyboard till datorn, ladda ner något program så som reason eller cubase eller något och lär dig göra musik som har lite finare ljudbild och mer instrument. CAPISHE du har en EP. skicka den med en påse av ditt finaste pisstjack till nån skivbolags producent som du vet går på tjack. CAPISHE och den andra delen är avklarad.

"Men sen få folk att göra saker, det går aldrig." - Sa vargen och gjorde alla sina sysslor själv som han alltid gjort.
Citera
2009-04-01, 12:58
Medlem
Gman24s avatar
Ja det är ditt liv, bajsa på det ifall du vill
Citera
2009-04-01, 13:53
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Skaffa en sladd så du kan koppla din keyboard till datorn

Har en kabel med adapter för line in/line out och massor av inspelat material. Jag har bara lagt upp videoinspelningar på YouTube, dock.

Citat:
ladda ner något program så som reason eller cubase eller något och lär dig göra musik som har lite finare ljudbild och mer instrument.

Det är inte som att jag inte kan skriva musik för flera stämmor, haha... Jag har skrivit två stråkkvartetter men inte hittat en ensemble. Jag har hållit på att programmera musik förut också, men det är så jävla stelt och det är roligare att spela in levande musik.

Citat:
CAPISHE du har en EP. skicka den med en påse av ditt finaste pisstjack till nån skivbolags producent som du vet går på tjack. CAPISHE och den andra delen är avklarad.

Fast nu känner jag ju inte till någon skivbolagsproducent över huvud taget, allra minst någon tjackis.

Citat:
"Men sen få folk att göra saker, det går aldrig." - Sa vargen och gjorde alla sina sysslor själv som han alltid gjort.

Ja, om något skall bli gjort, så får man göra det själv. "Min dräng hade också en dräng och båda voro lata."
Citera
2009-04-01, 14:45
Medlem
Kadeks avatar
Bor du i flogsta låghus för att jag är säker på att jag såg dig förra veckan iförd en blå vindtygsjacka?
Citera
2009-04-01, 15:07
Bannlyst
Du har en grym talang för att skriva, men har du inte grymt med ångest när du är så självdestruktiv? All avtändning och abstinens, ångest? Du borde försöka sluta för du kan få inte må bra när du inte är på tjacket ...
Citera
2009-04-01, 16:50
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Bor du i flogsta låghus för att jag är säker på att jag såg dig förra veckan iförd en blå vindtygsjacka?

Haha... Nä, jag bor inte i Flogsta, och jag skulle inte ta på mig en sådan jacka.
Citera
2009-04-01, 16:52
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarktKnark
Du har en grym talang för att skriva, men har du inte grymt med ångest när du är så självdestruktiv? All avtändning och abstinens, ångest? Du borde försöka sluta för du kan få inte må bra när du inte är på tjacket ...

Klart jag har ångest! Men det har jag alltid haft... tjacket är min ångestdämpande medicin, haha... det får mig att tänka på en sak i taget i stället för att bombarderas av all skit på en gång. Tjacket har jag för övrigt slutat med många gånger, men jag mår bättre av att ta det än att låta bli.

"Livet går ut på att skjuta obehagligheterna framför sig." (Reidar Dahlen, Rederiet)
Citera
2009-04-02, 05:20
Medlem
MrCheebas avatar
*Slam* Winter.
Citera
2009-04-02, 06:35
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
*Slam* Winter.

Va?

Förstår du hur mycket griller det där satte i huvudet på mig? Det är ju livsfarligt att säga något svårtolkat till en tjackis, haha... Nu har jag ju suttit och letat efter Winter på wikipedia och hittat flera alternativa tolkningar, varav samtliga antagligen är felaktiga, och så här många Winter med tillstymmelse till relevans hittade jag, innan jag slutligen gav upp:

Peter von Winter, tysk tonsättare:
"Rossini som träffade Winter i Milano vid premiären av dennes Maometto hade inte mycket till övers för personen Winter. Han såg Winder som en lätt excentrisk med hygien, eftersom han åt med fingrarna som en människa i orienten."

Johnny Winter, amerikansk bluesartist
"Under tidigt sjuttiotal hade Winter drogproblem, vilket man nästan kan höra på liveskivan Live Johnny Winter And. "

Jan Winter, svensk musiker
"Jan Winter är journalist och musiker — artistnamn The Liraman Experience — från Uppsala, med tidig och folklig musik som specialintresse.

Winter Carols, sjätte studioskivan med Blackmore's Night som släpptes i november 2006.
"4. Ding Dong Merrily On High"

Fred Winter, svensk kompositör
"Han skrev revy-, film-, operett-, och schlagermusik samt revytexter.

Gissa hur länge jag letade efter Fred Winters musik för att kolla upp eventuella likheter, bara för att hitta Waxholm Ettan från "Pojkarna på Storholmen", haha... så bortslösad tid.
Citera
2009-04-02, 16:28
Medlem
gazms avatar
Alltid bra rapporter ifrån dig
Citera
2009-04-02, 16:40
Medlem
alltid najs o sitta o slå tjack
Citera
2009-04-02, 16:57
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Va?

Min kommentar åsyftade ett av de berättarmässiga stilgreppen i vår tids Reefer madness. Förhoppningsvis går det bättre för dig än för killen i filmen.
http://www.imdb.com/title/tt0180093/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in