Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-18, 21:36
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Jag har läst igenom lite fall här på forumet i samhälle- delen, främst om brott och till min fascination handlar 7/10 av fallen om en kurd, oftast releterat till grövre brott, mycket handlar om mördade kurder eller kurd som mördat. Det jag har svårt att förstå är att den generationen som håller på med mycket mord och brott är den generationen som är född här i Sverige. Har man haft problem med integretationen, vad gick fel just för det folket när alla andra invandrare helst tar avstånd från sånt, är det något genetiskt betingat? Det flydde väl från för- tryck och hoppades på ett bättre liv, men ändå har man så svårt att anpassa sig i fria länder.

Går vi knappt 1 månad bakåt så kan vi konstatera tiotals kurder vara inblandade i grova brott.

Som kurd, är man väl bekant med kniv, handeldvapen, är mord en vardagsmat i kurders liv? Har man ingen respekt för ett människoliv? Jag vet att man då och då mördar sin syster för hedern men det hör inte hit.

Vad är era tankar om kurder? Det ska vara Sveriges bästa integrerade invandre. Jag skulle vilja höra lite teorier baserat på enga slutsatser.

(Tänk att kurder har en egen tråd om kriminella kurder, vem har fått den förmånen på FB)
Kurder är ett väldigt säreget folk, vanligtvis, de jag känner är lugna, snälla, balanserade, men det finns något speciellt i många av dem, de ser krig varje dag, nu igen med allt som sker därborta. De är oerhört lojala, trofasta. Sedan har du givetvis kurder som är kåkfarare, struliga, men de kan ha damp eller nåt. Men generellt ett mycket hängivet folk, stolta och mycket starka just därför.
Citera
2016-03-18, 21:47
  #338
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Kurder är ett väldigt säreget folk, vanligtvis, de jag känner är lugna, snälla, balanserade, men det finns något speciellt i många av dem, de ser krig varje dag, nu igen med allt som sker därborta. De är oerhört lojala, trofasta. Sedan har du givetvis kurder som är kåkfarare, struliga, men de kan ha damp eller nåt. Men generellt ett mycket hängivet folk, stolta och mycket starka just därför.

Alla kurder du känner dyrkar du som Gud av dina inlägg jag läst på krim- trådar, där fallerar du genast som trovärdighet i det du säger.

Visst finns det bra kurder också, säger inte emot. Men när jag drar slutsatsen gör jag inte efter vad kurderna göri Sverige, i tyskland är dem inte så poppis, där slåss dem t.o.m mot polisen, knockar polisen med slag, så långt har dem gått.

Det är vad jag sade, den nya generationen som är född i Sverige, vad har dem för skäl att bete sig som dem gör, ska dem också klaga på att dem är fötryckta, eller att deras förfäder var det, en skenanledning? Hedersmord får också då skyllas på fötryck och krig, tycker du inte det? Sen så tar jag inte dina inlägg alls så seriöst då jag sagt tidigare att du runkar dig blå och gul så fort du ser någon kurd göra något "bra" som råna en värdedepå

Kurder är inte ett skötsamt folk och det är bevisat!
Citera
2016-03-19, 01:48
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Alla kurder du känner dyrkar du som Gud av dina inlägg jag läst på krim- trådar, där fallerar du genast som trovärdighet i det du säger.

Visst finns det bra kurder också, säger inte emot. Men när jag drar slutsatsen gör jag inte efter vad kurderna göri Sverige, i tyskland är dem inte så poppis, där slåss dem t.o.m mot polisen, knockar polisen med slag, så långt har dem gått.

Det är vad jag sade, den nya generationen som är född i Sverige, vad har dem för skäl att bete sig som dem gör, ska dem också klaga på att dem är fötryckta, eller att deras förfäder var det, en skenanledning? Hedersmord får också då skyllas på fötryck och krig, tycker du inte det? Sen så tar jag inte dina inlägg alls så seriöst då jag sagt tidigare att du runkar dig blå och gul så fort du ser någon kurd göra något "bra" som råna en värdedepå

Kurder är inte ett skötsamt folk och det är bevisat!

Du ställer den frågan i tråden om busiga kurder, och påpekar att de finns dem som inte skötsamma. Nähäääää, undra varför denna tråden finns, din jubelidiot.
Citera
2017-06-09, 17:55
  #340
Medlem
Alla kurder verkar vara så stolta över sitt "kurdistan", så varför åker de inte hem o slåss för sitt land? istället för att gömma sej i sverige som några jävla fittor!
Hade fan skämts om jag var kurd i sverige, mina kurdiska brödrar och systrar dör får sitt land och här sitter jag i sverige och gör inte ett jävla dugg åt de.
Citera
2017-06-24, 20:27
  #341
Medlem
Håller med. Ska du bråka eller Strula med kurder så dröjer det inte länge innn du får smaka kniv. Hedern och så är de starka som fan. Typ galna.

Dom väntar på dig om du disrespectat och retat upp dem.

Spöar du upp en kurd så kommer de garanterat tillbaka och vill testa igen om det går att ta dej. Om du är fair och slås med nävarna så ger de dej ett par matcher fair. Slutar oftast med vänskap a little weird.
Citera
2017-12-11, 13:50
  #342
Medlem
äre nån som har något nytt om kurderna i sthlm? finns de nåt om vilk som styr fortfarande? Umit har väl fortfarande en hel del kontroll? tung kille dedär de en man jag kan respektera,
__________________
Senast redigerad av stockholmare0808 2017-12-11 kl. 13:51. Anledning: glömde ett ord
Citera
2017-12-11, 23:15
  #343
Medlem
Kurder är alltid starka där de vill. Ruskigt homogen grupp, kan vara ett av de mest härdade folken i världen. Inte alltid så intelligenta i sin natur, de är säkert lika tuffa som syditalienare men de är mer rakt på än strategi och list.
Citera
2018-01-03, 02:37
  #344
Medlem
svarreblarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmare0808
äre nån som har något nytt om kurderna i sthlm? finns de nåt om vilk som styr fortfarande? Umit har väl fortfarande en hel del kontroll? tung kille dedär de en man jag kan respektera,


Vilken Umit syftar du på?
Citera
2018-01-03, 02:55
  #345
Medlem
sabuncu
Citera
2018-04-18, 19:03
  #346
Medlem
albysotarens avatar
Någon som vet vad Ryssen gör idag??
Var länge sen man såg eller hörde från Honom...
Citera
2024-04-02, 09:12
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neronero1968
Bra sagt där. Ako är respekterad person lika som hans stora bror, men personer som Killar1 och Safar Akbari försöker bara snacka skit för att rädda sin egen skin. Ta reda på fakta innan ni snackar skit om andra personer!
safdar akbari är en riktig skitsnackare. Undrar vad han tror om sig 🤔
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback